Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambique sys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mozambique sys

    hallo wim met kees ik wou eens vragen ik bezit 2 mozambiquesys wiltkleur die kleur is volgens mijn nog niet erkent kleur is gryszwart gestreept ken jij dat soort zo ja en hoe kan je zien wat man of pop is groeten kees

  • #2
    Hallo Kees,

    Ik ben Wim wel niet, maar ben wél geïnteresseerd in Mozambiquesijzen.
    Je schrijft dat je wildkleur Mozambiquesijzen hebt.
    En je schrijft dat je Mozambiquesijzen hebt met een afwijkende kleur, heb ik dat goed begrepen?

    Heb je misschien een foto van je Mozambiquesijzen met afwijkende kleur?
    Zover dat ik weet zijn er inderdaad nog geen mutaties vastgelegd bij de Mozambiquesijzen.
    Dus is het belangrijk dat je zowél de ouders, als de mutanten bij elkaar houdt.
    D.w.z. paar het komend jaar bv. een jonge man aan de moeder en een jonge pop aan de vader.
    Probeer zodoende de kleur vast te leggen.

    Wordt dit té veel "gedoe", neem dan contact op met een kweker die wel kan/wil proberen deze mutatie vast te leggen in een stam.

    Het zou óók nog om een modificatie kunnen handelen....
    Op de één of andere manier hebben deze vogels dan een "voedingstekort" wat zich (kan) uiten in een afwijkende kleur.

    Maar zoals gezegd; probeer eens een foto hier te plaatsen.
    Lukt dat niet, dan kun je die óók naar me sturen via een persoonlijk bericht.

    Groeten, Serinus.

    ps; zoals je de vogels beschrijft zouden het óók nog Reichenow Geelstuit Edelzangers kunnen zijn.
    zie foto....


    Maar dit is een hele andere vogel, wél familie trouwens van de Mozambiquesijzen!
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking

    Working...
    X