Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravink jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zebravink jongen

    heey allemaal ik heb nu 3 jonge zebravinken die ik zelf moet voer ik geef ze eivoer met water wat kan ik ze nu nog meer geven of is dit al goed ze zijn ongeveer 9 a 10 dagen oud de ouders zij verstoort door valkparkieten

    (dusz ik heb al mijn tropen eruit gehaald uit de voliere en in de oude voliere gedaan wat ik had 6 valkparkieten van me ouders gekregen dusz was weer een onrust in de voliere )

    mvg roy
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    Je hebt ook speciaal opfokvoer voor jonge vogels.
    Volgens mij kan je dat beter geven dan eivoer.
    Daarin zit alles wat een jonge vogel nodig heeft.
    Het is te krijgen bij de meeste dierenspeciaalzaken.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      He Roy wat Azantinga zegt zou ik ook doen maar let wel op dat als je het bevochtigd dat je dat wel met een beetje lauw water doet en niet koud.Voer uit de krop van de ouder is ook niet koud en zorg dat de krop leeg is voor je weer voerd hiermee voorkom je dat het voedsel verzuurd in de krop hoop dat het je lukt groetjes Rob.

      Opmerking


      • #4
        Ja inderdaad, de afloop van het zelf zebravinken opvoed verhaal zou ik ook graag willen weten. Ik heb mezelf er nog nooit aan gewaagd nl. en ben daarom erg benieuwd.
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

        Opmerking


        • #5
          hellaas is er een van de 3 dood dusz heb er nog 2 en met die gaat het perfect en ik zou vandaag of morgen wel opfok voer op halen voor jong vogels en ik maak wel een paar foto`s kun je ze zien ze zitten wel een beetje onder het eivoer kun je ze in lauw water doen of niet ??? afspoelen dan

          mvg roy

          ik zet meschien vanavond de foto erop anders morgen
          mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Je kan ze heel voorzichtig schoon proberen te maken met een vocht doekje.
            Maar niet te nat en niet te veel poetsen.
            De laastste restje kan je beter laten zitten. Deze wassen ze later zelf wel uit.
            Groeten,

            Arjan

            Opmerking


            • #7
              de foto lukken niet ( ze zijn te groot en verkleinen lukt ook niet )

              mvg roy

              ik moet jullie zeggen dat ze hellaas allemaal zijn overleden vanochten 1 en net toen ik thuis kwam lag de laatste dood
              de reden waarom ze allemaal dood zijn weet ik niet ze hadden de kropjes allemaal vol
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                de foto lukken niet ( ze zijn te groot en verkleinen lukt ook niet )

                mvg roy

                ik moet jullie zeggen dat ze hellaas allemaal zijn overleden vanochten 1 en net toen ik thuis kwam lag de laatste dood
                de reden waarom ze allemaal dood zijn weet ik niet ze hadden de kropjes allemaal vol
                met opfok of eivoer?

                Met eivoer leek me de overlevingskans nl. nogal klein. Had graag willen weten hoe het ging met opfokvoer.
                Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                Opmerking


                • #9
                  ik heb ze met eivoer gedaan omdat ik opfok voer nog niet had maar als ik het weer moet doen neem ik opfok voer en zeg ik het wel

                  mvg roy
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Zebravinken

                    Hallo Vogelfreak;
                    Een van de redenen dat jonge vogels dood als je ze zelf voert is dat ze teveel voer krijgen, te nat of te droog voer. Als je nu nog eens jonge vogels zelf met de hand gaat grootbrengen let er dan ook goed op dat je niet teveel voert. Ook als de kroppen van de jonge vogels leeg is hoef je niet altijd meteen te voeren dit doen de ouders ook niet. Het is dus niet erg als de jonge vogels even met een lege krop zitten. Als de krop altijd vol zit is de kans aanwezig dat het voer toch verzuurt. De jonge krijgen dan diaree en sterven door uitdroging. Ik hoop dat je bij een volgende keer meer geluk zult hebben.
                    Groet Goudvink

                    Opmerking


                    • #11
                      ja ik denk dan dat het teveel water was maar hoe moet je het savonds doen dan ik geef ze dan wel ook al hebben ze nog wat in de krop kan dat kwaad dan ??
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo

                        Allereerst gecondoleerd met het verlies.
                        Maar laat dat verlies niet voor niets zijn, leer ervan (weten hoe het niet moet) een volgende keer zul je dingen anders aanpakken. Hier een paar tips.

                        Voorop stellen, het voer wat de ouders geven is nooit te evenaren, d.w.z. elke vervanging hiervan zal altijd minder zijn dan het originele.

                        Maak het voer in eerste instantie fijn, geef het altijd op lichaamstemperatuur (au bain marie) en lobbig (iets dikker dan yoghurt). De krop moet altijd leeg zijn, dit in verband met krop verzuring zoals 'Goudvink' al zei. Ingeval de krop niet leeg komt geven we een weinig brandnetelthee en daarna de krop enigzins masseren.

                        Houdt de jongen schoon, direct na de voeding de snaveltjes (vooral mondhoeken) goed schoonmaken anders word het een bron van infectie.

                        Verwarm de jongen als ze klein zijn (ziekenkooi, warmtelamp, kruik) en verlaag de temperatuur naar mate ze groter worden en verder in de veren komen. Succes!

                        Greetzzz

                        Opmerking


                        • #13
                          oke bedakt voor nog wat tips ik hoop dat het de volgende keer beter gaat

                          mvg roy
                          mvg roy (vogelfreak)
                          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X