Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rode kardinalen - wanneer jongen uitvangen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rode kardinalen - wanneer jongen uitvangen?

    Hoi allemaal,

    Mijn rode kardinalen hebben weer en nestje en de jongen zijn nu zo'n 4 weken oud. Omdat ze in een goed begroeide voliere zitten heb ik ze zo lang mogelijk laten zitten zodat ze beschutting hebben tegen de regen en natuurlijk nog steeds gevoerd worden door de ouders. Echter nu wordt het voeren duidelijk minder en ook het levend voer (buffalo's) wordt minder opgenomen.

    De pop zit alweer te broeden en ik verwacht dat de jongen volgende week uitkomen.

    Vandaag of morgen ga ik de uitgevlogen jongen dan ook verplaatsen naar een andere vlucht (4x1 meter met binnenhok) om de ouders wat meer rust te geven. Deze vlucht is minder begroeid en niet afgedekt. Zou het verstandig zijn de vlucht toch (tijdelijk) af te dekken?
    De laatste dagen zijn hier zo'n zware hoosbuien gevallen dat me dat niet goed lijkt voor deze peuters...

    Iemand een idee?

    Groeten,
    Pedro

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Hoi Ton,

      Bedankt voor je reply!

      Ik wilde inderdaad toch een stuk open laten. Mijn volieres zijn allemaal van boven gewoon open. Wel hebben ze alemaal een binnenhok. Als ik zie hoeveel plezier de vogels vaak hebben als het regent dan weerhoud me dat ervan ze af te dekken. Alleen voor wat kwestbare jonge vogels heeft het misschien een voordeel. Daarom dat ik nu 1 of 2 kleine volieres (3x1x2) en binnenhok wil afdekken voor dat doel.

      Vorig jaar ben ik een jonge kardinaal verloren door zo'n zware hoosbui (was toen wel nog maar net uitgevlogen). Deze jongen zijn al ouder en zitten goed in de veren maar ik wil geen risico lopen. Inmiddels zit het popje alweer te broeden dus ik wil ze eruit hebben voordat er weer jongen uitkomen.

      Groetjes,
      Pedro

      Opmerking

      Working...
      X