PDA

Bekijk Volledige Versie : vraag over tropen

wdonker
17-08-2006, 19:11
hallo vrienden

ik heb een vraag eigenlijk twee

hoeveel koppeltjes goudbuikjes kunnen minmaal bij elkaar in een voliere
en ook hoeveel bichenow astrilde kunnen minimaal bij elkaar

het is geen grote voliere en het is een gemengde met kanaries en tropen graag hoor ik van jullie raad

met vriendelijke groetjes Wim

tropic
17-08-2006, 22:09
Goudbuikjes kan je samenhouden met een zo grote zwerm als je zelf wil. Wel rekening houden met de grote van je voliere natuurlijk, zodat deze niet overbevolkt raakt. Meestal gaan ze zelfs gezellig samen in één nestbakje slapen, zodat ze mekaar warm houden.
Voor de kweek zou het is problemen kunnen geven, maar als je minimum dubbel zoveel nestgelegenheid voorziet als dat je koppels hebt, zal dat normaal ook geen probleem vormen.
Wel is het zo moest je later van enkele paren jongen hebben, dat de rest van de kolonie mee eet van de insekten die je voorzet.
Dus, je kan zelf overwegen wat je hier het beste vind, een leuke kolonie of specifiek broedresultaten nastreven.
Alvast succes

mienanemoon
19-08-2006, 17:49
Hallo, met de goudbuikjes heb ik wel goede ervaringen mee als je er meerdere spannetjes van in de voliere houd.Met de bichenow heb ik slechte ervaring mee, ik had 1 spannetje gekocht en binnen 1 week waren ze aan het nestelen
maar de rest van de vogels werden allemaal het nachthok in gejaagd door de bichenow's.
Ik heb ook gould's en papagaai amandine's er in zitten maar ze werden toch allemaal naar binnen gejaagd.
Heb ze gelijk eruit gevangen en weer verkocht.

Gr Gerard