PDA

Bekijk Volledige Versie : kakariki

Bert K
23-09-2006, 15:59
Ik wil een koppel kakariki's aanschaffen.Mijn vraag is gaat dit samen met mijn andere vogels,ook tijdens de broedtijd.Dit zijn bourkse,swiften,turquisne en catharinaparkieten.
Alvast bedankt voor jullie reactie

Harrie van der Linden
23-09-2006, 18:49
Hallo Bert,
Wat de kakariki's betreft is samenhouden met andere parkieten wel mogelijk, mits de volière groot genoeg is. De kakariki is van huis uit een vriendelijke en zachtaardige vogel waar geen moeilijkheden met andere vogels van uitgaan.
Wat anders is de turquoisineparkiet die je ook in dezelfde volière houdt. Turquoisineparkieten zijn in de broedtijd zeer agressief en daar krijg je dan ook beslist trammelant mee. Ook de swiftparkieten zullen waarschijnlijk de nesten van andere vogels verstoren. Alleen in een zeer grote volière zou men een poging kunnen ondernemen de onderlinge vrede te bewaren. In een doorsnee volière van bijv 4 x 2 m lukt het zeker niet. Niet doen dus!.
Harrie

hillebillies
23-09-2006, 19:18
Ik wil een koppel kakariki's aanschaffen.Mijn vraag is gaat dit samen met mijn andere vogels,ook tijdens de broedtijd.Dit zijn bourkse,swiften,turquisne en catharinaparkieten.
Alvast bedankt voor jullie reactie

Uit ervaring weet ik dat het goed gaat, echter geeft dat geen garantie dat het bij u ook goed zal gaan. Wat betreft de bourks, turquisne en de catharina's dat zijn rustige vogels. De swiften weet ik niet. Het is in iedergeval heel belangrijk dat u op het moment van plaatsen van de broedblokken de vogels goed observeert