Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharina's

    Wat voor voer moeten Caterina's hebben, de een zegt grasparkietenmengsel de ander zegt grote parkietenmengsel, wat moet ik nu geven. Op het ogenblik geef ik gemengd en nog eivoer met wortel en krachtvoer, en natuurlijk grit, mineralen en water.

  • #2
    Voer voor Catharinaparkieten

    Oorspronkelijk geplaatst door frekamminga
    Wat voor voer moeten Caterina's hebben, de een zegt grasparkietenmengsel de ander zegt grote parkietenmengsel, wat moet ik nu geven. Op het ogenblik geef ik gemengd en nog eivoer met wortel en krachtvoer, en natuurlijk grit, mineralen en water.
    Zelf heb ik ruim 15 jaar deze vogels gekweekt.
    Bij mij zaten ze op het voer voor Grote Parkieten, want ze lusten ook graag een zonnepitje. Ook voerde ik tussendoor de (Neophema mengeling).
    Daarnaast gaf ik ook het voer voor grasparkieten, omdat ik ook dit voorhanden had, i.v.m. de grasparkieten die ik bezat.
    De kweekresultaten zijn in al die jaren perfect geweest.
    Uiteraard daarnaast wel de door jou genoemde toevoegingen.
    Ook ik maakte mijn eivoer aan met geraspte winterwortel, en dat werd zeer goed opgenomen.

    Succes met deze mooie vogels.
    Bart Braam

    Opmerking


    • #3
      voer

      ik geef mijn catharinas altijd neophema zaad en daar door heen onkruit zaad en buiten kunnen ze soms zonnepitten vinden.
      maar ik mijn vogels bij mn vader in zitten daardoor kunnen ze ook kanariezaad krijgen en elke dag eivoer anders kregen ze maar 2 keer in de week eivoer.
      soms krijgen ze ook wat groen voer zoals appel sla andijve enz.

      mvgr coen

      Opmerking


      • #4
        Ik heb bourks en catharina's in 1 voliere en meng neophemazaad en grote parkieten zaad door mekaar en onkruidzaden. Verder krachtvoer en paprika zijn ze dol op. En de gewone groentes wat ik in huis heb.

        Opmerking

        Working...
        X