Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bloedmijt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • De Bloedmijt.

    Vandaag het boekje van de Speciaalclub Natuurbroed Gouldamadine Nederland
    binnen gekregen.
    en daar staat iets in over bloedmijt er zijn er onder u misschien die het wel kennen?
    maar voor de gene die er nooit van gehoord hebben heb ik een mooie site voor op de computer gevonden in het boekje over bloedmijt wat er aan te doen is.

    Dat is: www.refona.nl

    Groetjes Petra:

  • #2
    goeie site heb ook effe rond geneusd
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Roofmijt

          Kwekers die ik gesproken heb waren allen zeer positief. Waren vaak binnen een week van de bloedmijt verlost.

          Opmerking


          • #6
            knoflookpoeder

            Als je regelmatig knoflookpoeder door je eivoer heen doet dan heb je nauwelijks last van bloedluis, want dit kom in de bloedbaan van de vogels en ze ruiken er dan ook naar wat bloedluizen net lekker vinden. Een mespuntje op een schaal eivoer is al voldoende.

            Opmerking


            • #7
              Vorige week spreek ik met een kweker die ze ook heeft in verband met bloedmijt.
              Maar het is een tijdelijke oplossing. Ze ruimen eerst de bloedmijt op en vervolgens zichzelf.
              Alleen de eitjes van de bloedmijt blijven achter en deze zullen later weer uitkomen.
              Dus dan begint de cyclus weer opnieuw.

              Hij heeft dit probleem voorgelegd een Refoma en die hebben er ook geen echte oplossing voor behalve het opnieuw uitzetten van de roofmijt.
              Dus een definitieve oplossing is het niet.
              Groeten,

              Arjan

              Opmerking


              • #8
                Knoflook

                hallo,
                zelf doe ik het water in een emmer van 5 liter en doe daar 2 teentjes knoflook in en laat dat een dag staan voor ik het aan de vogels geef en dan heb je ook geen last van bloedluizen.

                m.vr.gr.harry
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Bloedluis

                    Bloedluis is te bestreiden met een stoom reiniger,niet alleen de bloedluis pak je,maar ook de eitjes en ander ongedierte
                    De stoom reiniger heeft een tempratuur van ongeveer 200 graden.
                    De reinigers zijn te krijgen bij Blokker voor rond de 20 euro of bij mediamarkt
                    Suces Stef

                    Opmerking


                    • #11
                      Waarom zou het niet kunnen in een voliere???? Je moet dan in het binnenhok van bijvoorbeeld 4 m2 ca 7 hoopjes met dutchy's maken.
                      In de buitenvlucht is het moeilijk bestrijden natuurlijk maar daar zitten ze nauwelijks, alleen misschien in de broedkasten maar daar kun je ook wat onderin gooien toch?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door azantinga
                        Vorige week spreek ik met een kweker die ze ook heeft in verband met bloedmijt.
                        Maar het is een tijdelijke oplossing. Ze ruimen eerst de bloedmijt op en vervolgens zichzelf.
                        Alleen de eitjes van de bloedmijt blijven achter en deze zullen later weer uitkomen.
                        Dus dan begint de cyclus weer opnieuw.

                        Hij heeft dit probleem voorgelegd een Refoma en die hebben er ook geen echte oplossing voor behalve het opnieuw uitzetten van de roofmijt.
                        Dus een definitieve oplossing is het niet.
                        Volgens REFOMA zelf zitten er dus in hun busje roofmijten in verschillende stadia, die dus ook in verschillende stadia uitkomen. Bovendien gaan de dutchys ook meteen zelf aan het leggen. Ze moorden eerst alle bloedmijten en vedermijten !!! uit voor ze elkaar op gaan eten.

                        Wel is het goed om bijvoorbeeld 1x per jaar enkele nieuwe roofmijten uit te zetten puur preventief om als er eens per ongeluk een bloedmijt via een aangekochte vogel of via kleding ofzo binnengekomen is.
                        Het beste is dit dan na het risicovolle TT-seizoen te doen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Vlooienpoeder

                          Zelf gebruik ik al jaren vlooienpoeder voor honden het merk maakt niet uit.Zo gauw er 4 eieren zijn strooi ik het poeder over de eieren en de pop gaat er opzitten,met als resultaat dat je ook de vedermijt bestreid.Dit kan dus binnen en buiten gebruikt worden,onder laden enz.

                          Opmerking


                          • #14
                            vlooienpoeder

                            Rob gaan je jonge vogels dan niet dood wanneer je vlooienpoeder gebruikt.
                            Ime

                            Opmerking

                            Working...
                            X