Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ex keurmeester

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ex keurmeester

    goede dag

    ik had van de week een tafel keuring van mijn club , en daar was een ex keurmeester die al 5 jaar jaar geen keurmeester is ,

    wat vinden jullie daar van ?

    ik vind als je geen keurmeester bent dan mag je niet meer tafel keuring.

    wand hij wand hij had altijd tropen en parkieten , maar geen grasparkieten , dus ik had twee grasparkieten mee genomen maar die werden afgekraakt .

    maar ik ga dus wel naar tt

    groetjes rolf

  • #2
    Ten eerste denk ik dat het handiger zou zijn om een keurmeester die nog wel mag keuren te vragen voor zo'n dag. Hij / zij is lijkt mij op de hoogte van de nieuwste wijzigingen wat betreft standaard etc. (hoewel een echte liefhebber die zich er in verdiept dit ook kan zijn)

    Ten tweede lijkt het mij niet goed om een keurmeester te hebben die niet alle soorten die ingebracht worden kan/mag keuren.
    Op zo'n manier kan een vertekend beeld ontstaan terwijl een tafelkeuring juist goed is om te kijken wat je in huis hebt.....
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #3
      Alexd, met je eerste zin ben ik het wel eens. Een actieve keurmeester is met de nieuwste stand van zaken op de hoogte, iemand die al 5 jaar niet meer keurt is niet meer 'up to date' zal ik maar zeggen.
      Wat je tweede zin betreft heb ik een opmerking.
      het keurmeesterskorps kent:
      -tropenkeurmeesters
      -tropenkeurmeesters, tevens parkietenkeurmeesters, twee bevoegdheden dus
      -parkietenkeurmeesters deze keuren alle papegaaiachtigen, ook grasparkieten;
      -grasparkietenkeurmeesters, maar van deze laatste groep die dus alleen
      grasparkieten keuren, zullen er niet veel meer zijn. Dat is nog iets uit
      vervlogen tijden.
      De man die dus die vogels bij Rob Wauben op een tafelkeuring beoordeeld heeft, had dus vroeger wel degelijk de bevoegdheid om die te keuren, ook al had hij zelf geen grasparkieten. Je kunt van een tropenkeurmeester ook niet verlangen dat hij met elke vogelsoort die in het vraagprogramma staat persoonlijke ervaringen heeft.
      Overigens gelden voor tafelkeuringen geen vastomlijnde bepalingen. Elke club kan op dit gebied dus doen, wat ze willen mits hun leden hiermee accoord gaan.
      Harrie

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Harrie van der Linden
        De man die dus die vogels bij Rob Wauben op een tafelkeuring beoordeeld heeft, had dus vroeger wel degelijk de bevoegdheid om die te keuren, ook al had hij zelf geen grasparkieten. Je kunt van een tropenkeurmeester ook niet verlangen dat hij met elke vogelsoort die in het vraagprogramma staat persoonlijke ervaringen heeft.
        Overigens gelden voor tafelkeuringen geen vastomlijnde bepalingen. Elke club kan op dit gebied dus doen, wat ze willen mits hun leden hiermee accoord gaan.
        Harrie
        Helemaal gelijk hoor, vandaar ook mijn voorzichtige bewoording dat het mij niet "handig" leek.
        Een tafelkeuring doe je als club voor je leden dus zal je als bestuur een deskundige (een keurmeester lijkt mij handig) moeten vragen die in elk geval iets weet van de soorten die ingebracht worden. Natuurlijk is het niet altijd mogelijk iemand te vinden die met alle ingebrachte soorten ervaring heeft.
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

        Opmerking


        • #5
          Rolf,

          Het vragen van een oud-keurmeester welke al een aantal jaren geen vogels meer keurt is waarschijnlijk een ongelukkige keuze van je club.
          Aan de andere kant........Zijn er de laatste jaren in de standaard van de grasparkieten erg grote veranderderingen geweest?

          Als je het niet eens bent met deze oud-keurmeester zou ik desbetreffende vogels absoluut insturen naar een komende TT.
          Weet je direct wat een (echte) keurmeester van je vogels vindt.
          Mogelijk had de oud-keurmeester toch gelijk! (?)

          Groet,
          Napoleon

          Opmerking


          • #6
            je moet dit voor leggen aan het bestuur van je verreneging jij als lid kunt hun aan spreken en vragen hou het kan dat ze iemand uitnodigen die al 5 jaar niet meer keurt en meteen aan geven dat er volgend jaar maar iemand moet komen die op de nieuwe keurmeesters lijst staan

            groeten

            Marcel Levers
            Gr Marcel Levers

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Napoleon
              Rolf,

              Het vragen van een oud-keurmeester welke al een aantal jaren geen vogels meer keurt is waarschijnlijk een ongelukkige keuze van je club.
              Aan de andere kant........Zijn er de laatste jaren in de standaard van de grasparkieten erg grote veranderderingen geweest?

              Als je het niet eens bent met deze oud-keurmeester zou ik desbetreffende vogels absoluut insturen naar een komende TT.
              Weet je direct wat een (echte) keurmeester van je vogels vindt.
              Mogelijk had de oud-keurmeester toch gelijk! (?)

              Groet,
              Napoleon
              hallo ik heb maar op 1 tentoonstelling gespeel en daar kwam ik best goed uit met me vogel , ik heb wel alle me vogels op geruimd ik heb er 1 over gehouden , een albino die ga ik tegen over een geel dubbel factorige spangle zetten , maar die keer meester keeurde vroeger alleen maar tropische vogels , maar ik heb een hekel aan die vent , als hij grasparkieten zien staan dan begint hij altijd "oh god ze staan er weer"

              maar ja ik ben nu bezig met een nieuwe lijn aan het op zetten , maar ik ga zondag naar apeldoorn toe om te kijke wat voor grasparkieten daar zitten

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door marcellevers
                je moet dit voor leggen aan het bestuur van je verreneging jij als lid kunt hun aan spreken en vragen hou het kan dat ze iemand uitnodigen die al 5 jaar niet meer keurt en meteen aan geven dat er volgend jaar maar iemand moet komen die op de nieuwe keurmeesters lijst staan

                groeten

                Marcel Levers
                onze verrenoging gaat samen met een ander plaats dus ik hoop dat er ook nieuwe keurmeesters komen voor de tafel keuring

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door marcellevers
                  je moet dit voor leggen aan het bestuur van je verreneging jij als lid kunt hun aan spreken en vragen hou het kan dat ze iemand uitnodigen die al 5 jaar niet meer keurt en meteen aan geven dat er volgend jaar maar iemand moet komen die op de nieuwe keurmeesters lijst staan

                  groeten

                  Marcel Levers
                  het is maar een tafelkeuring, er zijn ook genoeg kwekers die geen keurmeester zijn , maar waar je wel heel erg veel van kan leren
                  m vr grt jkdb

                  Opmerking


                  • #10
                    klopt wat je zegt maar het gaat ook om dat hij weet wat de huidige regels zijn en dat weet een keurmeester beter dan een liefhebber er zijn standaard op gezet en elke wijziging word aan de keurmeester door gegeven.
                    en vooral bij tafelkeuringen waar meestal de nieuweleden het meest van kunnen leren over TT vogels moet je niet iemand neer zetten die niet alles tot in de puntjes weet mijn menig

                    als je wat wilt doen met een ex keurmeester laat hem dan voor het kweekseysoen komen en hem wat kweekkoppels laten beoordelen van de leden en vertellen waarom ze wel en niet bij elkaar passen
                    Gr Marcel Levers

                    Opmerking

                    Working...
                    X