Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cultuurvogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • cultuurvogels

    Heb net de nieuwsbrief gelezen van de Nbvv.
    Mijn mening is,dat de prijzen van de wildvogels de vangst van deze alleen maar stimeleerd,met andere woorden,als de prijzen niet zo abnormaal hoog zouden zijn het ook niet meer interresant is voor de handel.

  • #2


    kijk hier eens!
    http://members.home.nl/maurice.pieper

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        japanse nachtegaal

        Nou Rob 2 voor die 135 euro voor een pop van een japanse nachtegaal mag jij ze mij voor leveren.
        Ze geven grif 150 tot 200 euro geringd of niet geringd.
        ime

        Opmerking


        • #5
          Winterkoninkje,
          Ik durf je op een briefje geven , dat de 100 nachtegalen die jij gezien hebt 100 % zeker allemaal mannen zijn. Die vind je hier zelfs aan 85 euro stuk tegenwoordig, maar wees ervan overtuigd er zal geen enkele pop tussenzitten, zelfs geen verdwaalde.

          Opmerking


          • #6
            volgens mij zijn we nou behoorlijk off-topic bezig....
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

            Opmerking


            • #7
              Wildvogels

              Oorspronkelijk geplaatst door wim jansen
              Heb net de nieuwsbrief gelezen van de Nbvv.
              Mijn mening is,dat de prijzen van de wildvogels de vangst van deze alleen maar stimeleerd,met andere woorden,als de prijzen niet zo abnormaal hoog zouden zijn het ook niet meer interresant is voor de handel.

              Beste Wim,
              Deze mening kan ik niet met je delen. Ik vind het een goedkope smoes om vogels uit het wild te halen. Als je namelijk aan deze hobby begint weet je dat je voor een dure hobby kiest. Als je deze vogels niet kunt betalen zou je naar mijn mening voor een goedkopere vogel moeten kiezen. Er zijn vogels te koop voor elke beurs, dus ook voor mensen met minder. Daarbij komt ook nog dat je er voor kunt sparen. Ik heb zelf ook geen hopen maar ik spaar een heel jaar voor vogels te kopen. Wat we zeker niet mogen vergeten is dat de meeste vogels die we uit het wild halen het NIET overleven en dat we ook nog olie op het vuur van onze tegenstanders gooien want er zijn ook genoeg mensen die het niet met onze hobby eens zijn. Denk er maar eens over na. Maar ik hoop dat iedereen de vogels in de natuur met rust laat. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat we onze hobby op deze manier om zeep helpen. Ik kan me heel erg kwaad over dit soort meningen maken.
              Groet Goudvink

              Opmerking


              • #8
                Beste goudvink, ik neem aan dat je dit niet alleen op cultuur vogels betrekt maar ook op tropen en parkieten en papegaaien ect. Want het afkeuren van Europese en de rest toestaan is hypocriet.

                Greetings Lucky

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                  Beste goudvink, ik neem aan dat je dit niet alleen op cultuur vogels betrekt maar ook op tropen en parkieten en papegaaien ect. Want het afkeuren van Europese en de rest toestaan is hypocriet.

                  Greetings Lucky

                  Beste Lucky
                  Deze mening is zeker niet alleen bestemt voor cultuurvogels maar dit teld voor alle vogels van putter of goudvink tot papegaai. Dus iedere vogels die ergens uit de natuur word gehaald. Ik denk dat er genoeg gekweekt word om iedereen van vogels te kunnen voorzien dus de moeite voor te vangen kan iedereen zich besparen en dat de enne vogel duurder is dan de ander helaas is voor mij geen rede om ze maar te vangen er zijn altijd dure en goedkope dingen.
                  Groet Goudvink

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink
                    Beste Lucky
                    . Dus iedere vogels die ergens uit de natuur word gehaald. Groet Goudvink
                    En waarmee denk je dat je hobby ooit begonnen is ???

                    Opmerking


                    • #11
                      cultuur



                      De hobby is inderdaat ooit begonnen door wilde vogels te vangen en dan verder te kweken.
                      Maar dat is nog geen vrij brief om er nu mee door te gaan wij hakken dieven toch ook geen hand meer Af!
                      Waarmee ik maar wil zeggen dat alle smoesjes om toch vogels in het wild te vangen onzin is , en wij daarmee zogenaamde dieren vrienden een wapen tegen onze mooie liefhebberij in handen geven!!!!!

                      Opmerking

                      Working...
                      X