PDA

Bekijk Volledige Versie : vragen over hoe een voliere te bouwen

francis
24-08-2006, 15:36
Graag wil ik me meer verdiepen over de aanschaf van een voliere. Ik ben reeds bij de bibliotheek geweest maar daar is weinig informatie. Ik wil weten hoe ik zelf een voliere kan maken en waar je allemaal aan moet denken. Wie heeft informatie daarover of weet een goed boek hier over?
Ik wil een voliere voor mooie zangvogeltjes en niet echt om te kweken. Is er een vereniging of dergelijk waar ik met mijn vragen naar toe kan?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Francis:)

Serinus
24-08-2006, 16:14
Hallo Francis,

Allereerst wélkom op dit forum!
Je vogelhobby begin je op de énig juiste manier, naar mijn mening!
Éérst jezelf afvragen wat de juiste huisvesting is voor je vogels.
Het gebeurt óók wel eens andersom.....

Maar goed, de materialen waarvan je voličre gemaakt dient te zijn, hangt natuurlijk van verschillende factoren af; wat is je budget, welke vogelsoorten worden de bewoners, hoe zijn de lokale omstandigheden?
En belangrijker misschien nog; wat wil je voor een soort voliére?

Een goede eerste stap zou zijn om eens contact op te nemen met een locale vogelvereniging, er is er zéker eentje bij je in de buurt!
Bespreek je wensen eens met de leden, of met het bestuur.
Zij zijn degene die bij je verder kunnen helpen, meestal hebben ze ook zélf hun huisvesting gemaakt, óf kant en klaar gekocht.

Als je vervolgens besluit om lid te worden van die vereniging ben je automatisch óók lid van een nationale vogelbond, waarvan je elke maand een verenigings blad krijgt thuisgestuurd.
Ook daaruit kun je veel info krijgen!
Er zijn maar liefst twee landelijke bonden; de NBvV http://www.nbvv.nl/ en de Anbvv www.anbvv.nl/
Informeer dáár maar eens waar de dichtsbijzijnde vereniging is.

Voor specifieke vragen kun je natuurlijk óók hier, of op een ander vogelforum terecht.
Maar de keuze van "wat voor voliére" is te veelomvattend om zonder meer informatie hier te beantwoorden.

Groeten en véél succes, Serinus

Henk3
24-08-2006, 20:51
Francis,

Hoe handig ben je ongeveer. Wil je een voličre van hout, metaal?
Ben je een beetje handig dan moet het gewoon met een beetje inzicht naar de ruimte die je hebt toch te realiseren zijn. Ik zou eerst beginnen met een fundering. Deze hoeft niet zo zwaar te zijn. Je kan deze heel gemakkelijk en netjes maken van isolatieplaten die aan de buitenkant bekleed zijn met zink of aluminium. Daar kan je vervolgens je raamwerken zo aan vast monteren. De fundering wel een eindje in de grond graven. Dit gaat muurvast zitten.