Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vliegen geven aan vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vliegen geven aan vogels

    hallo

    kun je dode vliegen voeren aan tropische vogels zoals zebravinken diamantduifjes goulds goudbuikjes kanarie`s spitstaart amadine kwartels en parkieten

    en kunnen dat ook vliegen zijn die met een stroom shok zijn gedood

    of moet je ze precies dood meppen en dan aan de vogels geven

    en welke diertjes zou je nog meer kunnen geven aan deze soorten vogels

    mvg roy
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    "Wilde" vliegen zijn vaak een bron van wormeneitjes en andere parasieten, die zou ik zelf niet voeren.
    Ik voer de tropen buffalowormen, meelwormen, fruitvliegjes en heel af en toe kleine krekeltjes. Vooral dat laatste is erg leuk, de vogels jagen er echt achteraan.
    Krekels die niet gegeten worden, kunnen wel groot worden en hun practhige krekelgeluid maken, vooral 's nachts, daar moet je wel tegen kunnen.

    Veel rupsensoorten zijn goed voer, maar precies uitzoeken welke is lastig en er is lastig aan te komen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      bedankt voor je antwoord dan wacht ik wel tot de markt en koop ik daar buffelo wormpjes maar hoeveel moet je geven aan ongeveer 25 vogels

      en hoevaak per dag

      en kun je het ook bij een dierenwinkel kopen
      en waar kun je die krekels kopen of kun je die in de natuur vangen zijn dat net sprinkhanen


      mvg roy
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        levend voer

        Beste Roy de vogels die je beschrijft zullen niet allemaal behoefte aan levend voer hebben.Heb zelf jaren gefietst en dan een fijn net in de berm gehouden hirdoor had ik allerlei insecten die ik in een pot deed,deze zette ik in de kooi en de vogels halen er zelf de insecten uit die ze lusten helaas heb ik daar nu geen tijd meer voor vr.gr. Rob.

        Opmerking


        • #5
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            wormpjes

            ik heb alle vogels bij mekaar in en ze er dan wel een potje in zodat wie wil er eentje kan nemen en die niet wil laat het dan maar liggen
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Roy,
              Buffalowormpjes en kleine krekels kun je in elke dierenwinkel kopen waar ze ook reptielen verkopen en in goede vogelzaken. Ook op reptielenbeurzen zijn ze regelmatig te koop.
              Krekeltjes en kleine sprinkhaantjes kun je ook zelf vangen, met een netje tussen het hoge gras op droge gronden. Het is een leuk maar tijdrovend klusje. :-)
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                krekeltjes

                dan ga ik wel een keer op pad om er een paar te vangen kun je die dieren makkelijk kweken (die krekeltjes en sprinkhanen )
                mvg roy (vogelfreak)
                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                Opmerking

                Working...
                X