Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witborst Gouldamadine.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • witborst Gouldamadine.

    Hierbij wil ik graag jullie mening.

    Zelf heb ik koudbroed gouldsamadines gaat zeer goed,heb 3 koppels

    waaronder 1 witborst gould-pop had laatst 9 eieren gelegd op 3 eitjes na uit laten komen maar ook weer in de steek gelaten dus allemaal dood.
    Nu weer 6 eieren gelegd ga dan een paar dagen broeden en laat dan weer de eitjes in de steek.

    ga dan weer op zoek naar een ander nestkasje? ik snap niet wat ze er mee bedoeld hoor.

    mijn andere gould zit weer op haar jongen 9 stuks,eerste ronde 3 stuks,is ook echt een moeder heeft ook een man die haar helpt,dat heeft die witborst niet zou dat het zijn.

    groetjes petra.

  • #2
    Hallo Petra,

    Weet je zeker of de pop een natuurbroed is ?
    Is dit niet zo kan het zijn dat ze niet weet wat te doen.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      Hallo Petra,
      Hallo daar ben ik weer!!Terug van weggeweest!!
      Geef jij jouw goulds buffelo wormpjes??of andere dierlijke eiwitten??
      Als jij al jouw goulds bij dezelfde persoon(mijn vriendin) gekocht hebt dan is dat 100%natuurbroed!
      Maar als jij ze teveel dierlijke eiwitten geeft dan gaan ze maar door met paren,eieren leggen en.....in de steek laten en weer opnieuwbeginnen.
      Dus mijn advies,wees bij goulds voorzichtig met dierlijke eiwitten.
      Eigenlijk hebben goulds dat helemaal niet nodig ze brengen hun jongen ook groot zonder levend voer!!
      Groetjes,Mirjam

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mirjam
        Hallo Petra,
        Hallo daar ben ik weer!!Terug van weggeweest!!
        Geef jij jouw goulds buffelo wormpjes??of andere dierlijke eiwitten??
        Als jij al jouw goulds bij dezelfde persoon(mijn vriendin) gekocht hebt dan is dat 100%natuurbroed!
        Maar als jij ze teveel dierlijke eiwitten geeft dan gaan ze maar door met paren,eieren leggen en.....in de steek laten en weer opnieuwbeginnen.
        Dus mijn advies,wees bij goulds voorzichtig met dierlijke eiwitten.
        Eigenlijk hebben goulds dat helemaal niet nodig ze brengen hun jongen ook groot zonder levend voer!!
        Groetjes,Mirjam
        Hallo Mirjam,

        Heb jou bericht gezien en zal daar inderdaad eens mee stoppen kijken of dat het dan over gaat.
        omdat ze het nu weer heeft gedaan natuurlijk is het natuurbroed daar twijfel ik ook niet aan, heb dat ook niet gezegd.
        verder een goede vakantie gehad wij hebben het nu.
        kom nog een keer bij je kijken hoor maar moet eerst wil bellen vorr je nummer ben het kwijt.
        groetjes petra.

        Opmerking


        • #5
          witborst gould

          Hallo Petra,

          Zelf heb ik ook gould's en die krijgen bij mij elke dag door het eivoer buffalo wormen.Ze eten ze graag, vooral als ze jongen hebben maar ze laten ze niet in de steek en gaan ook niet eerder dan normaal weer aan een nieuw nest beginnen. Mijn advies is of doe de pop weg of leg de eieren onder een andere gould die ongeveer gelijk gelegd heeft.Als je al meerdere malen het geprobeerd hebt en het komt niet goed dan kun je haar beter weg doen.
          Tip, koop bij een particulier die geen meeuwen heeft en koop ook niet op de markt. Dan kun je zelf bij de kweker kijken en misschien leer je van elkaar.
          Succes

          Mienanemoon

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mienanemoon
            Hallo Petra,

            Zelf heb ik ook gould's en die krijgen bij mij elke dag door het eivoer buffalo wormen.Ze eten ze graag, vooral als ze jongen hebben maar ze laten ze niet in de steek en gaan ook niet eerder dan normaal weer aan een nieuw nest beginnen. Mijn advies is of doe de pop weg of leg de eieren onder een andere gould die ongeveer gelijk gelegd heeft.Als je al meerdere malen het geprobeerd hebt en het komt niet goed dan kun je haar beter weg doen.
            Tip, koop bij een particulier die geen meeuwen heeft en koop ook niet op de markt. Dan kun je zelf bij de kweker kijken en misschien leer je van elkaar.
            Succes

            Mienanemoon
            Hallo mienanemoon.

            Deze witborst komt ook van een koudkweker ik denk zelf ook dat ik haar weg doet als ze zo bezig blijf vindt het wel jammer maar ja wat moet je dan.

            om de eieren onder een andere goulds te leggen ben ik bang dat die jongen het zelfde gedrag aannemen.
            groetjes petra

            Opmerking


            • #7
              Hallo Petra,
              Waarom ga je met dit probleem niet naar Wil,daar heb je haar toch gekocht.
              Ik weet zeker dat het aan de buffelowormpjes ligt,zij geeft ze maar 3 maal in de week buffelowormpjes dus vraag het aan haar en doe zo'n vogeltje niet zomaar weg het is en blijft een levend wezen!!!En waarschijnlijk zal ze zeggen dat je haar maar terug moet brengen dan kun je een ander uitzoeken.
              En...mijn telefoonnummer is:0314 340418 dus dan kun je mij gewoon bellen.
              Groetjes en succes,Mirjam

              Opmerking


              • #8
                hoi Petra

                het kan heel goed zijn dat de pop en de man geen koppel is en dan bedoel ik een kweekkoppel ik denk niet dat het aan de buffelowormen ligt aangezien het andere koppel het goed doed zoals je schrijft.ik weet natuurlijk niet hoe je de vogels heb zitten in een broedkooi of voliere,zelf kweek ik ook goulds maar geef nooit geen buffelowormen en heb dit jaar van 2 koppels 14 natuurbroed jongen en met elk koppeltje natuurlijk maar 2 ronden.denk toch dat het grote probleem in het geen kweekkoppel zijn zit als het bij alle koppels niet goed gaat dan zou je kunnen denken aan dat er iets niet klopt met het voer,licht,te weinig ruimte.

                met vr gr Henk Dijkkamp
                Henk Dijkkamp

                Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                Opmerking

                Working...
                X