Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veren pikken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • veren pikken

    hallo, sinds maanden heb ik enkele zebravinken die zichzelf continu de staartveren uittrekken , zodra er enkele stoppels verschijnen trekken ze die er meteen weer uit tot bloedens toe, ik heb reeds alles geprobeerd maar niets helpt (azijn in het badwater, jodium aansmeren, uienzalf, ) de vogels ook reeds apart gezet.Wat nu verder wie weet er een oplossing. Opruimen is een optie maar de vogels zijn van goede kwaliteit.

  • #2
    meestal is dan het kliertje, op de bovenkant van de rug [kont] waar de staart begint opgezet. een paar dagen een druppel antiluchtpijpmijt erop doen, en meestal is het dan verholpen.

    Opmerking


    • #3
      okee, ikheb nog wat in huis en zal het eens proberen, je hoort nog of het geholpen heeft en alvast bedankt

      Opmerking


      • #4
        veren pikken

        Hallo Jan, ik heb nu een week anti luchtpijpmijt op de boven kant van de rug (kont) gedaan maar ik zie geen verbetering, ik geef het nog niet op maar misschien is er toch een ander probleem of moet ik iets anders gaan proberen. Ze blijven toch hun staartveren aanvreten

        Opmerking


        • #5
          Een oud huismiddeltje wat jaren terug bij kanaries toegepast werd: een druppeltje beetje verdund bleekwater op de staartveertjes doen, dat zou ze een paar dagen weerhouden. Soms is dan het probleem meteen opgelost.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            heb je hem ook apart gezet?

            Opmerking


            • #7
              veren pikken

              Jawel ,zij heeft meer dan een week in de T.T. kooi gezeten .
              zodra er stoppels doorkomen pikt ze die direct weg.
              ik heb ook nog een man zitten , lijkt hetzelfde probleem.zal deze eens uitvangen en het nog eens proberen

              Opmerking

              Working...
              X