Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baardmannetjes ?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Baardmannetjes ?????

    Hallo allemaal, wie kan mij goede tips geven van en over de verzorging en de kweek van baardmannetjes?
    Voeding?
    Grote en inrichting kweekkooi (vlucht)?
    Nestgelegenheid?
    waar moet je evt speciaal opletten?
    Internet Site's?

    Greetings Lucky

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Beste Winterkoning, niet iedereen is geaboneerd op al deze boekjes. Ik dus niet. En ik als "zaadeter kweker" heb weinig of geen ervaring met insekteneters. Dus waar beter dan op een forum om raad vragen daar zijn deze toch voor?
      Ik vraag om info over een vogel is dat zo raar?
      Sorry, als je verbaast over mij bent maar ik ben niet alwetend.
      Wat betreft het baardmannetje weet ik alleen dat het inderdaad de makkelijkste insekteneter moet zijn vandaar dat ik met hem wil starten om ervaring op te doen. Maar toch bedankt voor je reactie


      Zwartkopje bedankt. Voor de link.

      Greetings Lucky

      Opmerking


      • #4
        baardmannetjes

        Ik kweek al een aantal jaren met baardmannetjes en ben er wel achter dat het absoluut geen vogel is voor een gemeenschapsvoliere ten eerste zit je in het broedseizoen met een grote hoeveelheid insekten die ze nodig hebben en als je zaadeters erbij in hebt krijgen die te veel van het goede .Ook hebben ze de neiging om konstant nesten te bouwen op alle mogelijke plekken met nestmateriaal wat ze overal wegroven.Als ze jongen hebben zetten ze ook alles overhoop op zoek naar insekten.Ik heb ze zelf op een vierkante meter zitten en het hok vol staan met riet en kronkelwilg .Het voordeel van apart zitten is dat je veel gerichter kunt voeren.Na het broedseizoen kunnen ze prima in een gemeenschapsvoliere en hebben ze genoeg aan een goede wildzangmengeling met een beetje sijzenvoer. groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          Hey allemaal, bedankt voor jullie reactie's.
          Ga komende zondag twee koppels baardmannetjes halen.

          Greetings Lucky

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Hier nog een link

              Hier nog even een link naar een uitgebreide beschrijving wat betreft baardmannetjes: http://www.cultuurvogels.nl/index.ph...jekweekverslag

              Veel plezier!

              Opmerking


              • #8
                baardmannetjes

                heb gezelschap voliere met kneu groenling sijs barmsijs keep putters
                geelgors staartmeesen en een koppelbaardmannetjes dit koppel heeft 3 nesten groot gebracht zonder problemen en de zaad eeters hebben ook goed gebroed
                gr bart

                Opmerking


                • #9
                  baardman

                  Ik heb als je interesse hebt het boekje van de europese cultuurvogels.
                  Ik wil hem wel naar je opsturen.
                  Wanneer je je adres mailt, dan krijg je het boekje.
                  Mijn E-mail adres is imezilstra@wanadoo.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik zeg alleen maar HARTELIJK BEDANKT !!!! voor de boekjes,Ime.


                    Greetings Lucky



                    PS> Je hebt iets te goed.

                    Opmerking


                    • #11
                      baardman

                      Laat me volgend jaar maar eens weten hoe het is gegaan met de baardmannetjes Lucky.
                      Ik heb ook een stelletje in een huiskamervoliere, zijn leuke vogels.
                      mvg Ime

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo , Ja en nee winterkoning. Ja ik heb een koppel baardmannetjes, nee niet
                        van deze Duitse kweker.
                        Hallo Ime, Zal er volgend jaar verslag van doen hoe het is gegaan.

                        Greetings Lucky

                        Opmerking

                        Working...
                        X