Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudvinken, 1 man met meerdere poppen ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goudvinken, 1 man met meerdere poppen ??


  • #2
    Beste Paddy75, buiten de broedtijd zal dit geen probleem geven maar als de broedtijd nadert zal dit niet goed gaan. Bij putters sijzen en barmsijzen zal dit gaan maar bij goudvinken krijg je onherroepelijk problemen. De sterke paar vorming zal tot verdrijven van de niet gewilde dames leiden. Met de daar aan verbonden gevolgen.


    Greetings Lucky.

    Opmerking


    • #3
      Goudvinken

      Beste Paddy 75
      Wat Lucky zegt klopt inderdaad helemaal. Goudvinken kun je alleen maar per koppel houden. Dus 1 man en 1 pop. Als je 1 man bij meerdere poppen zet zullen de poppen gaan vechten om de man en komt er van eieren leggen en broeden niks terecht. Ook kun je goudvinken niet bij alle vogels houden. Mijn ervaring is dat als je goudvinken bij vogels zet die de kleur rood hebben zul je zien dat de man ruzie gaat maken met die vogels. Wel kun je er vogels bij zetten die geen rood hebben maar let op dat je je hok of voliere niet te veel bevolkt anders gaat het ook mis. Wees dus voorzichtig met wat je bij je goudvinken zet en hoeveel.
      Succes. Groet Goudvink

      Opmerking


      • #4
        goudvink man met 1 pop

        beste ik heb het dit jaar voor gehad 1 man en 2 poppen de ene pop had vier eieren gelegd maar de andere pop heeft de eieren stuk gemaakt dus ik ga het nu properen 1man en 1 pop alles apart in boxen kan mij iemand zeggen hoe je je vogels in goede broed conditie kunt brengen want ik heb er dit jaar niet veel van terecht gebracht wanneer zet je de vogels apart wanneer geef je licht wanneer breng je de koppels terug bij een groetjes bart

        Opmerking

        Working...
        X