Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broeden Bourks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broeden Bourks

    Het lijkt wel nu de ergste warmte over is of mijn Bourks opnieuw in broedstemming komen. Is dat bij jullie ook, dat de vogels van slag zijn?

    Tot wanneer zou ik nog met bourks in een buitenvoliere kunnen broeden?

  • #2
    hoi hoi

    volgens mij kun je nog wel een nestje halen tenminste als je er al niet teveel gehad hebt heb ze zelf ook in de buitenvoliere en de temperatuur is niet verkeerd ik heb ze 'swinters ook gewoon buiten.

    groetjes Fred

    Opmerking


    • #3
      Persoonlijk zou ik het absoluut niet doen, maar dat is mijn mening.

      Een "rondje" is al snel 2 maanden; daarna ruien en in oktober zit je geheid met nachtvorst en dergelijke. Is met name je pop dan nog niet sterk genoeg hersteld dan heb je een serieuze kans dat ze het niet zal redden.

      Opmerking


      • #4
        Heb dit jaar helemaal geen jongen gehad. Ik had 1 koppel bourks. 1e nest waren de eieren verdroogd en daarna onbevrucht. De man maakte de pop helemaal kapot, omdat hij vond dat ze op het nest moest blijven zitten. Heb de man verwisseld voor een ander en er een koppel bij gezet. Wat nu met mekaar gezellige zit te keuvelen. Heb de blokken er wel hangen maar tot nu toe doen ze er niks mee. Ik kijk het nog even aan anders haal ik de blokken gewoon weg. En mochten ze nog wel gaan broeden en het wordt kouder, haal ik ze naar binnen.
        Vorig jaar had ik wel een goed broedsel, wel gewoon in het voorjaar. Maar dit jaar helaas niks. Had het gewoon leuk gevonden als er toch nog een nest vogels kwam. Maar de vogels gaan bij mij wel voor, gaat het niet jammer dan.

        Opmerking


        • #5
          bourks

          ik heb een koppeltje dat NU pas eieren heeft, gelukkig is het nog heel zacht en zijn de jongen als die komen op stok voordat het echt veel koeler gaat worden,
          Ik heb wel een binnenkooi.

          Marianne.

          Opmerking


          • #6
            1 Koppeltje zit ook op 2 eitjes tot nu toe. Maar betwijfel of ze bevrucht zijn. Wacht tot ze uitgelegd is en ga dan de eieren schauwen.

            Opmerking


            • #7
              Inmiddels heb ik 3 jongen en de oudste is 10 dagen.
              Ieder jaar weer vind ik het een klus om vogels te ringen. Die kleine eigenwijze beestjes blijven nooit stil zitten.
              Hoe doen jullie dat met ringen, hoe houden jullie bv de vogel vast?

              Opmerking


              • #8
                bourks

                by my zyn ze niet van slag
                maar als ik jou was zou ik nu niet meer verder gaan
                om dat het straks veel te koud word voor de jonge vogels
                en het is beter om je bourks nu met rust te laten en ongeveer febr maart
                afhankelyk van het weer weer opnieuw te beginnen

                Opmerking


                • #9
                  Van de week zijn de jongen uitgevlogen. 1 vogeltje kan alleen niet zo goed vliegen. Hij heeft kennelijk niet genoeg kracht in ze vleugels. Maar is verder goed gezond. Ik zet hem iedere avond terug in het nest voor de veiligheid. 'sOchends komt hij er weer zelf uit en probeert weer lustig opnieuw te vliegen.
                  Zou de vogel dan toch nog niet al ze slagpennen kunnen hebben, waardoor het vliegen nog niet gaat?

                  Opmerking


                  • #10
                    broeden met bourks

                    Ik zou broeden wanneer de temperatuur niet onder de 10 graden komt.......

                    Wanneer ze nu broedrijp zijn, blokje+ licht in je nachthok hangen.........

                    Opmerking

                    Working...
                    X