Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bodem binnenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bodem binnenvoliere

    Hoi allemaal,

    ik ben bezig met een binnenvoliere, maar ik weet maar niet wat ik als bodem moet gebruiken.
    Die moet namelijk waterdicht zijn, omdat er ook cavia`s onderin komen.
    wie heeft een idee de bodem moet 1,50 bij 1,85 worden.

  • #2
    Dan zou ik betontriplex gebruiken. Als je de naden dicht met siliconenkit en die afdekt met een klein aluminium hoeklijntje heb je een behoorlijk waterbestendige bak.
    Ik zou een bak met een opstaande rand maken, bv 15 cm hoog, dat scheelt je erg veel rommel in de kamer.

    Veel plezier met knutselen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Dan zou ik betontriplex gebruiken. Als je de naden dicht met siliconenkit en die afdekt met een klein aluminium hoeklijntje heb je een behoorlijk waterbestendige bak.
        Ik zou een bak met een opstaande rand maken, bv 15 cm hoog, dat scheelt je erg veel rommel in de kamer.

        Veel plezier met knutselen.
        O datis een mooi idee, ga ik op zoek naar betontriplex, ik had al zo iets gedacht, maar bij formido hier hebben ze dat niet( dat is toch dat rode triplex?)

        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Zou je dat nu wel gaan doen. Ik denk dat je je vogels en je cavia's beter apart kunt gaan houden. Maar ja dat is mijn mening. (leuke beestjes trouwens hoor.)
        Ze zitten nu ook al bij elkaar en dat gaat prima en doordat wij niet al te groot behuisd zijn is het eigenlijk een must.

        Opmerking


        • #5
          bodem

          Prima. Ik heb het vroeger zelf ook gehad maar ben er vanaf gestapt.

          Wat je ook zou kunnen doen met je bodem. Stort eerst een betonnen vloertje. Laat het uitharden en schilder het vervolgens met waterdichte betonverf. Zo kan het ook.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door inka
            Hoi allemaal,

            ik ben bezig met een binnenvoliere, maar ik weet maar niet wat ik als bodem moet gebruiken.
            Die moet namelijk waterdicht zijn, omdat er ook cavia`s onderin komen.
            wie heeft een idee de bodem moet 1,50 bij 1,85 worden.
            Doe geen cavia's in een voliere ook niet apart zieken vogels en bijna geen jongen dat is het resutaat van deze combinatie

            Opmerking


            • #7
              Als de volliere grroot genoeg is kunnen er zelfs cavia's en dwerg konijntje's op de bodem.Het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor vogels er in de kooi komen.
              Maar deze kooi is daar misschien toch net iets te klein voor.

              Opmerking


              • #8
                Hallo Inka,

                Heb ook cavia's in de voilliere gehad en die was groot hoor
                maar vergeet niet dat cavia's ook eten.
                dus wat deden ze, ze begonnen aan de jonge zebravinken die op de bodem
                zaten.
                dus geen fijn gezicht he.
                groetjes petra.

                Opmerking


                • #9
                  fris

                  Oorspronkelijk geplaatst door inka
                  Hoi allemaal,

                  ik ben bezig met een binnenvoliere, maar ik weet maar niet wat ik als bodem moet gebruiken.
                  Die moet namelijk waterdicht zijn, omdat er ook cavia`s onderin komen.
                  wie heeft een idee de bodem moet 1,50 bij 1,85 worden.
                  Lijkt me niet zo fris ,cavias bij vogels,ik denk dat je dan heel veel moet schoonmaken,omdat de urine en poepjes niet bevordelijk zijn voor de vogels lijkt mij ,of ik heb het verkeerd hoor,
                  Alie

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alie
                    Lijkt me niet zo fris ,cavias bij vogels,ik denk dat je dan heel veel moet schoonmaken,omdat de urine en poepjes niet bevordelijk zijn voor de vogels lijkt mij ,of ik heb het verkeerd hoor,
                    Alie
                    Inderdaat vaak schoonmaken ,maar dat hoeft geen bezwaar te zijn ,neem ik aan.

                    Opmerking


                    • #11
                      Wat misschien werkt is een paar beste potten met kattegrit erin. Als je mazzel hebt dan doen de cavia's daar wel de behoeftes. Daarna maar hopen dat de vogels wegblijven.

                      Opmerking


                      • #12
                        cavia's bij de vogels

                        Mijn ervaring is: Ze kunnen beter niet in hetzelfde hok verblijven. Doe er mee wat u wil.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X