Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen ?????????????????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ringen ?????????????????

    Hallo allemaal,
    Dit jaar heb ik van mijn bandvinken(?), verkocht als witstaartvinken maar die witte staart hebben ze niet, 6 jongen gekregen in 2 nestjes. Waarvan 3 albino's en 3 normale.

    Nu lees ik hier dat je ze moet ringen. Hoe kom ik er aan, moet dat in een gemengde voliere. Waarvoor dienen ze als ik ze niet verkoop.
    Hoe weet je welke soort welke ring ze moeten krijgen.
    Wanneer ring je de jongen dan?

    Dus vragen, vragen, vragen........
    erna

  • #2
    Ringen bestel je normaal gesproken via je vogelvereniging. Elke club heeft een ringencommissaris, die legt je graag alles uit.

    Op de site www.nbvv.nl vind je telefoonnummers om een vereniging bijje in de buurt te vinden. Gewoon doen, leer je nog meer van!

    Zijn dit je "witstaartbandvinken" die geen witte staart hebben?


    of dit?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      bedankt

      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Ringen bestel je normaal gesproken via je vogelvereniging. Elke club heeft een ringencommissaris, die legt je graag alles uit.

      Op de site www.nbvv.nl vind je telefoonnummers om een vereniging bijje in de buurt te vinden. Gewoon doen, leer je nog meer van!
      bedankt ton zal ik zeker doen.

      Opmerking


      • #4
        ringen

        Erna,

        het ringen is tot nu toe alleen verplicht voor beschermde vogels. Voor je eigen boekhouding is het echter ook makkelijk als je de vogels voorziet van een ring op deze ringen staat namelijk een unieke code zodat elke vogel herkend kan worden. Je kunt dus op deze manier de afstamming van de vogels in je eigen bestand in de gaten houden zodat je weet wie de vader en moeder zijn of de broertjes en zusjes. Kweek je echter maar met een koppeltje per soort en verkoop je de jongen direkt dan is de noodzaak van het ringen erniet.
        Als de vogels wel geringd worden is het moment van ringen afhankelijk van de vogelsoort.
        Ringen en info zijn verkrijgbaar bij de diverse vogelbonden NBvV en ANBvV

        OOK VOOR NIET LEDEN (de ringen zijn dan wel iets anders geprijst).

        mvg Coert.

        Opmerking


        • #5
          foto's

          Ik ben eruit Ton, mijn "bandvinken"zijn spitstaartamadine's en de jongen die wit zijn zijn crem-ino spitstaartamadine's. Nu moet ik er nog achter komen wat voor een geslacht die creme-ino zijn wat dat kan ik nu niet zien door de kleur.want ze hebben geen kleur. Alhoewel de ene meer parelmoer heeft en de andere echt wit is. maar beide hebben rode ogen. dus echte albino. Dus nu ga ik op zoek naar informatie of wel via internet of via de bieb. Maar het zijn schitterende foto's

          Opmerking


          • #6
            abonnee

            Oorspronkelijk geplaatst door Coert
            Erna,

            het ringen is tot nu toe alleen verplicht voor beschermde vogels. Voor je eigen boekhouding is het echter ook makkelijk als je de vogels voorziet van een ring op deze ringen staat namelijk een unieke code zodat elke vogel herkend kan worden. Je kunt dus op deze manier de afstamming van de vogels in je eigen bestand in de gaten houden zodat je weet wie de vader en moeder zijn of de broertjes en zusjes. Kweek je echter maar met een koppeltje per soort en verkoop je de jongen direkt dan is de noodzaak van het ringen erniet.
            Als de vogels wel geringd worden is het moment van ringen afhankelijk van de vogelsoort.
            Ringen en info zijn verkrijgbaar bij de diverse vogelbonden NBvV en ANBvV

            OOK VOOR NIET LEDEN (de ringen zijn dan wel iets anders geprijst).

            mvg Coert.
            Ik ben lid van de Vogelvriend. maar of dat ook van de NBvV is weet ik niet.
            Maar ik ga dat zeker doen. Toppie.

            Opmerking

            Working...
            X