Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamadines nog geen 1 jong

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gouldamadines nog geen 1 jong

    hallo ik heb ene koppel goulds maar ze hebben al 3 nesten gehad maar nog geen jongen wat kan hier van de oorzaak zijn ik heb wel een man en een pop
    dat is zeker ze hebben nu weer 1 eitjes maar hoe kanik er voor zorgen dat ze wel jongen krijgen

    of kun je daar niks aan doen

    mvg roy
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    Hallo Roy,
    Het kan aan heel veel dingen liggen!!
    Heb je ze binnen of buiten?
    Hoe oud zijn ze en hoelang heb je ze al?
    Misschien zijn ze te jong of is het geen paartje !heb jij ze bij elkaar gezet of hebben ze elkaar zelf uitgezocht?
    Misschien kun je er een beetje meer over vertellen en dan kom je er vast wel uit.
    Groetjes,Mirjam

    Opmerking


    • #3
      ze hebben elkaar zelf uitgezocht
      de man is van 2005
      en de pop van 2001
      ik heb ze buiten in de voliere maar ze hebben nog geen nachthok die moet nog komen maar die wordt dan vewarmt naar 15 graden of meer ze zitten samen met diamantduifjes valkparkieten grasparkieten roodruggen zebravinken goudbuikjes en nog wat tropische vogeltjes
      (nu zitten ze in een kweekkooi zamen met diamantduifjes dit gaat verder wel goed)

      mvg roy
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        goulds

        hoi, ik zou ook de duifjes uit de kweekkooi halen en alleen de goulds in de kweekkooi. Zo hebben ze rust en zullen vast beter tot resultaat komen.
        Trouwens drie nesten is ook meer dan genoeg voor één seizoen, wil je er volgend seizoen ook nog wat aan hebben. Melk ze niet uit.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          oke maar de duifjes hebben ook een nest dusz ik wacht wel ze hebben het verder wel goed met de duifjes

          mvg roy
          mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Hallo Roy,
            Volgens mij moet je goulds niet samen in een kweekkooi zetten met duifjes!!
            En...een pop van 2001 is eigenlijk al aan haar pensioen toe!!ik denk niet dat ze nog jongen voortbrengt,sorry hoor.
            Groetjes,Mirjam

            Opmerking


            • #7
              oma gould popje

              Och als ze goed gezond is en normaal eieren kan leggen, zouden ze ook wel bevrucht kunnen zijn. Of ze moet al in de overgang zijn. Nou ik denk dat het nog wel zou moeten kunnen.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                raar hier heeft het koppel geen jong gehad
                Henk Dijkkamp

                Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                Opmerking


                • #9
                  Geen jongen.

                  He Roy waren de eieren onbevrucht of zijn ze niet uit gekomen,broed je wel met dichte nestgelegenheid.Toen ik goulds had aten ze heel graag universeelvoer en levend voer,en ze namen altijd een dicht nestkast.Als er al eieren komen lijkt mij de pop niet te oud groeten Rob.

                  Opmerking


                  • #10
                    erkomen wel eieren maar 2 keer waren er maar 2 eieren 1 keer kwam het door mij ik had ze verplaats naar het binnen hok want de man kon al bijna niet meer vliegen en de andere keer hadden ze maar 1 ei en een keer hebben ze het uit gebroed toe is was er een bervrucht en ik ook wel uigekomen maar ze hebben het jong niet gevoert en vond het jong later pas in het nest toen ik hem aan het schoon maken was wel jammer en ze broeden in een dicht nest ze hebben nu weer drie eitjes ik hoop dat het dit keer wel goed komt ik geef ze suprieur menu eivoer krachtvoer tropische zaad en grit en dat soort dingen en paardebloem soms en dat gaat goed

                    mvg roy
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Dijkkamp,
                      Hoe bedoel je, Hier heeft het koppel geen jong gehad??
                      Groetjes,Mirjam

                      Opmerking


                      • #12
                        was ook niet voor jou bedoeldt mirjam maar voor roy die heeft deze vraag een aantal weken geleden ook al op een andere site geplaatst en daar heeft die ander info erbij staan dus ik weet niet wat hij wil
                        Henk Dijkkamp

                        Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp
                            was ook niet voor jou bedoeldt mirjam maar voor roy die heeft deze vraag een aantal weken geleden ook al op een andere site geplaatst en daar heeft die ander info erbij staan dus ik weet niet wat hij wil

                            ja dat was bij gouldamadine.net zeker

                            daar kreeg ik niet zoveel antwoorden als hier

                            dusz heb ik het hier ook geprobeerd

                            mvg roy
                            mvg roy (vogelfreak)
                            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              klopt roy je hebt hier 1 bericht meer als op de andere site
                              Henk Dijkkamp

                              Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                              Opmerking

                              Working...
                              X