Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zoek: algemene informatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zoek: algemene informatie

    Hallo allemaal. Sinds 1 jaar hebben we een binnen - en buitenvoliere met tropisch vogels. We hebben het puur voor de hobby dus geen tentoonstellingen of kweekhokken, of ringen (waar zijn die voor nodig??, en is dat verplicht??). De vogels mogen vliegen, broeden, eten, drinken wat en wanneer ze dat willen. Nu ben ik sinds gisteren hier is gaan neuzen. Daar leer ik veel van dus alvast bedankt. Maar toch heb ik wat algemene vragen.
    Welke vogels kan ik plaatsen bij de soorten die ik al heb. Het liefst wat gekleurde vogels. Maar niet te moeilijk maken hoor. We hebben, zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduiven, wichenaus!, napoleonwevers, rijstvogels, grasbandvinken?!?( weet nog steeds niet de officiele naam) dit zijn allemaal stelletjes. Dan heb ik helaas nog maar 1 blauwfazantje en 1 oranjekaakje. Nu ben ik morgen jarig en met het verjaardagsgeld wil ik nieuwe vogels erbij kopen op de vogelmarkt in zwolle. Wat raden jullie me aan en hoe zie ik of ik goede vogels ga kopen. Waar moet ik op letten.
    Dan lees ik bij sommige berichten over allerlei verschillende voedselsoorten waar ik nog nooit van gehoord had. Waar koop je die? En heb ik naast het standaardvoer voor tropisch vogels nog meer nodig. Ze krijgen soms wat meelwordmen, sla (onbespoten zijn ze gek op), eigeel elke dag en kalk ook elke dag. Dan hangt er hier er daar ook nog gierst in de buitenvoliere. Wie o wie.
    Dan hoor ik over de vogels inenten. De een vertelt me het hoeft niet de ander zegt van wel. Dus wat moet ik nu echt doen??. De vogels blijven bij mij totdat ze dood gaan. Dus dan zou je denken dat hoeft niet. Maar laat je ze enten door een dierenarts of moet ik dat zelf doen. Heb het nog nooit eerder gedaan. dus best wel eng.

    HELP MIJ.

  • #2
    Kijk eens op deze site. Die staat bol van de informatie.
    Uitgebreide informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels, vogelvoeding, broedstoornissen, vogelziekten, vogelproblemen.


    Groetjes en succes

    Opmerking


    • #3
      Hallo Erna,

      Allereerst, Harzer;
      Kijk eens op deze site. Die staat bol van de informatie.
      Uitgebreide informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels, vogelvoeding, broedstoornissen, vogelziekten, vogelproblemen.
      mijn
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        Hallo erna.

        Ik sluit me volledig aan bij het verhaal van serinus.

        Ik zou je in dit geval nog willen adviseren om kontakt op te nemen met het hoofdburo van de NBvV. Zij kunnen je namelijk precies vertellen welke vereniging er actief is in Zwolle en wie je daar moet hebben bij die vereniging.

        En uiteraard veel succes met deze mooie hobby

        Stef
        Groeten Stef

        Opmerking


        • #5
          zoek

          Oorspronkelijk geplaatst door Harzer
          Kijk eens op deze site. Die staat bol van de informatie.
          Uitgebreide informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels, vogelvoeding, broedstoornissen, vogelziekten, vogelproblemen.


          Groetjes en succes
          toppie bedankt

          Opmerking

          Working...
          X