Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijstvogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rijstvogels

    Kan je rijstvogels net zo kweken als kanaries?
    Met dezelfde kweekkooien, kweeknestjes, of moet het allemaal wat groter zijn.
    ime

  • #2
    Broedkooi Rijstvogels

    Goedemiddag,

    Bij mij broeden de rijstvogels in een broedkooi van 40cm bij 40cm. Ik hang het broedkooitje aan de buitenzijde van het frontje. Dit bespaart weer ruimte en het is makkelijk bij het ringen.
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

    Opmerking


    • #3
      Rijstvogels in 40 bij 40?
      Je kunt je afvragen of dan wel dierenliefhebber bent....
      Ik wed dat de jongen nauwelijks kunnen vliegen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        kijk hier eens



        Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
        groet christ.

        Opmerking


        • #5
          rijstvogel

          Bedankt christ dat is een leuke en leerzame site, die kende ik nog niet.
          Ime

          Opmerking


          • #6
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              broedkooi nestkast

              Ha die ime nog een keer met christ.
              Wil nog even kwijt dat ik in kooien kweek van 80x40x40 cm
              Maar zoals hier al beschreven is hoe groter hoe beter.
              De nestkastjes zijn bij mij 140b-140d-160 mm hoog, met een uitsparing van 5 cm in het midden (de zelfde als op de site van Henk de Vos)
              Het bevalt de vogels blijkbaar goed, heb van 6 koppels 45jonge rijstvogels en dit in twee rondes.
              Als de jonge van de ouders af kunnen gaan ze in een vlucht van 100b-200d-200cm hoog.
              groet christ

              Opmerking


              • #8
                Rijstvogels geluid van een man

                ken ji mji dat laten horen al vast bedankt afz revox

                Opmerking


                • #9
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    de rijstvogels zullen ook alleen in de paartijden zingen voor de rest zijn ze zowat altijd stil, dit is mijn ervaring. maar ze zingen wel erg mooi dus krijg je er wel wat voor terug!

                    de rijstvogels vind ik trouwens wel een erg drukke bewoner net straaljagers! heb er een tijdje naar zitten kijken bij een kweker.(sorry voor offtopic)

                    Opmerking


                    • #11
                      ruimte

                      Ik kweek uitsluitend in de voliere met mijn rijstvogels. Dit levert goede resultaten en de vliegruimte is vooral voor de jonge vogels zeer belangerijk voor hun ontwikkeling. Moet het in een broedkooi, dan het liefst zo groot mogelijk en het liefst de jongen in een vluchtje opkweken. 40x40 is not done, de vogels zullen snel vervetten, wat niet goed is voor hun gezondheid.
                      Jij beschikt toch over volieres Ime ( in 2005 heb je een 6 hoekige van mij overgenomen), dan kan je ervoor kiezen ze hierin te kweken. Wil je op kleur kweken, dan kan je de koppels alvorens ze in de voliere te laten een paar weken in een grote kooi aan elkaar laten wennen en meest van tijd gaat dit goed.
                      Succes Ime!

                      Opmerking

                      Working...
                      X