PDA

Bekijk Volledige Versie : Klopt die ledenlijst op Vogelcafé nog wel?

Serinus
04-09-2006, 18:32
Hallo,

Hoe zit dat nou eigenlijk :mad:
"Opeens" blijken er berichten van bepaalde leden van Vogelcafé gewist te zijn.
Als ik dan ga kijken bij de ledenlijst staan de leden er nog wél genoemd, maar zijn ál (!) hun berichten weg.:confused:

Hoe zit dat, worden die gewist door de Webmaster, of doen deze mensen dat zélf?
Hoe dan ook; ik vind het namelijk van "niet veel respect getuigen" ten opzichte van de andere leden van Vogelcafé.
Bepaalde Threads worden zodoende namelijk behoorlijk uit hun verband getrokken.

Wie kan me hier meer duidelijkheid verschaffen?

Groeten, Serinus

tropic
04-09-2006, 20:16
Ik heb dit nl. ook al gemerkt in een discussie waaraan ik zelf deelnam, zijn achteraf een aantal antwoorden en vragen van een lid verwijderd.
Wie en waarom weet ik niet, maar probleem vind ik dat diegenen die achteraf het verhaal lezen een heel ander beeld krijgen van hetgeen er oorspronkelijk gezegd is, en waarop er oorspronkelijk (soms mss heftig) gereageerd is.
Ik vind dit helemaal niet kunnen, jammer, en vandaar dat ik mij minder en minder in sommige discussies meng.

Mvg
Tropic;) :rolleyes:

Henk3
04-09-2006, 20:17
Heb ik ook al een paar keer gezien. Je kunt ze zelf heel gemakkelijk verwijderen en ik denk dan ook dat dat het geval is. Misschien een keer gepikeerd en dan het bericht maar meteen weghalen. Jammer.:cool:

Serinus
04-09-2006, 20:44
Hallo,

Een pittige discussie moet toch kúnnen vind ik....
Als het met respect voor het standpunt van anderen gebeurd.
Dit is tenslotte een forum site; een forum site staat of valt met de interactie tussen de leden/bezoekers.

Tropic;
en vandaar dat ik mij minder en minder in sommige discussies meng Da's jammer!
Ik ken andere forumsites waar méér en méér mensen zich slechts nog beperken tot het zo nu en dan een "vluchtig" bezoekje, (óók ik....)
Laat het hier zover niet komen!

Ik vindt het dan ook zéér jammer dat de hier bedoelde leden deze stap hebben genomen.
Zover als ik het hier kan beoordelen wordt er toch wel met respect voor de ander gereageerd (of heb ik het hier mis.....?)

Misschien dat men nog eens hier op wil reageren?

Want deze acties kan ik niet waarderen!
Zoals Tropic ook al aangaf, de hele discussie is door het weghalen van de reacties van de bedoelde personen niet meer (objectief) te volgen.
Zover als ik weet (?) heb ik deze leden niet de reden gegeven om hun bijdrages aan Threads waarin ook ik mijn bijdrage heb geleverd te wissen.
Door deze acties van hen staan sommige bijdrages van mij nu óók uit hun context.

Zoals gezegd; ik ben hier niet blij mee :mad:

Graag de mening van de andere leden van dit Forum; "hoe gaan WIJ hier met ELKAAR om, en hoe gaan we hier met elkaar in de toekomst om"?

Groeten, Serinus

Henk3
04-09-2006, 20:52
Neem het niet te persoonlijk. Je kan hier n.l niet zo veel tegen doen.
Uiteindelijk gaat het verhaal toch wel verder. Wil men niet meer met de discussie mee doen dan is het heel jammer. Laten we hopen dat ze dan in het vervolg hun bijdrage gewoon willen laten staan. Als ons omgangs:) gedrag te gek wordt grijpt de webmaster toch wel even in.

rob 2
04-09-2006, 21:04
Serinus je heb wat dat betreft gelijk men moet toch kunnen zien waar de discussie eigenlijk mee begonnen is want na verschillende reacties komt men vaak toch op een heel ander onderwerp uit.Je mening geven is zo belangrijk maar niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn zou wel heel simpel zijn om dan je bericht maar te verwijderen.Mij valt ook op dat er nog steeds gereageerd word op berichten die al enkele weken geleden opgestart zijn.Het is dus best belangrijk dat de berichten blijven staan zodat je eens terug kunt kijken of er al gereageerd is met een antwoord dat je zelf zou willen geven.Als we er wat van leren willen zou het dus het mooiste zijn als de tekst blijft staan groeten Rob.;)

Mirjam
04-09-2006, 22:00
Hallo,
Is het niet handiger om op de man of vrouw af te vragen wie en waarom er het een of ander is weggehaald!!!
Kan alleen de "starter"van de discussie iets weg halen? of kan een ander dat ook?
Kan me herinneren dat Ikke al eens gevraagd heeft wie het een of ander verwijderd had,iets wat zij geschreven had maar daar werd niet op gereageerd!!
Groetjes,Mirjam

tropic
04-09-2006, 23:20
Kijk, ik ben dan wel belg, maar heb toch enkele nederlandse eigenschappen. Ik heb er nl. helemaal geen probleem mee de dingen te zeggen zoals ze zijn, zonder daarmee rond de pot te willen blijven draaien.
Eén voorbeeld wil ik graag aanhalen.Destijds is er in de rubriek "tropische vogels" door wjvdlinden een topic geopend over amathyst spreeuwen. Uiteindelijk is er tussen mij "tropic" en "winterkoning" een discussie ontstaan , waarin we mekaar niet echt konden vinden. Op dat ogenblik vond ik het al moeilijk voor de opener van het topic, omdat twee zogeheten "ervaren" (voor wat dat waard is) liefhebbers met mekaar in discussie gingen, en werkelijk lijnrecht tegenover mekaar stonden.
Er werden verschillende zaken (en dat is dan mijn persoonlijke mening) totaal uit zijn context gehaald.
Later en nu nog blijkt dat "winterkoning" al zijn opmerkingen, antwoorden en vragen verwijderd heeft uit dit topic, met als gevolg dat het nu totaal zinloos is om nog te lezen, en voor de genen die het niet gevolgd hebben helemaal niet meer te begrijpen.
Als we ons allemaal zo gaan gedragen is het volgens mij zinloos om op bepaalde dingen te reageren of als volwassenen te discusieren. Vandaar ook mijn eerdere opmerking dat ik niet veel zin meer heb om nog deel te nemen aan discussies.
Om alle misverstanden te vermijden wil ik er nog graag bij vermelden dat ik zeker tegen kritiek kan , en dat ik zeker geen probleem heb met andermans mening te waarderen, maar dat ik ook een eigen mening heb, en daar op een deftige manier probeer voor uit te komen. Alweer volgens mij dient daar toch een forum als dit voor, of heb ik het hier mis???
Dit moest me toch nog even van het hart, want het lag nog zwaar op mijn lever.
Mvg
Richard

P.S ik lees ook niet graag boeken die me interesseren en waar net de spannenste bladzijden uitgescheurt zijn;)

Henk3
05-09-2006, 15:00
Zo is dat. Maar het kan natuurlijk een keer voorkomen dat je hebt gereageert en dat je later tot de conclusie komt dat je het anders had kunnen verwoorden. Dan is het wel handig om wijzigingen te kunnen aanbrengen. Maar weghalen, niet doen. Nou laten we maar weer gewoon doorgaan met wat we doen. Eén ieder kan naar zijn of haar kennis een antwoord geven en hoeft daar niet op afgerekend te worden. Leren van elkaar, dat is de echte vogelsport. :cool:

barmsijscabaret
05-09-2006, 16:13
Misschien is het dezelfde "winterkoning" die eens totaal ongepaste berichten plaatste op het Belgische Zebravinkenforum. De webmaster heeft hem toen geblokkeerd. Als ik me niet vergis gebeurde eerder net hetzelfde met deze persoon op het Nederlandse Zebravinkenforum.

Jammer, maar het zij zo.

henk
05-09-2006, 17:37
Als moderator meng ik mij even in de discussie.
Ik lees (niet) alle berichten, maar stel mij wel van de toon van discussie op de hoogte. Tot nu toe vond ik het in twee gevallen (op de bijna 3000 berichten) nodig om in te grijpen, maar ik vind dat de discussie heel goed gevoerd wordt. Dat er zo af en toe een harde noot wordt gekraakt dat moet kunnen lijkt mij. In het "echt" wordt er ook wel eens met stemverheffing gesproken. Zolang wij elkaar en elkaars mening maar respecteren kan er veel lijkt mij.

Vriendelijke groet,
Henk

winterkoning
05-09-2006, 17:42
hallo mensen ben net uit het ziekenhuis na een spoedopname.
er is flink over geschreven. waarom tekst weghalen? omdat er naar mijn inziens na 2 reacties het onderwerp volledig gedraaid word en dus niet relevant.( is niet respectloos bedoeld).
om de vraag te beantwoorden van BARMSIJSCABARET:ik heb niks met zebravinken en ik heb nog nooit op een zebraforum tekst of iets dergelijks gezet.( het is echt een ander en dit is de eerste keer dat ik mij aangevallen voelt want zo word er dus dingen die elders gebeurt zijn in mijn schoenen geschoven).
TROPIC: de discussie met jouw vond ik wel prettig (soms heftig maar in mijn ogen niks bijzonders,maar moet dit dan in lengte van dagen erop blijven staan? bij mij is het zo dat ik dingen die gebeurt zijn weer opzijlegt en verder gaat).
ook was het zo dat ik gepast en ongepast werd benaderd voor allerhanden zaken via dit forum ( zo kreeg ik eens een aanbieding om een auto te kopen).??
waarom het bij mij zo vaak misliep?: ik kan niet zo goed met de pc omgaan en dan ging het nog wel eens fout.
ik heb een nieuwe pc met alles erop en eraan,maar toch was /is het zo telkens als ik op het forum was kreeg ik virus/fout meldingen,haalde ik mijn berichtje eraf was er niks meer aan de hand.( dus dit was soms ook de reden voor verwijdering van berichten).
zo dus dat mensen schrijven dat ik ergens over gepikeerd ben/was is niet gegrond.
kritiek kan ik heel goed hebben ,dat moet wel want de mensen zullen je niet altijd geloven/respecteren.
maargoed ik voel mij eigenlijk niet geroepen om mezelf te verdedigen want ik zie het schijnbaar anders dan anderen.
bij deze zou ik graag de webmaster willen vragen om mij van de ledenlijst af te halen.( dit ivm de rare meldingen/mededelingen etc etc aan mijn adres).
zoals het nu dus blijkt ben ik niet geschikt om aan een forum mee te doen omdat ik het gewoonweg anders ziet dan andere mensen.( start men een topic dan moet je daarbij gerelateerd blijven ).
mensen ik wens jullie een prettig forum toe in de toekomst maar ik doe niet meer mee.
vriendelijke sport groeten van een niet geiriteerde/gekrenkte/respectloze etc etc winterkoning.:)

p.s eventjes nog een klein bedankje aan serinus ,hij/zij was de enige die mij een juiste(makkelijke) manier had aangereikt toen ik probeerde foto's erop te zetten.

Serinus
05-09-2006, 22:56
Hallo Winterkoning,

Ik ben blij dat je tóch nog even reageerd op deze Thread!

Allereerst; het lijkt nu wel of dit onderwerp zich op jou toespitst, dat was niet mijn bedoeling, er zijn méér mensen die alles van het forum hebben verwijderd!

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe het kan dat je "rare mailtjes" krijgt via dit forum.
De optie om e-mails naar je toe te sturen staat (nu in ieder geval) "uit" bij je.
Ik denk dat je er meer mee opschiet als je gewoon alle opties eens even naloopt, en de dingen die je niet wil gewoon "op slot gooit".
Ik weet (bijna) zeker dat de Webmaster van dit forum je hier graag de weg in wil wijzen.....

Kijk, Winterkoning; of je nu wél of niet je bijdrages op dit forum wil blijven geven; beslis je natuurlijk helemaal zélf!
Maar, ik ervaar het wissen van je bijdrages (en van de ánderen!!!) als kwetsend.
Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar ik beschouw een forum-site als een twee-weg-communicatie; actie-reactie.
Doordat bepaalde gespreksmomenten zijn weggehaald, komt het bij mij nu over alsof ik tegen een "dichte deur" heb staan praten......

Dus; denk er nog eens over na, ik vind dat (tot nú toe!) dit forum GELUKKIG zich positief onderscheid ten opzichte van andere forums.
Ik denk dat ook jij/U daar een bijdrage in kunt leveren!

Groeten (en misschien "tot ziens") dhr. Serinus ;)

Ps. als het van toepassing is; beterschap!

janvos
05-09-2006, 23:15
zoals meneer winterkoning reageert op het antwoordt van meneer barmsijscabaret[ wat een namen trouwens, waarom niet je eigen naam] denk ik zelf toch hetzelfde als barmsijscabaret, ook toen nam winterkoning[al of niet dezelfde] afscheid van de fora op eenzelfde wijze:rolleyes:

barmsijscabaret
06-09-2006, 09:11
Aan Winterkoning

Mijn welgemeende excuses mocht u zich op enigerlei manier aangevallen voelen door mijn korte tekstje dat begon met het woordje "misschien".

Het leek er gewoon erg sterk op. Dezelfde naam, steeds heviger discussies (en nog veel verder dan deze op dit forum), plots verwijderen van berichten zodat bezoekers kop noch staart meer kregen aan bepaalde topics en, geloof het of niet, de andere Winterkoning werd ook opgenomen in het ziekenhuis.

Maar laat je vooral door mij niet geremd voelen om je mening te geven op dit forum. Als iedereen dezelfde mening zou hebben zou het maar een saaie boel worden. En vooral, je kan (als beginneling en zelfs als doorwinterde vogelliefhebber) zo ontzettend veel bijleren en knappe dingen opsteken waar je anders misschien nooit weet van zou hebben. Iedereen heeft zo zijn kleine trucjes/handigheden die voor anderen van goudwaarde kunnen zijn. Dit kan gaan van een registratiesysteem voor eitjes & jongen, soortspecifieke voeding, tips voor het opkooien en wat weet ik nog allemaal. Dus ik zou zeker niet iemand willen ontmoedigen om zijn bevindingen te delen met anderen.

mvg
Christof Van Aerschot

Maar eens m'n echte naam er onder geplaatst. Ik vind m'n nickname trouwens ook niet slecht, mij maakt het niet uit of je Jan of Piet heet, zolang er maar mooie tekstjes van je verschijnen. (Niet persoonlijk nemen als je Jan of Piet heet hé :) )

winterkoning
06-09-2006, 09:11
zo dat is nummer 2 die een valse beschuldiging doet.(janvos).
ik vind het knap dat mensen alles van iemand weten vanachter hun computer vandaan en zomaar wat roepen/schrijven ,wat vervolgens op geen enkele waarheid berust.(brengt schade aan iemand zijn naam).
en juist daarom is het goed dat je met een nicknaam mag/kan werken.
ik ben een vruchten en insekteneter kweker (inheems /uitheems) en heeft nogmaals niks met zebravinken en heeft daar dus ook geen mening over (op wat voor manier ook)..maargoed het is altijd leuk om iemand te beschuldigen/in de grond te trappen zeker?
he webmaster,waarom ben je niet bereikbaar?
winterkoning:)

ps serinus :beterschap is wel degelijk nog van toepassing. bedankt

winterkoning
06-09-2006, 09:16
kijk dit is nu weer zo'n gevalletje van weghalen of niet?
je zet iets erop en er word van een muis een olifant gemaakt.
kwestie van actie -reactie maar het heeft wel gevolgen.
kijk eens naar de tijd van de drie laatste berichtjes.terwijl ik dit berichtje zat in te tikken had barmsijscabaret zijn excuses aangeboden.
mag ik nu mijn berichtje weghalen of niet beste mensen?
mijn berichtje heeft toch in deze geen nut meer.
gr winterkoning:)

ps ik zou niet meer reageren,maar vind het toch belangrijk om mezelf nu te gaan verdedigen want hier word mij onrecht aan gedaan.vogels kweken gaat goed maar met computers en mensen omgaan gaat beduidend minder en daar krijg ik nu schijnbaar de deksel voorop de neus.(op het feit na, dat ik mezelf zal/wil verdedigen zit ik er niet zoveel mee hoor).
mensen altijd blijven lachen:) :)
het is maar hobby

pps,ik word zodadelijk weer opgenomen in het ziekenhuis,gaat vooral uw gang schrijven maar.:rolleyes:

tropic
06-09-2006, 11:17
Eerst het belangrijkste, een spoedig herstel aan winterkoning.
ik ben het niet eens met je als je zegt, dit is weer een gevalletje van weghalen of niet. Hier is totaal geen discussie aan de gang van een bepaalde soort vogel waar woord en weerwoord geboden wordt, dus das totaal iets anders volgens mij.
Ik persoonlijk vind ook dat je niet zomaar iemand mag beschuldigen, zolang het tegendeel niet bewezen is. Anderzijds lees ik het verhaal van vos en barmsijs niet onmiddellijk als een beschuldiging. Er staat dikwijls maar , en als , en denk ik, en .... dus tussen de regels lees je het wel, maar een rechtstreekse aanval is het volgens mij niet.
Tot slot zou ik je willen vragen om toch hier bij ons te blijven, tegen wie moet ik anders nog discussieren?? (wel je antwoorden laten staan:p ). En zoals je zelf ziet, de cirkel is bijna rond, ik begon destijds over olifantenmest, blijkt nu dat jij al olifanten en muizen hebt;) ;) ;)

henk
06-09-2006, 11:54
Ik vind dat er nu genoeg heen en weer gepraat is en dat iedereen zijn zegje heeft kunnen doen.
Ik wil dit forum graag beperken tot waar het voor bedoeld is.
Ik neem aan dat wij van deze discussie hebben opgestoken, dat wij best onze woorden en teksten eens kunnen wegen voor wij ze op het net knallen.
Ik wens winterkoning beterschap en hou de zonzijde.

janvos
06-09-2006, 12:32
toch sterkte en beterschap gewenst marc. en laat je door mij zeker niet weerhouden om te schrijven op dit forum.

Ton Koek
06-09-2006, 13:59
Bij van harte beterschap wil ik me nog even aansluiten, sterkte winterkoning!

winterkoning
11-09-2006, 14:44
ben er weer,ze hebben me weer vrij gelaten.
ben blij toe met dit mooie weer.
weinig geschreven/geklaagd over mij in de tijd dat ik weg was!
mvg winterkoning

ps ik wist niet dat ik marc was,moet ik mijn vader en moeder even vragen waarom zij zoveel jaar geleden mij anders genoemd hebben?:rolleyes: :)
ik heb er toch weer lekker een berichtje weggehaald (niet van mij,maar die van mijn vrouw).:p

Lucky
11-09-2006, 16:36
ps ik wist niet dat ik marc was,moet ik mijn vader en moeder even vragen waarom zij zoveel jaar geleden mij anders genoemd hebben?:rolleyes: :)

hallo Winterkoning ,Je bent gelukkig niet je humor verloren :D

Greetings Lucky

tropic
11-09-2006, 18:01
welkom terug, en eigenlijk moet ik je bedanken voor de tip van het weghalen. Ik heb nu nl. geruime tijd met barbara kunnen converseren, en heb het tegen jij terugkwam maar weggehaald.:p ;) ;) ;)

janvos
11-09-2006, 20:40
t'was babara en niet barbara tropic;) ik neem aan dat mevrouw haar eigen naam toch wel kent:confused:

Mirjam
11-09-2006, 21:32
Hallo Allemaal,
Tjonge jonge zeg ik heb nooit geweten dat "mannen"zo door konden zaniken!!
Ik dacht dat jullie wel wat zinnigers konden vertellen.
Laat iedereen in zijn waarde en hou nou eens op met al die onzin.
Groetjes,Mirjam

Birdfarm
12-09-2006, 08:35
Ik dacht juist dat vrouwen er patent op hadden.:D

Greetzzz

winterkoning
12-09-2006, 10:13
tjonge,wat een gezwets allemaal zeg.
het is toch een vogelforum,het is wel gezellig/grappig allemaal hoor maar ik
denk dat de webmaster maar een slot erop moet gooien want mijn vingers jeuken om de berichten weer te gaan wissen.(het gaat tenslotte allang niet meer over vogeltjes).
maar goed de webmaster/moderater geeft niet thuis dus het zal nog wel eventjes voort kabbelen.
ik zal het allemaal wel weer niet goed begrijpen waar een vogelforum overgaat en ik zal me wel weer op glad ijs gaan begeven als ik zeg dat :
het NIVEAU wel erg hard naar beneden gaat ,niet alleen in deze topic maar ook in de andere(die ik tot nu toe weer heb ingehaald qua lezen).
ieder zijn niveau hoor maar soms lees ik dingen waarvan ik zeg dat je het allemaal voordat je de betreffende vogelsoort aanschaft had kunnen/moeten weten.(kwestie van verdiepen in de soort,hoef je echt geen jarenlange ervaring voor te hebben danwel professor voor te zijn,zoals sommige doen voorkomen op dit forum met hun ellelange uitreksels van de" bibliotheek "op dit forum,opzich goed hoor,begrijp me niet verkeerd).het kan zeer leerzaam zijn.
ik bedoel maar te zeggen:
je hoeft niet overal verstand van te hebben maar wel van de vogelsoort(en) die je in eigen bezit hebt.
oja ,ik zou niet meer reageren!:eek:
mvg winterkoning:)