Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel kwartels in mijn voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoeveel kwartels in mijn voliere

    hallo allemaal

    ik heb een voliere van 2 bij 3 bij 2 hoeveel chin dwerg kwartels kunnen hier in ik heb er nu 2/ 1 hen en 1 haan

    en kan ik in z`n ruimte meerdere hanen nemen of niet

    (en anders nog een vraag wie heeft anders nog een paar voor mij en wil ze niet duur verkopen in de omgeving van bantega )

    mvg roy
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2

    Opmerking


    • #3
      kweken of niet ?

      Vogelfreak om er mee te kweken zou ik het zo houden zorg voor een paar graspollen daar maken ze graag een nest in heb er hele goede resultaten mee gehad groeten Rob.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
        hallo allemaal

        ik heb een voliere van 2 bij 3 bij 2 hoeveel chin dwerg kwartels kunnen hier in ik heb er nu 2/ 1 hen en 1 haan

        en kan ik in z`n ruimte meerdere hanen nemen of niet

        (en anders nog een vraag wie heeft anders nog een paar voor mij en wil ze niet duur verkopen in de omgeving van bantega )

        mvg roy
        Hallo vogelfreak.

        ik zou als ik jou was toch wel 2 hennetjes erbij doen.
        omdat in het broedseisoen anders 1 hen geen leven heb bij die man.

        en het is best leuk als er meer lopen hoor,heb zelf ook kippen gehad
        en dan neem je ook 1 haan met 2 hennen een trio dus.dit is hetzelfde als met kwartels.
        je kunt ze ook zelf goed uitbroeden hoor moet je ze niet kwijtraken het zijn net hommels.

        groetjes petra.

        Opmerking


        • #5
          hoeveel kwartels?

          Je kan rustig meerdere haantjes bij elkaar laten maar dan moet er geen hennetje bij in. Het is maar wat je wilt. Wil je niet broeden en vindt je haantjes mooier. Nou dan alleen Haantjes.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            ik doe wel een paar hennetjes erbij en een paar gras pollen erin kunnen er meschien japanse kwartels bij in of gat dat niet goed


            mvg roy

            (en ik wil er wel mee broeden )
            en ik heb nu 1 ei dusz als ik er meer heb doe ik ze wel in de broed machine
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Als je van de chinesen af wil zou ik er Japanse kwartels bijzetten, maar dat kan je beter dus niet doen.

              Waarom wil je de eieren in de broedmachine doen? en waarom geen natuurbroed?
              Groeten,

              Arjan

              Opmerking


              • #8
                eiren

                hoi ik heb 1 haan en twee hennen en ze leggen goed maar broeden niet, maar ja toeb ik ze kocht heb ik niet gevraagt of het natuur broed was kan dit wel wat worden?
                af en toe lijkt er iets op een nest vorming maar dan is het weer verstoord bij een ei of 4 weet iemand iets
                groetjes

                Opmerking


                • #9
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    in een broed machine doen omdat ik denk dat deze chin dwerg kwartels ook uit de broed machine komen
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ook al komen ze uit de broedmachine, met een beetje geduld moet ze best tot natuurbroed kunnen komen.
                      Wat bij mij goed werkt als nestgelegenheid is een ruime stenen kruik.
                      Groeten,

                      Arjan

                      Opmerking


                      • #12
                        ik heb nu hout zo neer gestet (zie foto ) daar heb ik stenen over gelegd
                        Bijgevoegde Bestanden
                        mvg roy (vogelfreak)
                        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          vijvertje

                          Leuk vijvertje maar kijk wel uit als er kuikentjes komen want die verdrinken er zomaar in. En hou het water goed schoon als je geen zieke vogels wil. Ik zou maar gewoon een waterbakje neerzetten die je gemakkelijk kunt reinigen.
                          Je moet ervoor zorgen dat als er ooit jonge kuikentjes komen dat ze wel kunnen drinken maar er niet in kunnen vallen. Je zou dan een drinkbakje voor kippen kunnen gebruiken, klein model.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X