PDA

Bekijk Volledige Versie : BANANENPOEDER >>> Tryptofaan & inuline voedingsvezel.

natuurgould België
28-08-2006, 13:08
Hallo,

Zijn er mogelijk fokkers aanwezig die zelf reeds enige praktische ervaring hebben met het gebruik van bananenpoeder (inulinefractie), evenzeer als met appelpoeder (pectinefractie) als toevoeging aan zachtvoeders, met het oog op darmconditionerende effecten ?

Vr.gr.

Lester Lievens

Ton Koek
28-08-2006, 13:35
Hallo Lester

Ik ken beide producten niet, maar wat zou het voordeel moeten zijn boven het geven van het fruit zelf?
Ook appel en banaan zelf kun je fijnmaken en door eivoer verwerken, toch?

natuurgould België
28-08-2006, 13:58
Hallo Lester

Ik ken beide producten niet, maar wat zou het voordeel moeten zijn boven het geven van het fruit zelf?
Ook appel en banaan zelf kun je fijnmaken en door eivoer verwerken, toch?

Daar wringt het schoentje Ton. Al es geprobeerd wat je voorstelt ?
Meng slechts 50 gr banaan onder je eivoer en bekijk wat je overhoudt.

Het verschil (banaan - bananenpoeder) zit 'm duidelijk vooral in de vochtfractie, die verdunnend werkt op het totaalpakket aangeboden voedingsstoffen in het zachtvoer.

Vandaar dus ook de vraag :
WIE HEEFT ERVARING MET HET GEBRUIK VAN BANANEN/APPELPOEDER?
EN HEEFT IN PRAKTIJK OOK DE VOORDELEN ER VAN REEDS VASTGESTELD ?

Wijzelf zijn fokkers van natuurbroed- en natuursysteemfok gouldamadines (en tevens medicatie-vrije goudvink)
Zijn er wellicht fokkers van vruchtenetende vogels die hiervan praktijkervaring kunnen voorleggen ?

vr.gr.
Lester Lievens
http://natuurgould.be/Frameset_fusiehoklievens.htm

natuurgould België
01-09-2006, 09:05
Hallo,

Zijn er mogelijk fokkers aanwezig die zelf reeds enige praktische ervaring hebben met het gebruik van bananenpoeder (inulinefractie), evenzeer als met appelpoeder (pectinefractie) als toevoeging aan zachtvoeders, met het oog op darmconditionerende effecten ?

Vr.gr.

Lester Lievens

Echt niemand ervaring met gedroogde banaan of appel als supplement?
Lester

Ton Koek
01-09-2006, 11:45
Appel rasp ik al heel lang door het eivoer, dat gaat prima.
Banaan heb ik inderdaad nog nooit fijngemaakt. Ik geef banaan gewoon aan een stukje. Veel vogels lusten het, in kleine beetjes.

Sorry, over de gedroogde versies weet ik ook niets.

natuurgould België
05-09-2006, 08:46
Appel rasp ik al heel lang door het eivoer, dat gaat prima.
Banaan heb ik inderdaad nog nooit fijngemaakt. Ik geef banaan gewoon aan een stukje. Veel vogels lusten het, in kleine beetjes.

Sorry, over de gedroogde versies weet ik ook niets.

Geen erg Ton.
Bedankt alvast om te reageren.

Niemand anders een ideetje over WIE of WAT...?

Lester

Serinus
05-09-2006, 12:50
Hallo Lester,

Helaas kan ik óók niets toevoegen als antwoord op je vraag.
Waar ik wél benieuwd naar ben; wat is de reden dat je de vraag naar ervaringen met deze produkten hier neerzet?

Zoals ik uit je andere "postings" kan lezen ga je niet over één nacht ijs....
Daarom ben ik benieuwd naar wat je theorie is over deze producten, m.a.w. wat denk je dat deze producten toe (kunnen) gaan voegen aan het voedselaanbod van je vogels?

Ik denk trouwens dat je niet alleen het wel dan niet aanbieden van deze stoffen zou moeten weten, maar óók de andere condities van de vogels.
Voordat er een gedegen studie aan ten grondslag ligt, kun je met ervaringen van kwekers natuurlijk óók niet veel.
Bij de één bevalt iets goed, bij de ander weer niet.....

Groeten en succes met je zoektocht, Serinus.

natuurgould België
05-09-2006, 17:28
Hallo Lester,

Helaas kan ik óók niets toevoegen als antwoord op je vraag.
Waar ik wél benieuwd naar ben; wat is de reden dat je de vraag naar ervaringen met deze produkten hier neerzet?

Groeten en succes met je zoektocht, Serinus.

Dank voor je reactie, serinus.

Bananenpoeder bevat een beduidende fractie inuline, een functionele voedingsvezel die als voedingsbodem gebruikt wordt door nuttige types commensalen, in het laatste deel van het spijsverteringstraject.
Ondertussen blijf ik op allerhande fora peilen naar praktijkervaringen van fokkers die werken met fracties korte keten koolhydraten (onverteerbare voedingsvezel) teneinde de ontwikkeling van bifido-stammen en andere bacteriële gram-positieve staven te stimuleren ter hoogte van het achterliggende laatste deel der spijsvertering.

Dat wij hier dit topic openen, is vooral bedoeld om een vergelijkende studie te kunnen maken tussen onze ervaringen en de bevindingen bij geroutineerde fokkers (die weten waarmee ze bezig zijn).
Omdat theorie ten allen tijde mag zijn wat het wil, maar (herhaalde en bevestigde) praktijkverificatie, op middellange zowel als lange termijn, blijft altijd het meest interessante gegeven.

Dat is op dit vlak de wezenlijke sterkte van de liefhebber.
Te weinig liefhebbers blijken zich daarvan bewust te zijn, en velen hollen helaas nog altijd blindelings de commercie en hun slogans achterna... Als ik "onze ouwe " mag geloven, dan heeft hij diezelfde fout zelf ook gemaakt, meer dan 20 jaar geleden reeds.
Wij doen het nu sinds heel veel jaren anders, nog steeds vaak tot ongeloof van "collega's" met stereotiep commerciële neigingen (of bindingen), die merknamen van pharmaceutische en andere fabrieken maar al te graag heilig verklaren en blijven geloven in chemische "wonderoplossingen" in flesjes en doosjes. Het is nu éénmaal zo.

De orthomoleculaire aanpak staat haaks op de bovengenoemde mentaliteit. Elke liefhebber die dag aan dag op het vogelhok middenin de praktijk staat van toegepaste voeding aan een paar tientallen tot honderden vogelbekjes, heeft (als hij/zij dat al wil) enorme mogelijkheden tot praktijkonderzoek. Te weinig liefhebbers zijn zich bewust van hun eigen potentieel op dit vlak.
De praktijk- en ervaringskennis die in dit kader op onaflatende wijze op ons hok inzake vogelvoeding werd vergaard (met idd een theoretische basis als back-up), is (onder meer) hetgeen onze gouldamadines vandaag maakt tot wat ze zijn.

En wanneer zelfs de naar ultiem rendement toe gerichte Japanners zich na een bezoek aan ons hok uit eigen overweging gaan bekeren, dan weten we het ongeveer wel... één enkel beeld zegt meer dan 1000 woorden.
Ook binnen de Japanse Speciaalclub Gouldamadine kennen ze nu de betekenis en de waarde van een orthomoleculaire aanpak, en de fokkersmentaliteit die er mee samen hangt.

groetjes, Serinus.

Lester Lievens

http://www.natuurgould.be/Frameset_collage.htm
http://natuurgould.be/Frameset_fusiehoklievens.htm

.

L. Walraevens
09-12-2007, 01:23
Ik vond het bananenpoeder in Nederland :D. Alleen voeg ik meer grammen toe dan Lester meedeelde (ik denk op een ander forum), zijn grammage: 2x/week - 5 gram in 200-250 gram eivoer.

leila
31-01-2008, 23:58
hallo lester
sinds een jaar of 5 ben ik met voeding bezig,veranderen dus en kijken lezen of proberen erachter te komen wat ze in het wild opnemen.
en dan een vervanger zien te vinden,de meeste vinden het maar raar wat ik doe,maar als ze dan zien dat ik met alle vogels die ik bezit ook kweek soms in hetzelfde jaar.
dan is het soms ineens niet zo raar.
sinds ik dit doe is mijn aantal jonge vogels letterlijk de lucht ingevlogen ,wat aantal betreft dan.
ik vind het zeer interesant als iemand ander voer of andere stoffen voert om dit te lezen.
kweek ongeveer 30 jaar kleine tropen en kleine duiven.nu nog steeds.
groet wim

Lester Lievens
05-02-2008, 11:46
hallo lester
...
de meeste vinden het maar raar wat ik doe,maar als ze dan zien dat ik met alle vogels die ik bezit ook kweek soms in hetzelfde jaar.
dan is het soms ineens niet zo raar. sinds ik dit doe is mijn aantal jonge vogels letterlijk de lucht ingevlogen
....
groet wim
Klinkt vrij bekend in de oren Wim. Hoewel dergelijke aanpak uiteraard niet voor elk is. Sceptici zijn bij vaststelling al te vaak diegenen die net iets té gemakszuchtig zijn om zelf één en ander uit te proberen. En dan hoor je vaak hol geblaf.

De vaststellingen die jij de jongste jaren doet, krijg je niet voor mekaar met alle dagen enkel zaad en eivoer, net zo min als een mens zijn beste peil haalt op 3 X daags pellepatat met haring, dag na dag, week-in-week-uit. Ben er zeker van dat je vogels een lang leven met lange vruchtbaarheid gegeven is. Maar daar heb jij dan wel iets meer dan het gemiddelde voor over. En inderdaad is dat niet voor het individu dat alles het liefst in de schoot wil geworpen krijgen. Orthomoleculaire 'boerenwijsheid' valt enkel te vergaren door termijninspanning. En da's nooit voor opportunisten, bluffers en blaffers. Wel voor 'doeners'. En ook die laatstgenoemden zijn er, hoewel dunner gezaaid.

Proficiat met je resultaten Wim.

barmsijscabaret
05-02-2008, 12:25
op 3 X daags pellepatat met haring, dag na dag, week-in-week-uit.

Waar zijn de uiringetjes gebleven? :eek:

winterkoning
05-02-2008, 14:52
quote lester:
Wel voor 'doeners'. En ook die laatstgenoemden zijn er, hoewel dunner gezaaid.

en waarom komt de grootste voorvechter en doener dan niet naar de WK in eigen land nota bene met zijn vogels om daar te laten zien dat de "rest" van de wereld ongelijk heeft?
sommige mensen willen dit met eigen ogen zien.(ik niet hoor ,maak je maar niet druk).ben ook op dat pad geweest,boerenwijsheden en op sommige onderdelen daarvan nog steeds.

want tja de hele wereld zit vol met ongelovige judassen, bluffers ,blaffers etc etc enja alleen alle wereldkampioenen zijn volgers volgens de theorie van Orthomoleculaire geneeskunde natuurlijk.of juist niet? degene die niet kampioen zijn geworden hebben alleen gelijk.(o nee dat kan niet want dat is niet de kleinste groep).
waar ligt de maatstaaf,waar is het onomstotelijk bewijs?
waarom blijven steken onder water geven naar mensen met jouw berichten die het wat anders zien of benaderen dan jij/jullie? zijn er nog steeds geen meerdere waarheden mogelijk lester?

HIER STOND EEN POSITIEF STUKJE,INCL EEN LINK NAAR de site MAAR DEZE BLEEK VOLGENS ANDERE VOL MET SPYWARE TE ZITTEN of zo iets
daarom maar weggehaald.ze zijn het gewoon niet waard blijkt wel weer.
mvg

ohja voor de volgelingen zie dit aub niet als een "aanval"op lester ,want zo bedoel ik het niet.
probeer nog steeds tevergeef te laten inzien dat het ook soms wat anders kan of moet en dat er meerdere dingen mogelijk zijn.
dat hij opkomt voor de toko die onder papa's bewindt gerund wordt,helemaal prima,maar ik snap niet dat men dit zo opgedrongen moet worden,als het de enigste en juiste weg was dan volgden wij/iedereen deze allang want het is niet iets nieuws allemaal ,sommige dingen die verkondigt worden zijn 30 jaar geleden al uitgevonden en toegepast.
en ik kom nog steeds op voor de "niets wetende mensen" die niet DÉ methodes volgen of iets anders volgen dan "hun"manier, maar ook zo hun succesen hebben.

gebbinkjes
05-02-2008, 19:30
[QUOTE=winterkoning;20655]quote lester:
Wel voor 'doeners'. En ook die laatstgenoemden zijn er, hoewel dunner gezaaid.

en waarom komt de grootste voorvechter en doener dan niet naar de WK in eigen land nota bene met zijn vogels om daar te laten zien dat de "rest" van de wereld ongelijk heeft?
sommige mensen willen dit met eigen ogen zien.(ik niet hoor ,maak je maar niet druk).ben ook op dat pad geweest,boerenwijsheden en op sommige onderdelen daarvan nog steeds.

heb ik ook al gevraagd waarom geen vogels op de tt maar helaas geen antwoord .
m.vr.gr. Harry

L. Walraevens
05-02-2008, 22:50
Hun "gouden gouldjes" mogen niet tussen het "plebsch des vogelsch" zitten, anders zouden de andere vogels in het niets vallen bij de pracht van hun goudklompjes.

Ook wordt er op een WK niet orthomoleculair gevoerd, dus na de keuring (als ze die al halen), leggen hun goudklompjes geheid het loodje.

Maar de heren Lievens hebben het zeker niet nodig om wereldkampioen te worden, daar de Japanners, de Zuidafrikanen en de rest van de wereld aan hun superhok staan nummertje te trekken en aan te schuiven voor goulds van minstens 100 euro per stuk.

Alleen vind ik het jammer als een kweker (= iemand die de intentie heeft om met HUN vogels verder te kweken) er vogels koopt en hij er riant voor betaalt (100 euro per stuk), maar niet HUN voedermethode volgt, de vogels binnen de week met de pootjes omhoog liggen. Als dìt dé bedoeling is, laat deze heren dan hun gang gaan, indien niet...

L. Walraevens
05-02-2008, 22:54
@gebbinkjes: bij iedere post van de heren (Yvan & Lester) delen ze "iets" mee, alleen het fijne weet je er nooit van. Ze hebben en geven van alles aan hun goudklompjes, maar wat en hoeveel en wanneer ===> ?????

Dus ik denk dat het beter is deze wollige verteller zijn zegje te laten doen en verder er over heen te lezen, daar het toch geen nut heeft een verdere vraag te stellen, er wordt toch niet op ingegaan.

En nu ga ik mijn pellepatatjes met haring én uiringen verorberen :D.

winterkoning
05-02-2008, 22:57
hohohoho L. Walraevens,dit gaat een kant op zoals ik het in ieder geval niet bedoelt hebt.

dat er misschien meer gelijk gestemde qua sommige gedachtengangen zijn oké prima maar dat hoeft zo niet gebracht te worden danwel geschreven te worden.(probeer ik ook telkens te doen ,ik probeer het ook ze "normaal"mogelijk te brengen ,valt niet mee hoor met 1 hersencel !!!!! maar het gelukt steeds beter.)
soms is het beter om "eventjes"niks te schrijven.(iets wat ikzelf ook nog moet leren).

ik weet dat hij(lester) het soms gewoon afroept zulk soort reacties met zijn schrijven maar probeer dan zoals je zelf ook zegt ,erover heen te lezen.
met vriendelijk groet winterkoning

naruch
05-02-2008, 23:44
ik vind dat je jezelf het ook wat moeilijk maakt zo nu en dan,ik zou alleen telkens bij een vraag jullie website adres geven:www.gouldamadine.natuurgould.be
.

en deze site is even wazig als zijn antwoorden hier op het forum ;)

L. Walraevens
05-02-2008, 23:58
Als je je opwerpt als dé Voedingsgoeroe, wel laat anderen dan delen in je kennis, of is dit niet de bedoeling van een forum: van elkaar leren?

Nee, het is beter te schrijven dat je in de rustperiode een zaadmengeling geeft die 18-19 soorten zaden bevat. Alleen welke zaden en om welke percentages het draait, ho maar! In de kweekperiode wordt dan een mengeling gegeven van 25 soorten zaden, welke en percentages? Ho maar in het kwadraat!

Het enige wat ik ooit las was de befaamde fijnzaadmix, daar werden de zaden en de percentages meegedeeld, alleen of het de juiste zaden en de juiste percentages zijn, weet waarschijnlijk niemand buiten de heren zelf.

Als je dé professor wil uithangen, mij goed, maar blijf dan eenzaam op je troon zitten en lees enkel de diverse fora, denkt er dan het jouwe van en laat de dommerds (iedere vogelkweker buiten Y & L) verder knoeien en post niks.

tropic
06-02-2008, 00:01
Wel beste winterkoning, ik schrik toch even van je. Ik meen uit de grond van mijn hart te mogen zeggen dat ik dacht dat jij hierboven stond, en je niet meer liet vangen aan de reklamestunts van de familie Lievens.
Als jij nu zoals ik, en intussen zovele anderen, niet meer zou reageren op hetgeen onze Lester hier uitkraamt, zouden we er waarschijnlijk op de duur toch van verlost raken. Alleszins zou hij niet meer in zijn opzet slagen, en dat is volgens mij ten gepaste tijden bovenaan een forum te komen met zijn winkeltje, in de hoop dat sommigen er nog zullen intrappen.
Als jij of anderen nu zeggen of denken dat dit een persoonlijke aanval aan het adres van Lester en co is, wel , het kan me de ballen meer schelen, denken jullie dan zo maar, maar volgens mij loopt dit sluikreklamehandeltje de spuigaten uit.
Stel je nu is even voor dat iedereen hier op deze manier zou deelnemen aan een openbaar forum. Altijd maar dingen proberen te verkondigen in een taaltje waarvan men denkt dat anderen het niet begrijpen, en uiteindelijk als iemand het ballonetje doorprikt en een vraag stelt, toch nooit een uitgesproken antwoord krijgt.
Zijn we dan niet beter dat we hem zichzelf laten belachelijk maken en hem verplichten om af en toe zelf een herhalingspost te doen, om toch maar bovenaan in het forum te komen??
Dit is gewoon even mijn persoonlijke mening over dit verhaal, en ik ga er verder dan ook niet te veel aandacht meer aan besteden.

Met vriendelijke groeten,

GEEN volgeling;) :p

winterkoning
06-02-2008, 10:33
beste tropic,L. Walraevens,naruch en vele andere die ook zo denken.
ik kan jullie helemaal volgen ook ik stoor mij aan dat soort dingen,maar zeg nu zelf andere mensen storen zich weer aan winterkoning(VOORAL DIE ,winterkoning dus ) ,tropic,naruch of L. Walraevens.
zo gaat dat nu eenmaal ook op een openbaar forum.
maar laat hem gaan,voor sommige mensen heeft hij bepaalde gegevens (die zijn ingegeven door zijn vader ) die interessant zijn en dus ook leerzaam zijn.
en dat worden dan "de volgelingen"nou prima toch?(en andere kan hij niet/niks meer leren).ook prima toch?

ik ben geen anti lester maar ook zeker geen pro lester of lievensmethode ,laat dat duidelijk zijn.

enne tropic wees niet bevreesd ,ik heb me niet laten vangen hoor,ik zeg alleen maar dat als lester het heeft over bv een teentje knoflook in het water voor wat dan ook ,dat dit dan geen onzin is(of op voorhand hoeft te zijn),dat hij dan vervolgens doet dat hij (papa eigenlijk) alles heeft UITGEVONDEN ,nou dat klopt dus niet,want ook mijn vader deed al teentjes knoflook in het water of ui ringen geven aan de vogels(om eventjes bij het voorbeeld te blijven) en dat deed hij ook al 40 jaar geleden.(ik weet niet de excacte datum of tijd ).

maw geschreven: hij verteld vrij algemene dingen die door eigen ondervinding van de wat ervaren kwekers onzin of waarheid is gebleken en dat de dingen dan ook dus niet altijd toepasbaar of haalbaar zijn in eigen situaties zoals omstandigheden/hok of vogelsoorten etc.(en dat is iets wat hij altijd maar weer vergeet als hij weer eens een steekje onder water doet naar de "onwetende en niks kunnende" ).
mvg winterkoning ook geen volgeling ;):p

tropic
06-02-2008, 11:44
Ik begrijp en steun je mening hier volledig winterkoning, maar waar het mij en vooral HEM uiteindelijk om gaat is het volgende: wij met zijn allen zitten er wat over te zeuren (of te ouwehoeren zoals jullie zeggen) en hij staat weer met zijn website en reklame bovenaan. Dus uiteindelijke doel bereikt. En of jij, zij of wij dat nu interessant vinden interesseert hem/hun niet.
Je zal hier alweer geen reaktie of antwoord van hem krijgen, je moet er niet op hopen.
Conclussie als jij , zij of wij nu met zijn allen zwijgen op zijn bemerkingen en ze enkel lezen ( en er ja dan neen is mee lachen), dan zal het hopelijk uiteindelijk wel is op houden, of is hij dan toch niet geletterd genoeg om dat te begrijpen??:confused: ;) :p

Lester Lievens
06-02-2008, 14:40
Voor hen die ondertussen over vogelvoeding praten :
Voedingsmentaliteit vandaag

1. Een vogelvoedingsaanpak met groenten- en fruitpoeders, alsook andere natuurvoedingspaketten in evenwicht, vanuit verloren gewaande "boerenwijsheden".... De vaststelling is er : Vandaag is dat voor sommigen duidelijk verworden tot een vreemd gegeven.

2. Voedingsregelmaat en -afwisseling met evenwichtige voedingspaketten die mensen sowieso voor zichzelf hanteren om gezond te blijven...in welke volières zijn ze vandaag terug te vinden... Wat eens zo vanzelfsprekend was voor elk, blijkt vandaag uit sommige praktijken-van-gemaksvoeding "niet meer van deze tijd". Geloof in pellet-"kunstvoeding" en andere wondervoeding uit industriële potten en dozen is tot cultus verheven. Gemakszucht staat voorop.

3. Eens zo ver gekomen, blijkt zelfherbronning niet altijd even vanzelfsprekend te zijn. Integendeel. Overigens blijft de simpele vaststelling, dat herbronning niet voor iedereen mogelijk is. Enkel voor die kleinere groep mensen die er in slagen om zichzelf de moeite te nemen, terwijl anderen niet verder komen dan "vingertje-wijzen".
Toch zijn ze er, die kleinere groep mensen die zichzelf de moeite nemen. En vervolgens de toename in conditie en voortplantingskracht met verwondering en blijdschap melden, zoals ook blijkt uit het verslag hierboven van Leila/Wim.

4. Is een orthomoleculaire of natuurgeïnspireerde voedingsaanpak ook voor U...? Dat weet ik niet. Dat kan alleen u uitmaken. Niet enkel afhankelijk van wat u wil... maar vooral van wat u er voor over heeft om er te raken. Vraag dus best nooit aan anderen om u te overtuigen of uw twijfel te verdrijven. Bevraag uzelf. Er is immers geen grotere overtuigingskracht dan uw eigen overtuiging. De praktijkresultaten zijn altijd evenredig daaraan.

5. Kijk vervolgens naar uw vogels, gouldamadines of andere... Ook daar overtuiging genoeg. Van hen. Voor elk die het zien wil.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

En nu vlug richting Gent, even tijd nemen om te genieten van mijn krokusvakantie.

tropic
06-02-2008, 16:19
Is er dan zoveel mis met vragen (smeken) naar een antwoord van de zoon van god de vader, en tevoren erbij zeggen dat je het niet gaat krijgen, terwijl hij je enkele regels verder citeert en zo dom is om geen antwoord te geven??????
Wel mag hij opnieuw zo een achterbakse onderwater steek geven, en mij zeggen dat het scheldtirades zijn.
Begrijpe wie begrijpe kan. Volgens mij zou het verstandiger zijn, om zulke mensen te verjagen, net zoals op zovele andere forums, ipv anderen met de vinger te wijzen. Het café zou er in ieder geval een stuk aangenamer op worden.
Dit is gewoon mijn menig, en ze dient echt niet gerespecteerd te worden, wel eerlijk en oprecht gehoord en geuit.

;) :p

dijkkamp
06-02-2008, 19:38
ben ik nu gek of mis ik weer stukjes die er eerst wel stonden en nu niet meer

naruch
06-02-2008, 19:57
ben ik nu gek of mis ik weer stukjes die er eerst wel stonden en nu niet meer

dan zijn we het alle twee -0- -0-

ik was eraan begonnen met lezen , maar moest door omstandigheden weg kom ik terug wil ik verder lezen(interresant stukje, vond ik) is het bericht -0- .

wat jammer :(

dijkkamp
06-02-2008, 21:54
(interresant stukje, vond ik)

niet iedereen schijnbaar anders stond het er nog wel waarom het weggehaald is :mad: :confused: :confused:

ben wel heel erg nieuwschierig naar de reden en of het dezelfde reden is als de vorige keer

winterkoning
06-02-2008, 22:44
heren ook ik vond het een "goed"stukje wat hansvdweerdhof heeft geschreven,maar hij zal wel weer op de vingers getikt zijn na "klachten",iets wat hans ook al /mede zelf beschreef in dat bewuste stukje .

het was hard opgesteld maar wel een stuk(berichtje) dat niet 1 keer de spijker op de kop sloeg maar wel 100 keer de spijker op de kop sloeg,helaas verdwijnen er dan stukjes,maarja wie de schoen past trekken hem aan hé.

dat het toch altijd zo'n leuke sfeer onstaat rond de berichten van lester,hoe zou dat toch komen?
enne ik had wel wat meer "steun"/bijval verwacht van de trouwe volgers van de belgen.(mischien is die aanhang toch kleiner dan men ons doet geloven).
ik hoop maar 1 ding dat hans vd weerdhof door zijn berichtje niet de RODE kaart heeft gekregen.want ondanks dat ook wij het niet zo vaak met elkaar eens zijn blijft HIJ wel normaal communiceren.
mvg

L. Walraevens
06-02-2008, 23:02
@Winterkoning: ik ben Belg en GEEN volger, zegt dat genoeg? :D

tropic
07-02-2008, 00:56
Vind het jammer dat het stukje van Hans hier weggehaald is. Waarheid vertellen in een niet mis te verstane duidelijke taal, met niet teveel tierlantijntjes en woorden van het kan niet meer, mag hier blijkbaar niet.
Vind het trouwens zeeeer jammer dat ook de moderator zijn stukje weghaald, en mij niet van antwoord dient.
Maar goed, de familie zal ook hier zijn invloed proberen uitoefenen begrijp ik hier dan uit.
Jammer , erg jammer

HansvdWeerdhof
07-02-2008, 01:15
censuur zijn ze hier goed in inderdaad, vooral als ik een paar rake opmerkingen maak, want oh oh, want komt de waarheid soms hard aan.

dijkkamp
07-02-2008, 02:29
begrijp ik het goed Hans dus jij hebt het stuk niet zelf verwijderd

Animal
07-02-2008, 12:38
Wat een gezeik hier.
En dat alleen maar omdat iemand naar ervaringen vraagt over bananenpoeder.
Lijkt me zowiezo al onzin.
Als je vogels bananen eten dan wel als banaan en niet als poeder ,maar om er zo over door te blijven zeuren is toch wel heel erg.
Als je niks beters te doen hebt ,ga dan voor je vogel kooi zitten ,en geniet van je vogels ,,of heb je ze ,zoals tegenwoordig wel erg velen ,,ze alleen maar om er prijzen en geld en eer mee te verdienen .

Lester Lievens
07-02-2008, 13:05
Vanmorgen vond ik in de mailbox meer dan enkele mails, naar aanleiding van beweringen door derden in deze rubriek. Naast vriendelijke woorden vanuit bezorgdheid bevatten uw mails en telefoons ook authentieke vragen om bevestiging van een aantal praktische zaken, in de zin van “is het nu zó, of eerder zó…?”
Vooraf nodig ik u uit om het forum van de NBvV te blijven bezoeken, in de rustige taal waarvoor we samen gekozen hebben.

Antwoorden op uw vragen hierna schematisch gebundeld :
1. Het is uiteraard niet zo dat er tijdens de openingsdag op COM Hasselt, om het even wie dan ook naast mij zou kunnen gestaan hebben. Op de openingsdag was ik immers totaal onverwacht niet aanwezig. Uitspraken over de vaststelling van mijn zogezegde aanwezigheid, het zogezegde oubollig kostuum dat ik daar zou gedragen hebben, en het slechte Engels dat ik er zogezegd zou gesproken hebben, zijn inderdaad fictie.
2. Inzake Japanse genodigden op COM Hasselt : Op uitnodiging van de organisatie heeft mijn vader ’s woensdags de officieel uitgenodigde Japanse delegatie ontvangen en begeleid. Nog vóór aanvang van de eigenlijke officiële openingsceremonie vond een korte persoonlijke kennismaking plaats met COM officials uit Italië, Frankrijk en Spanje. Na afloop van de receptie ging de begeleiding van de Japanse delegatie verder in de TT-hal, op uitnodiging en in het spoor van de COM Voorzitter en andere functionarissen, samen met de pers. Nadien werd de Japanse delegatie meegenomen naar enkele standen van Europese ornithologische bonden en er voorgesteld aan de aanwezige afgevaardigden. De rest van de dag hebben de Japanse genodigden vogels gekeken en op hun uitdrukkelijke vraag kennis gemaakt met gerenommeerde kwekers uit verschillende landen, want hun interesse gaat verder dan gouldamadines.
3. Ja klopt, de Japanse afvaardiging was niet de enige niet-Europese delegatie die later op de dag werd rondgeleid.
4. Ja inderdaad, interesse vanuit Japan is enorm groot voor gouldamadines die ’s winters indoor-koud worden gekweekt op gestuurde dagtemperaturen van 9° tot max. 14°C, met de allerstrengste selectiecriteria.
5. Ja inderdaad, op ons hok start de gouldkweek (voorbereiding) direct na de rui; elk jaar wordt als volgt te werk gegaan :

>>>5.1. eind juli aanleg van blijvende kweekreserve van 50-60 mannen en 50-60 poppen, geslachten apart en hormonale prikkels minimaal (dus ook verschraald voedingsmenu + drinkwaterrantsoenering).
>>>5.2. eind augustus-begin september vorming van 28-30 kweekparen, zo complementair mogelijk
>>>5.3. pas na 1 week gedragsevaluatie van de samengestelde paren, effectief opstarten van 18 tot max. 22 koppels, alleen die koppels die in perfekt hetzelfde ritme zitten; 10-12 dagen na opkooiing der koppels gaan 80% of meer van de opgestarte koppels vrijwel gelijk aan de leg;
>>>5.4. Met 18-22 koppels wordt 1 ronde gekweekt
>>>5.5. Meestal met ongeveer de helft van de koppels wordt meestal een tweede ronde gedaan, na spenen van de jongen op ten vroegste 3 weken. Eerder spenen hypothekeert een optimale inprenting en vergroot de kans op afwijkingen van normale gedragstendenzen bij volwassenheid.
>>>5.6. Bij de koppels waarmee slechts 1 ronde gekweekt wordt, blijven de jongen bij de ouders in de kooi tot het einde van de kweek in januari;
>>>5.7. De jongen van de koppels die een 2e ronde mogen aanvangen, worden 3 weken na uitvliegen in groepjes van 10-12 jongen opgekooid in gezelschap van 2 volwassen, niet kwekende begeleidingsvogels.
>>>5.8. De ideale kweekperiode bij ons loopt van begin sept.-half sept. tot eind januari. Reeds eind januari – begin februari keert meestal de stofwisseling bij jongen van de 1e ronde, en start bij hen derhalve spontaan de jeugdrui, tergend langzaam, bij lage temperaturen.
>>>5.9. Door de hoge druk van belastende klimatologische omstandigheden tijdens de maand februari vallen elk jaar max.10% (vroeger 20-30%) van de jongen uit de 1e ronde uit. De overige 90% bewijst zich tegelijk waardig genoeg voor verdere selectie. Onder jongen van de 2e ronde is vrijwel geen uitval.
>>>5.10. De laatste jongen zijn uitgeruid half juli-eind juli. De kweek hervat begin sept.-half september .

6. Inderdaad voeren wij op ons hok reeds jaren progressief, en dus ook naar gelang van de seizoenen.
7. Neen toch niet, zaad voeren wij nooit gerantsoeneerd. Wel met een “overklapsysteem”.
8. Uiteraard vereist indoor-kweek met gouldamadines bij laag gehouden indoor-temperaturen bij voorkeur een aanpassing in het menu.
9. En jawel, ook de uitspraak “geen grotere overtuigingskracht dan de eigen” heb ik inderdaad van iemand ontleend.
10. Inderdaad op geen enkel ogenblik worden antibiotica of andere lapmiddelen gebruikt, hoe streng ook de omgevingsfactoren. Wat sterk genoeg is, laat dat altijd zien.

Dank voor uw mails. Ik nodig u uit om het forum van de NBvV te blijven bezoeken, in de rustige taal waarvoor we samen eerder gekozen hebben.

naruch
07-02-2008, 15:59
:hide: moet,mag,kan, zou ik het durven te zeggen :hmmmm

oké vooruit, als bij mij tijdens de rui 10 procent van mijn vogels omvalt, begin ik mij toch serieus zorgen te maken over mijn vogels, bij mij vallen ook wel vogels om, maar zo goed als niet tijdens de rui, van de 26 kleine putters die ik kweekte afgelopen seizoen heeft er 1 het niet gehaald (vind ik al erg genoeg)

oké , ze hebben dan wel 1 esb3 kuurtje gehad( zijn voor en tegenstanders van), maar dat is geen reden om 10 procent van je bestand te laten sterven, je gaat dan toch zeker eens na wat je fout hebt gedaan.

(antwoordt wat ik verwacht, dat is natuurlijke selectie, in de natuur wordt ook niet alles groot, dat klopt maar bij ons leven ze in een beschermd biotoop en heb je alles in de hand)

sorry wel of topic :hide:

Zwartkopje
07-02-2008, 20:07
Als je jarenlang kweekt en nu nog 10% uitval hebt is er inderdaad iets mis. Immers hoe dan ook het is een beschermde omgeving zonder voedingsgebrek(nu ja, je mag het je langzaam aan gaan afvragen of er een dergelijk "systeem" niet schadelijk is cq. wel aan de biologische eisen voldoet) en maar 1 a 2 ronden doet (ik vraag me af waar ze dan van omvallen).

Zwartkopje
07-02-2008, 20:10
Wat een gezeik hier.
En dat alleen maar omdat iemand naar ervaringen vraagt over bananenpoeder.
Lijkt me zowiezo al onzin.
Als je vogels bananen eten dan wel als banaan en niet als poeder ,maar om er zo over door te blijven zeuren is toch wel heel erg.
Als je niks beters te doen hebt ,ga dan voor je vogel kooi zitten ,en geniet van je vogels ,,of heb je ze ,zoals tegenwoordig wel erg velen ,,ze alleen maar om er prijzen en geld en eer mee te verdienen .
Er is een heel gemakkelijke keus voor je te maken. Dit niet lezen en/of niet reageren. We hoeven ons toch niet te conformeren aan jouw eisen??
Immers je bijdrage is nu zinloos en .......... gezeik.

naruch
07-02-2008, 21:27
mis ik weer wat :mad:

Zwartkopje
07-02-2008, 21:28
Ja zat net ook te zoeken.

naruch
07-02-2008, 22:06
even offtopic maar wel belangrijk, ik heb een nieuwe spyware sweeper geinstaleerd (betaald en wel) en winterkoning bedankt voor de link naar de site van lester lievens, deze zit boordevol met spyware en wordt nu gelukkig geblokkeerd door mijn nieuwe webroot spy sweeper.

admin. dit bericht kun u verwijderen, maar dan plaatst ik het opnieuw, iemand die spyware gebruikt hoort geweerd te worden,:mad: en iedereen dient gewaarschuwd te worden,:mad: dit zijn dingen die niet netjes zijn als je van tevoren niet gewaarschuwd wordt,:mad: niet iedereen heeft een spyware killer opzijn computer.:rolleyes: (en dan druk ik mij héééééél netjes uit)

winterkoning
07-02-2008, 22:27
hé allé he,
dat wist ik dus niet ,ik zette alleen maar neer wat een iemand al 237 keer gepost heeft,staat iig onder elk berichtje van die iemand.
(SORRY NU DIT WEER ,hij is het gewoon niet meer waard om bij naam genoemd te worden door mijn persoontje ).sorry omdat ik er niet van houd om te doen maarja,in dit geval!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(zoals ik al eerder heb vermeld ,een leuke sfeer altijd rond zijn berichten ) .

moderator doe er wat aan(ook als er twijfel over bestaat),of mag de waarheid ?? zoals naruch zegt ,niet gezegt worden.(want als ik moet kiezen tussen de waarheid van naruch of die van die andere ,nou ja dat is eigenlijk geen keuze).
ik verwacht kordaat optreden.
denk daarbij ook aan zijn avetar (gaat om de tekst die daarop staat )en zijn gegevens (kolom met website daarin om aan te klikken)in de ledenlijst.

ik blij dat ikzelf daar nog niet op gekeken had,waarom niet? omdat het me niet interesseert.want hoe harder men iets roept hoe minder ik erin gelooft want elk product of methode of wat dan ook zal zichzelf bewijzen en verkopen en hoeft geen RECLAME voor gemaakt te worden,(geldt ook voor vogels).

bedankt voor de waarschuwing.gaat hem er gelijk uitgooien in dat berichtje (probeer je eens een keertje tegen beter weten in positief te zijn voor zo'n iemand,krijg je dit........)

en wat is het dan toch handig dat men de vrijheid nog heeft om berichten te wijzigen of te verwijderen,anders had dit HEEEEEEEEEEEL lang door gegaan,met (onbewuste) medewerking (door dat linkje te hebben gebruikt) van mijn persoontje.

wilde eigenlijk geen woorden meer vuil maken maar dit moest toch wel eventjes gezegd worden.
mvg

L. Walraevens
07-02-2008, 23:03
MODje, why ??? Twee maten, twee gewichten - vooringenomenheid - complottheorie - enggeestig - kleinburgerlijk - hypocriet - onkunde - onwetendheid - ... ???

naruch
07-02-2008, 23:10
ik houd mij vanaf nu alleen nog bezig met cultuurvogels, kom ik L.L. teminste niet meer tegen.:wave:

winterkoning
07-02-2008, 23:13
nou naruch daar zou ik niet zo zeker van zijn,hij pretendeert ook namelijk met goudvinken bezig te zijn,hoor je vrij weinig over trouwens,misschien dat dit ietsjes minder goed "loopt" dan de andere vogels?
ondanks de excate wetenschap die erop losgelaten word.
lees maar in het forum europese cultuurvogels de topic helaas ,berichtnummer 21,net nog eventjes door gelezen was ook al zo'n fijn forum om na te lezen,en staat ook weer bol van de tegenstrijdigheden en het feit dat er niet goed gelezen word en begrepen word door een iemand.
maar lees aub de gehele topic maar eens hééééé'l goed door .(maak uw eigen mening daar maar over op).
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=1600

Piet
07-02-2008, 23:27
Het begint met bananenpoeder, nu over cookies, Big Brother is watching you!:D

tropic
08-02-2008, 00:15
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp je opmerking niet zo goed Piet:help

Henk3
08-02-2008, 00:26
Naruch
even offtopic maar wel belangrijk, ik heb een nieuwe spyware sweeper geinstaleerd (betaald en wel) en winterkoning bedankt voor de link naar de site van lester lievens, deze zit boordevol met spyware en wordt nu gelukkig geblokkeerd door mijn nieuwe webroot spy sweeper.

admin. dit bericht kun u verwijderen, maar dan plaatst ik het opnieuw, iemand die spyware gebruikt hoort geweerd te worden, en iedereen dient gewaarschuwd te worden, dit zijn dingen die niet netjes zijn als je van tevoren niet gewaarschuwd wordt, niet iedereen heeft een spyware killer opzijn computer. (en dan druk ik mij héééééél netjes uit)

Aan wat voor spy ware moet ik dan denken?

tropic
08-02-2008, 00:28
-0- -0- ???????? misschien;)

Piet
08-02-2008, 01:09
Beste Tropic,
beschouw mijn opmerking als onschuldig. Naruch begon over spyware, ik dacht daarbij aan cookies(ook een vorm van spyware toch?). Cookies (engels) zijn toch ook koekies= etenswaar en daarmee begon deze topic, bananenpoeder.
Verder legde ik in gedachten ook verband tussen spyware, het verwijderen van berichten, etc en zo kwam ik bij Big Brother. Ik bedoel hiermee niet Big Brother van John de Mol maar het boek van Orwell. Zijn bekendste werk is de toekomstroman 1984. In 1949 schetste Orwell een somber beeld van hoe de mensheid er 35 jaar later uit zou zien: een totalitaire maatschappij onder de controle van het alziend oog van Big Brother waarin de menselijke vrijheid geheel aan banden gelegd werd. (ontleend aan Wikipedia)

Eigenlijk probeerde ik een soort grapje te maken. Sorry als het niet zo overkwam.

Ik zit me gewoon al dagen te ergeren aan dit hele verhaal, het is tenenkrommend, tranentrekkend of hoe je het wilt noemen. Het irriteert mij dat iemand zichzelf continu opstelt als een soort van onbegrepen genie, die het beter weet dan de rest en in vrijwel iedere post die hij schrijft kans ziet om een sneer te geven aan andersdenkenden/niet volgelinegn. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar respecteer wel de mening van een ander.

Tot slot: ik heb er spijt van dat ik me toch in deze discussie heb gemengd terwijl ik dat eerst niet van plan was. Maar ik wilde ook mijn eerste opmerking niet verwijderen.

Animal
08-02-2008, 12:10
Als de meeste hier zo'n hekel hebben aan die persoon die bananenpoeder ,en bepaalde voedings methode propageert ,dan kun je daar beter niet op reageren.
Maar zoiets is voor de meeste hier wel heel erg moeilijk .

webmaster
08-02-2008, 13:16
Gezien de negatieve reacties kan Lester Lievens gedurende 2 maanden geen berichten plaatsen. Dit is een laatste waarschuwing, anders wordt hij van het forum verwijderd.

E.a komt voor uit dit bericht:
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=1831

De bedoeling van het forum is dat men er zich thuis voelt, en niet loopt te ergeren.

Peter.

Serinus
08-02-2008, 13:25
Hallo,

Slotje hierop a.u.b!

Groeten, Serinus.