Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amethist Glansspreeuw / D ' Arnaudsbaardvogel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Amethist Glansspreeuw / D ' Arnaudsbaardvogel

    Goedemiddag,

    Wie kan mij meer vertellen over de amethist glansspreeuw. Ik bezit sinds kort een koppel van deze vogels. Maar ik weet er nog niet zoveel van. Kunnen ze bijvoorbeeld bij mijn Fisscher Glansspreeuwen? Zijn ze winterhard? Is er mee te kweken.

    Daarnaast wil ik mogelijk een koppel D' Arnoudsbaardvogels aanschaffen. Maar op internet zie ik dat er geen geslachtsonderscheid is. Klopt dit? Wat eten ze? Ik begreep dat je deze vogels lamshart moet voeren. Kunnen deze vogels samen met 1 koppel Amethist spreeuwen in een voliere van 2,5 m bij 2,7 m. Wat maken deze vogels voor geluid (ivm met de buren) Wordt er wel gekweekt met deze vogels? Winterhard?

    Kortom wie kan mij meer vertellen over beide vogelsoorten?

    Bij voorbaat dank.

    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Amethist Glansspreeuw

      Goedemiddag tropic,

      Bedankt voor de info

      Ik hoop er volgend jaar wat aan te hebben. Daarnaast hoop ik dat echt een stel heb want ik heb ze wel in de winkel gekocht.

      Zo zien ze er nu uit: http://www.vvvogelvreugd.nl/fotoalbu...euw/index.html

      Weet u misschien ook wat te vertellen over die andere vogels. D' arnaut baardvogel.

      Bij voorbaat dank.

      M.vr.gr.
      Wim
      M.vr.gr.
      Wim van der Linden
      http://www.vvvogelvreugd.nl/

      Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

      Opmerking


      • #4
        Op foto te zien denk ik wel dat je een overjarige pop hebt, maar je laat meer fotos van je man dan van je pop zien .
        Baardvogels zijn over het algemeen vrij bazige vogels, die met hun sterke snavel wel wat schade kunnen aanrichten. Verder weet ik dat ze ook verzot zijn op fruit en bessen, maar zelf heb ik ze nooit gehouden, vanwege dat schijnbaar bazige gedrag.
        Verschiet nu niet als er straks iemand reageert dat ze bij hem helemaal niet bazig zijn, want dit zou perfekt kunnen. Iedere vogel is anders, maar het is een algemene richtlijn die ik meegeef.
        Ik hoop dat je der wat aan hebt, en succes voor volgend jaar met het olifantenmest

        Opmerking


        • #5
          Jij kan dit flauwekul vinden, maar volgens mij ben je dan niet op de hoogte van deze vogelsoort, en das geen flauwekul!!

          Opmerking


          • #6
            winterkoning

            Beste,
            Dat je gekweekt hebt wat je wil, lezen kan je volgens mij niet en manieren heb je helemaal niet.
            Ik ben niet beginnen schelden over "flauwekul" (wie spreekt daar van mekaar respekteren??????????????), en in mijn eerste antwoord schrijf ik wel zeer duidelijk: Nest maken ze in holen, BIJ SOMMIGEN LUKT HET MET STRO, HOOI EN LANGE GRASSEN. BIJ ANDERE PAREN LIGT DIT MOEILIJKER. IN DE NATUUR GEBRUIKEN ZE OLIFANTENMEST.......
            Als JIJ dit niet kan of wil lezen en anders interpreteerd is dat jammer, maar zeker geen reden om tegen iemand beginnen schelden en zeggen dat ie alles beter weet.
            Ik heb je nergens aangevallen over je kweek van allerlei spreeuwensoorten, maar ik heb ze ook gekweekt en schep daar niet mee op. Ik heb je gewoon ff van antwoord gediend zoals jij mij antwoorde, maar dat kan je blijkbaar niet verwerken. Voor mij geen probleem, ik probeer in de eerste plaat hier iets bij te leren, en vervolgens mij te amuseren, maar aan onbeleefde reakties heb nog ik nog iemand anders iets denk ik.
            Toch wens ik je graag heel veel succes met JOU vogels op JOU manier, maar doe eens de moeite om er deftige lektuur op na te lezen, en je zal zien dat ze hun nest met olifantenmest afwerken en dat er hier verschillende kwekers zijn die als vervanging paardenmest gebruiken, daar hun spreeuwen anders niets doen.

            Opmerking


            • #7
              Ontopic

              Ontopic please.

              Ik heb zelf ook jaren geleden een stel gehad. Het nestelen ging niet verder dan het volstoppen van het blok met blad van de liguster en het leggen van eieren. Maar dit heeft nooit tot resultaat geleid. Proficiat voor degene die er wel mee gekweekt heeft.

              Greetzzz

              Opmerking


              • #8
                Ik probeer alleen maar mensen in te lichten op een algemene manier, zo breed mogelijk, zodat zijzelf kunnen uitmaken of de vogels bij hun passen of niet. Dit om later grote teleurstellingen te voorkomen en dan dingen te weten te komen die ze beter op voorhand wisten.
                Dit is mijn mening, als ik die nog mag hebben tenminste

                Opmerking


                • #9
                  Amethist Spreeuwen

                  Goedemiddag heren,

                  Wat een reacties op mijn simpele vraag.

                  Maar de vogels doe ik toch maar niet weg. Ze zijn in ieder geval een sieraad in mijn voliere.

                  Ik had alleen gehoopt van verschillende kwekers een verslag te krijgen over deze vogels.

                  Zijn er nog mensen die mij een kweekverslag kunnen leveren?

                  Broedduur? Ringmaat? Etc
                  M.vr.gr.
                  Wim van der Linden
                  http://www.vvvogelvreugd.nl/

                  Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                  Opmerking


                  • #10
                    Kweekverslagen

                    Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                    hoi wim,
                    de diverse kweekverslagen gehad?
                    zo zie je maar he ,het is allemaal niet zo moeilijk.
                    gr winterkoning


                    Winterkoning waarom wil je die informatie niet met ons delen?
                    Wij leren van elkaar door het delen van ervaringen, dat is ook de opzet van een forum (toch).
                    Geef een ander ook een kans te delen in jouw ervaringen opdat wij allemaal een steeds duidelijker plattegrond krijgen van de vele wegen naar rome.


                    Greetzzz

                    Opmerking


                    • #11
                      Amethist Spreeuwen

                      Goedemiddag,

                      Kan er met de amethist spreeuwen gebroed worden in twee volieres grenzend aan elkaar?
                      M.vr.gr.
                      Wim van der Linden
                      http://www.vvvogelvreugd.nl/

                      Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                      Opmerking


                      • #12
                        2?

                        Nee, je zou ze toch echt samen in een voliere moeten plaatsen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Kweek met de Amethist

                          Sorry sorry dat ik mij zo ongelukkig had uitgedrukt. Ik bedoelde natuurlijk 2 koppels in 2 volieres.
                          M.vr.gr.
                          Wim van der Linden
                          http://www.vvvogelvreugd.nl/

                          Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik snap wat je bedoelt.
                            Ik denk dat er zelfs wel meerdere koppels bij elkaar in 1 voliere kunnen, maar daar heb ik geen zekerheid over. Dan moeten 2 koppels naast elkaar in elk een voliere helemaal goed gaan.

                            Opmerking


                            • #15
                              olifanfenMEST

                              Hallo ,

                              In Emmen bij de dierentuin verkopen ze emmers OLIFANTENMEST althans en jaar of 3 geleden .

                              Opmerking

                              Working...
                              X