Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • brood

    Goede middag ,mijn kanarie pikt af en toe stukkie bruinbrood van mijn bord .nu is mijn vraag kan hij daar aan dood gaan .Het is niet veel maar paar stukkie,s
    vriendelijke groetjes van Margaretha

  • #2
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      Geen enkel probleem, probeer wel boter en ander smeersel te vermijden.

      Opmerking


      • #4
        brood

        brood bevochtigd met wat melk kan zelfs goed helpen als de vogel last ven verstopping heeft.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Brood daar zit wat in.

          Whisky ik heb zelf hier een zebravinken kweker gekend die brood voerde in het kweekseisoen,op een schotel met een beetje water.Hij deed in de top mee met de TT en over het algemeen waren het vrij grote zebravinken die hij kweekte dus het kan geen kwaad,als het maar niet alleen brood is.Mijn vogels krijgen een paar keer per week een stukje bruinbrood zonder water en ze eten het graag veel plezier er nog mee Rob.

          Opmerking


          • #6
            bedankt

            Zo nu ben ik gerust .Heel veel dankjes van Margaretha

            Opmerking


            • #7
              Ik geef mijn vogels in de rui/rustperiode zo nu en dan wit brood geweekt in gekookte melk (wel laten afkoelen natuurlijk) met een lepel honing daarin opgelost. Dit is echt een traktatie voor de vogels en duiken er dan ook met zijn allen op. Het geeft ook wat extra's om de rui door te komen.
              Eric Tillemans Norwich en Glosters http://members.home.nl/fam.tillemans

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
                BROOD...DAAR ZIT WAT IN
                ...........Mijn vogels krijgen een paar keer per week een stukje bruinbrood zonder water en ze eten het graag.....
                Om velerlei redenen is het zonder meer aangewezen om het zaad- en eivoerdieet van vogels uit te breiden met een dagelijks verstrekking van (lichtbruin) brood.
                Brood is zonder meer een pluspunt in het menu van zaadeters.

                Gedurende de kweekperiode krijgen onze (medicatie-vrije) grote goudvinken twee maal daags een snede brood ingesmeerd met zelfbereide (en dus levende/fermenterende) yoghurt. Samen met de toegediende kweek- en darm-oliën, gekoppeld aan de extra verstrekte voedingsvezel, maakt deze gift van brood en yoghurt deel uit van een alternatieve aanpak die onze kweekgoudvinken en hun jongen medicatie-vrij houdt.

                Wel even opletten dat het brood "belegen" is, dus geen vers brood gebruiken.

                Lester Lievens
                Ivan Lievens
                http://natuurgould.be/

                Opmerking

                Working...
                X