Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BANANENPOEDER >>> Tryptofaan & inuline voedingsvezel.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • BANANENPOEDER >>> Tryptofaan & inuline voedingsvezel.

    Hallo,

    Zijn er mogelijk fokkers aanwezig die zelf reeds enige praktische ervaring hebben met het gebruik van bananenpoeder (inulinefractie), evenzeer als met appelpoeder (pectinefractie) als toevoeging aan zachtvoeders, met het oog op darmconditionerende effecten ?

    Vr.gr.

    Lester Lievens
    Ivan Lievens
    http://natuurgould.be/

  • #2
    Hallo Lester

    Ik ken beide producten niet, maar wat zou het voordeel moeten zijn boven het geven van het fruit zelf?
    Ook appel en banaan zelf kun je fijnmaken en door eivoer verwerken, toch?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Hallo Lester

      Ik ken beide producten niet, maar wat zou het voordeel moeten zijn boven het geven van het fruit zelf?
      Ook appel en banaan zelf kun je fijnmaken en door eivoer verwerken, toch?
      Daar wringt het schoentje Ton. Al es geprobeerd wat je voorstelt ?
      Meng slechts 50 gr banaan onder je eivoer en bekijk wat je overhoudt.

      Het verschil (banaan - bananenpoeder) zit 'm duidelijk vooral in de vochtfractie, die verdunnend werkt op het totaalpakket aangeboden voedingsstoffen in het zachtvoer.

      Vandaar dus ook de vraag :
      WIE HEEFT ERVARING MET HET GEBRUIK VAN BANANEN/APPELPOEDER?
      EN HEEFT IN PRAKTIJK OOK DE VOORDELEN ER VAN REEDS VASTGESTELD ?

      Wijzelf zijn fokkers van natuurbroed- en natuursysteemfok gouldamadines (en tevens medicatie-vrije goudvink)
      Zijn er wellicht fokkers van vruchtenetende vogels die hiervan praktijkervaring kunnen voorleggen ?

      vr.gr.
      Lester Lievens
      Verbind met diverse onderwerpen op linken.be. Breid je kennis uit met links naar verschillende onderwerpen. Jouw gids naar een goed verbonden online wereld.
      Ivan Lievens
      http://natuurgould.be/

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Zijn er mogelijk fokkers aanwezig die zelf reeds enige praktische ervaring hebben met het gebruik van bananenpoeder (inulinefractie), evenzeer als met appelpoeder (pectinefractie) als toevoeging aan zachtvoeders, met het oog op darmconditionerende effecten ?

        Vr.gr.

        Lester Lievens
        Echt niemand ervaring met gedroogde banaan of appel als supplement?
        Lester
        Ivan Lievens
        http://natuurgould.be/

        Opmerking


        • #5
          Appel rasp ik al heel lang door het eivoer, dat gaat prima.
          Banaan heb ik inderdaad nog nooit fijngemaakt. Ik geef banaan gewoon aan een stukje. Veel vogels lusten het, in kleine beetjes.

          Sorry, over de gedroogde versies weet ik ook niets.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Appel rasp ik al heel lang door het eivoer, dat gaat prima.
            Banaan heb ik inderdaad nog nooit fijngemaakt. Ik geef banaan gewoon aan een stukje. Veel vogels lusten het, in kleine beetjes.

            Sorry, over de gedroogde versies weet ik ook niets.
            Geen erg Ton.
            Bedankt alvast om te reageren.

            Niemand anders een ideetje over WIE of WAT...?

            Lester
            Ivan Lievens
            http://natuurgould.be/

            Opmerking


            • #7
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                Hallo Lester,

                Helaas kan ik óók niets toevoegen als antwoord op je vraag.
                Waar ik wél benieuwd naar ben; wat is de reden dat je de vraag naar ervaringen met deze produkten hier neerzet?

                Groeten en succes met je zoektocht, Serinus.
                Dank voor je reactie, serinus.

                Bananenpoeder bevat een beduidende fractie inuline, een functionele voedingsvezel die als voedingsbodem gebruikt wordt door nuttige types commensalen, in het laatste deel van het spijsverteringstraject.
                Ondertussen blijf ik op allerhande fora peilen naar praktijkervaringen van fokkers die werken met fracties korte keten koolhydraten (onverteerbare voedingsvezel) teneinde de ontwikkeling van bifido-stammen en andere bacteriële gram-positieve staven te stimuleren ter hoogte van het achterliggende laatste deel der spijsvertering.

                Dat wij hier dit topic openen, is vooral bedoeld om een vergelijkende studie te kunnen maken tussen onze ervaringen en de bevindingen bij geroutineerde fokkers (die weten waarmee ze bezig zijn).
                Omdat theorie ten allen tijde mag zijn wat het wil, maar (herhaalde en bevestigde) praktijkverificatie, op middellange zowel als lange termijn, blijft altijd het meest interessante gegeven.

                Dat is op dit vlak de wezenlijke sterkte van de liefhebber.
                Te weinig liefhebbers blijken zich daarvan bewust te zijn, en velen hollen helaas nog altijd blindelings de commercie en hun slogans achterna... Als ik "onze ouwe " mag geloven, dan heeft hij diezelfde fout zelf ook gemaakt, meer dan 20 jaar geleden reeds.
                Wij doen het nu sinds heel veel jaren anders, nog steeds vaak tot ongeloof van "collega's" met stereotiep commerciële neigingen (of bindingen), die merknamen van pharmaceutische en andere fabrieken maar al te graag heilig verklaren en blijven geloven in chemische "wonderoplossingen" in flesjes en doosjes. Het is nu éénmaal zo.

                De orthomoleculaire aanpak staat haaks op de bovengenoemde mentaliteit. Elke liefhebber die dag aan dag op het vogelhok middenin de praktijk staat van toegepaste voeding aan een paar tientallen tot honderden vogelbekjes, heeft (als hij/zij dat al wil) enorme mogelijkheden tot praktijkonderzoek. Te weinig liefhebbers zijn zich bewust van hun eigen potentieel op dit vlak.
                De praktijk- en ervaringskennis die in dit kader op onaflatende wijze op ons hok inzake vogelvoeding werd vergaard (met idd een theoretische basis als back-up), is (onder meer) hetgeen onze gouldamadines vandaag maakt tot wat ze zijn.

                En wanneer zelfs de naar ultiem rendement toe gerichte Japanners zich na een bezoek aan ons hok uit eigen overweging gaan bekeren, dan weten we het ongeveer wel... één enkel beeld zegt meer dan 1000 woorden.
                Ook binnen de Japanse Speciaalclub Gouldamadine kennen ze nu de betekenis en de waarde van een orthomoleculaire aanpak, en de fokkersmentaliteit die er mee samen hangt.

                groetjes, Serinus.

                Lester Lievens

                http://www.natuurgould.be/Frameset_collage.htm
                Verbind met diverse onderwerpen op linken.be. Breid je kennis uit met links naar verschillende onderwerpen. Jouw gids naar een goed verbonden online wereld.


                .
                Ivan Lievens
                http://natuurgould.be/

                Opmerking


                • #9
                  Ik vond het bananenpoeder in Nederland . Alleen voeg ik meer grammen toe dan Lester meedeelde (ik denk op een ander forum), zijn grammage: 2x/week - 5 gram in 200-250 gram eivoer.
                  Luiheid is het begin van wijsheid.

                  Opmerking


                  • #10
                    babanenpoeder etc

                    hallo lester
                    sinds een jaar of 5 ben ik met voeding bezig,veranderen dus en kijken lezen of proberen erachter te komen wat ze in het wild opnemen.
                    en dan een vervanger zien te vinden,de meeste vinden het maar raar wat ik doe,maar als ze dan zien dat ik met alle vogels die ik bezit ook kweek soms in hetzelfde jaar.
                    dan is het soms ineens niet zo raar.
                    sinds ik dit doe is mijn aantal jonge vogels letterlijk de lucht ingevlogen ,wat aantal betreft dan.
                    ik vind het zeer interesant als iemand ander voer of andere stoffen voert om dit te lezen.
                    kweek ongeveer 30 jaar kleine tropen en kleine duiven.nu nog steeds.
                    groet wim

                    Opmerking


                    • #11
                      Proficiat Wim, 't is niet zomaar voor elk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door leila
                      hallo lester
                      ...
                      de meeste vinden het maar raar wat ik doe,maar als ze dan zien dat ik met alle vogels die ik bezit ook kweek soms in hetzelfde jaar.
                      dan is het soms ineens niet zo raar. sinds ik dit doe is mijn aantal jonge vogels letterlijk de lucht ingevlogen
                      ....
                      groet wim
                      Orthomoleculaire 'boerenwijsheid' valt enkel te vergaren door termijninspanning. En da's nooit voor opportunisten, bluffers en blaffers. Wel voor 'doeners'. En ook die laatstgenoemden zijn er, hoewel dunner gezaaid.

                      Proficiat met je resultaten Wim.
                      ______________________________
                      Technische info voor gouldkwekers
                      http://natuurgould.blogspot.be/
                      http://natuurgould.be/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Lester Lievens
                        op 3 X daags pellepatat met haring, dag na dag, week-in-week-uit.
                        Waar zijn de uiringetjes gebleven?

                        Opmerking


                        • #13
                          quote lester:
                          Wel voor 'doeners'. En ook die laatstgenoemden zijn er, hoewel dunner gezaaid.

                          en waarom komt de grootste voorvechter en doener dan niet naar de WK in eigen land nota bene met zijn vogels om daar te laten zien dat de "rest" van de wereld ongelijk heeft?
                          sommige mensen willen dit met eigen ogen zien.(ik niet hoor ,maak je maar niet druk).ben ook op dat pad geweest,boerenwijsheden en op sommige onderdelen daarvan nog steeds.

                          want tja de hele wereld zit vol met ongelovige judassen, bluffers ,blaffers etc etc enja alleen alle wereldkampioenen zijn volgers volgens de theorie van Orthomoleculaire geneeskunde natuurlijk.of juist niet? degene die niet kampioen zijn geworden hebben alleen gelijk.(o nee dat kan niet want dat is niet de kleinste groep).
                          waar ligt de maatstaaf,waar is het onomstotelijk bewijs?
                          waarom blijven steken onder water geven naar mensen met jouw berichten die het wat anders zien of benaderen dan jij/jullie? zijn er nog steeds geen meerdere waarheden mogelijk lester?

                          HIER STOND EEN POSITIEF STUKJE,INCL EEN LINK NAAR de site MAAR DEZE BLEEK VOLGENS ANDERE VOL MET SPYWARE TE ZITTEN of zo iets
                          daarom maar weggehaald.ze zijn het gewoon niet waard blijkt wel weer.
                          mvg

                          ohja voor de volgelingen zie dit aub niet als een "aanval"op lester ,want zo bedoel ik het niet.
                          probeer nog steeds tevergeef te laten inzien dat het ook soms wat anders kan of moet en dat er meerdere dingen mogelijk zijn.
                          dat hij opkomt voor de toko die onder papa's bewindt gerund wordt,helemaal prima,maar ik snap niet dat men dit zo opgedrongen moet worden,als het de enigste en juiste weg was dan volgden wij/iedereen deze allang want het is niet iets nieuws allemaal ,sommige dingen die verkondigt worden zijn 30 jaar geleden al uitgevonden en toegepast.
                          en ik kom nog steeds op voor de "niets wetende mensen" die niet DÉ methodes volgen of iets anders volgen dan "hun"manier, maar ook zo hun succesen hebben.

                          Opmerking


                          • #14
                            [QUOTE=winterkoning;20655]quote lester:
                            Wel voor 'doeners'. En ook die laatstgenoemden zijn er, hoewel dunner gezaaid.

                            en waarom komt de grootste voorvechter en doener dan niet naar de WK in eigen land nota bene met zijn vogels om daar te laten zien dat de "rest" van de wereld ongelijk heeft?
                            sommige mensen willen dit met eigen ogen zien.(ik niet hoor ,maak je maar niet druk).ben ook op dat pad geweest,boerenwijsheden en op sommige onderdelen daarvan nog steeds.

                            heb ik ook al gevraagd waarom geen vogels op de tt maar helaas geen antwoord .
                            m.vr.gr. Harry
                            m.vr.gr. Harry

                            Opmerking


                            • #15
                              Hun "gouden gouldjes" mogen niet tussen het "plebsch des vogelsch" zitten, anders zouden de andere vogels in het niets vallen bij de pracht van hun goudklompjes.

                              Ook wordt er op een WK niet orthomoleculair gevoerd, dus na de keuring (als ze die al halen), leggen hun goudklompjes geheid het loodje.

                              Maar de heren Lievens hebben het zeker niet nodig om wereldkampioen te worden, daar de Japanners, de Zuidafrikanen en de rest van de wereld aan hun superhok staan nummertje te trekken en aan te schuiven voor goulds van minstens 100 euro per stuk.

                              Alleen vind ik het jammer als een kweker (= iemand die de intentie heeft om met HUN vogels verder te kweken) er vogels koopt en hij er riant voor betaalt (100 euro per stuk), maar niet HUN voedermethode volgt, de vogels binnen de week
                              Luiheid is het begin van wijsheid.

                              Opmerking

                              Working...
                              X