Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aan Alle Clubs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Aan Alle Clubs

    In de rubriek "Jeugd" staat al een hele discussie over de kleine grasparkiet, met name omdat die zo'n goede vogel is voor de jeugd om mee te beginnen.
    In diverse rubrieken en tijdschriften staan problemen met het krijgen van jeugdleden in de clubs.

    Er zijn steeds meer liefhebbers van de echte wildvormen. Dat is een duidelijke verandering in de manier waarop wij met dieren omgaan. Ook bij veel andere diersoorten willen veel liefhebbers de oorspronkelijke rassen. Kijk ook maar naar de totaal veranderde aanpak in alle dierentuinen, waar kleine kooitjes inmiddels onacceptabel zijn.

    Ik roep bij deze alle PARKIETENCLUBS op om te reageren en uit te leggen waarom zij wel of niet met de tijd meegaan en inspelen op deze nieuwe vormen van de parkietenhobby. Met name de landelijk werkende clubs zoals de (speciaalclubs van) ANBvV en NBvV, Parkietensocieteit, NBC-DBS, maar ook alle andere verenigingen die zich voordoen als kromsnavel-enthousiasten.

  • #2
    bij de speciaalclub exoten/parkieten van de ANBvv wordt al enkele jaren de gewone grasparkiet gevraagt in de kleurslag groen.

    Opmerking


    • #3
      Ja Jan dat klopt, maar deze groene grasparkieten worden helaas gekeurd volgens de normen van de standaardgrasparkiet. E.e.a betekent dat ze - mits in goede conditie - maar net boven de 80 punten scoren en dat werkt voor de betrokken inzenders alleen maar demotiverend. Het einde van de inzendingen van de wildvorm grasparkiet is daarmee eigenlijk al in gang gezet.
      Wil men echt met deze vogels verder dan dienen ze in hoofdzaak gekeurd te worden op conditie en kleur en verder op die onderdelen waarover ik al eerder op dit forum een voorzetje heb gegeven.
      Harrie

      Opmerking


      • #4
        ik geloof dat ze geen punten krijgen, eerst,tweede en derde plaats. om de grasparkiet[nederlandse] te promoten.

        Opmerking


        • #5
          alle kleuren

          hallo allemaal.

          ik heb via de mail diverse verenigingen gevraagd om het voorstel van onze club te steunen op de districkt vergadering.

          voorstel is het toe laten van de HOLLANDSE (KLEINE) PARKIET in ALLE kleuren.


          en dat ziet er goed uit.

          dus speel het ook via Uw vereniging en probeer anderen op Uwzijde tekrijgen on dit dan mee tenemen na de BONDS VERGADERING.
          http://members.home.nl/maurice.pieper

          Opmerking


          • #6
            Aan alle clubs

            Twee opmerkingen:

            - Jullie doen je best, maar jullie zijn geen bestuurslid dat namens het nationale bestuur van de club schrijft!!! En die daag ik juist uit.
            - Ik heb geinformeerd bij het bestuur van mijn lokale club, maar die gaan met een voorstel naar de gewestelijke vergadering als 'de leden' dat willen. Dan moet er gewestelijk een meerderheid zijn om het voorstel naar het hoofdbestuur te brengen. Dat beslist dan weer mede volgens de mening van keurmeesters enz.. Het schijnt ontstellend moeilijk een duidelijke verandering bij het hoofdbestuur goedgekeurd te krijgen.

            Het gaat juist om duidelijke veranderingen in de clubmentaliteit. In de statuten en reglementen staat dat de club zich inzet voor "de parkiet" middels .... Nergens een beperking tot hun eigen grote tt-parkieten. Er moet dus ook een statutenwijziging komen, zodat nieuwelingen 'eerlijk' worden voorgelicht en kunnen kiezen. Wil een club zich beperken tot de Engelse parkiet, best. Maar zeg dat dan openlijk in je voorlichting en statuten. Noem jezelf geen autoclub als je in feite alleen maar grote in diverse kleuren gespoten bakken wilt aannemen terwijl je een zwarte Ford, de 'moeder' van de auto, geen auto vindt.

            Budgie

            Opmerking


            • #7
              www.bush-budgies.net)

              Opmerking

              Working...
              X