Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Esb3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Esb3

    ik wil mijn vogels een preventieve kuur geven met ESB3 tegen coccidiose. nu is mijn vraag, in hoeveel water lossen jullie 1 zakje poeder op? Volgens de bijsluiter is het 1 zakje op 2,5 liter water. Maar dit is voor kippen en kalkoenen. Wat kan ik voor de vogels aanhouden?

    mvrgr. Ferry.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      e.s.b.

      Als je het poeder op een glasplaatje verdeeld in vijf portie,s kun je per deel een halve liter water gebruiken.Ik denk dat je hiermee wel genoeg aan hebt voor twee dagen ,dus totaal kun je hiermee tien dagen kuren .Denk wel aan een vitaminekuur na je esbkuur groet eddie

      Opmerking


      • #4
        Is het nut van preventief medicijnen geven ooit bewezen?
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          waarom zou je kuren als je vogels niets mankeren? laat dan eerst een mestonderzoek doen, want ik neem aan dat je vogels niet top zitten, anders ga je niet kuren

          Opmerking


          • #6
            Ferry het kuren heeft alleen nut als je de vogels afgeschermd hebt zitten,in een open voliere kunnen ze meteen weer besmet worden.Een natuurlijke weerstand opbouwen is dan veel belangrijker.Voor zebravinken lijkt het mij overbodig te kuren of je moet ze nu al niet in conditie hebben,zou dan eens nagaan hoe dat is gebeurd.Zit vaak in eenzijdig voeren en het niet verstrekken van scherpe maagkiezel en vogelmineralen,probeer eerst zo de conditie te verbeteren van je vogels voor je met mediceinen begint groeten Rob.

            Opmerking


            • #7
              Esb3 /finicoc

              Hoe zit dat eigenlijk met Finicoc? Is dat hetzelfde als ESB3?
              Ik zag nl. in een dierenzaak alleen maar Finicoc. Heeft iemand hier ervaring mee?
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking

              Working...
              X