Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veerkouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • veerkouwen

    Ik heb een bonteboer die afgebeten veerpennen heeft.
    Ik ben hiermee naar een vogeldierenarts geweest en die noemde het veerkouwen, die zij me dat er niets aan te doen was, en hij wist ook niet waarom vogels dit doen.
    Heeft iemand een gelijke ervaring gehad, en wat zou ik met deze moeten vogel doen??

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Aloë vera kan in elk geval zorgen voor een goede genezing van evt. wonden, tenminste bij mensen wel.

        Op internet is veel informatie te vinden over de heilzame werking die aloë vera blijkt te hebben.
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            veren knauwen

            .. van een goede papegaaienkweker in eindhoven kreeg ik eens de tip een thee te maken van brandnetel en knoflook
            Dat laatste is heel goed voor de doorbloeding maar trekt in de porien en dat vinden ze niet zo lekker smaken.

            marianne.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                aloevera

                hallo,
                ik heb valkje ,met zo een probleem van veren plukken,dachten dat die ongedierte had ,maar blijkt niet zo te zijn ,hij is behandeld,maar het bijten blijft doorgaan.
                hij is op zijn rugje zo kaal als een biljartbal ,en onder zijn vleugeltjes ook,je ergert je dood als je er naar kijkt,ik moet erbij vertellen dat het in het verleden een heel verwaarloosd vogeltje is geweest,met slecht voer en huisvesting,hijz zit nu met een soort genoot in een mooie grote kooi ,sinds September,maar we wilden op dat gebied ook graag vooruitgang zien,dus willen dat huismiddeltje in het water graag ook proberen ,maar waar haal je dat ,en in welke verhouding moet je het toepassen???
                graag hoor ik van je
                Groet Alie

                Opmerking


                • #9
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Kaal,kaler

                    Hoi,Harrie,
                    Ik heb een valkje wat de verschijnselen vertoont die jij beschrijft van een Giardia of huid infectie,hij doet heel veel overdreven was beurten en knagen aan zijn veren ,behalve als die net nat gesproeid is,dat vind ie heerlijk,hij is op zijn rugje kletskaal en onder de vleugels,en ziet er piesterig uit,verfrommeld
                    ,hij is bij ons sinds September,en zit bij een soort genoot in een grote kooi waar ze veel uit mogen ,en takken voor de verveling krijgen ze genoeg,oorspronkelijk (we weten de leeftijd ook niet)is het een verwaarloosde vogel geweest ,die op een bar heeft gestaan in een hotel met meerdere vogeltjes in een veel te kleine kooi ,en wie weet hoelang,met eenzijdige voeding .Dus kan het psyhish zijn ,maar ja ,denk ,dat moet nu opknappen,hij is toen ook nageken door een vogelarts ,en die heeft niks bijzonders vast gesteld alleen kreeg ie een kuurtje voor (antibiotica)voor verkeerde of goede bacterien ,die hebben we afgemaakt.
                    Mijn vraag is nu ,stel het is een giardia infectie ,hoe kan je dat dan behandelen op een een beetje goedkope manier ,en is het besmettelijk voor de andere valk,waar die ondertussen goed mee kan opschieten (alletwee mannen).Dus als je me kunt helpen ,heel graag advies hieromtrent.
                    Groetjes Alie

                    Opmerking


                    • #11
                      kaler

                      Hoi ,wie kan me dan adviseren hieromtrent,van van Harrie hoor ik niks
                      Vogel groeten

                      Opmerking


                      • #12
                        Kijk eens op de site van dierenkliniek de toren te drachten. www.dierenkliniek-de-toren.nl/
                        Afdeling vogels en dan door linken naar verenpikken.


                        Greetzzz

                        Opmerking


                        • #13
                          verenpikken

                          Harrie,ik wil zo graag weten ,als het een giardiainfectie zou wezen ,en dat denk ik dus ,hoe kom ik aan medicijnen op een relatief goedkope manier??of iets meer informatie ,is ook nooit weg ,bvd Alie
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alie
                          Hoi ,wie kan me dan adviseren hieromtrent,van van Harrie hoor ik niks
                          Vogel groeten

                          Opmerking

                          Working...
                          X