Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roofvogel aanvallen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roofvogel aanvallen

    Hallo heeft er iemand ervaring met aanvallen van roofvogels op de voliere
    zoja wat kan ik er tegen doen.
    want nu functioneren mijn goulds als kwartel op de grond en dat is toch niet de bedoeling.



    Bedankt Dirk

  • #2
    dubbel gaas, schrikdraad kriskras over het dak en het dak dichtmaken met bv golfplaten.
    http://members.home.nl/maurice.pieper

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door M.Pieper
      dubbel gaas, schrikdraad kriskras over het dak en het dak dichtmaken met bv golfplaten.
      jammer genoeg vallen ze niet alleen aan via het dak maar ook aan de voorkant,
      dus als ik dit dicht maak zie ik niet veel vogels meer.

      groetjes Dirk

      Opmerking


      • #4
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Een goedkope en afdoende oplossing zijn gewone fietsreflectoren. Neem de gele of liefst de witte en plaats deze schuin naar boven op het dak van je voliere, zodat de zon erin schijnt en naar de hemel toe weerkaats. Plaats er enkele en liefst in enkele verschillende richtingen, zodat er steeds eentje is die zonnestralen vangt.
          De roofvogels zulllen niet meer aanvallen.
          Sukses met het leuke werkje

          Opmerking


          • #6

            Dit lijkt me wel wat maar ik probeer eerst toch met fiets reflectors.
            maar toch wel bedankt voor de tip


            Groetjes Dirk

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door tropic
              Een goedkope en afdoende oplossing zijn gewone fietsreflectoren. Neem de gele of liefst de witte en plaats deze schuin naar boven op het dak van je voliere, zodat de zon erin schijnt en naar de hemel toe weerkaats. Plaats er enkele en liefst in enkele verschillende richtingen, zodat er steeds eentje is die zonnestralen vangt.
              De roofvogels zulllen niet meer aanvallen.
              Sukses met het leuke werkje


              Dit lijkt me wel wat want het valt niet zo op voor ons
              zelf ,

              Bedankt voor de tip

              Groetjes Dirk

              Opmerking


              • #8
                roofvogelaanvallen

                Als je reflectoren gebruikt moet wel de zon schijnen je kunt ook spiegels op de voliere leggen of een plastic oehoe op je hok zetten maar het beste is een gangpad voorlangs zetten

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                  Als je reflectoren gebruikt moet wel de zon schijnen je kunt ook spiegels op de voliere leggen of een plastic oehoe op je hok zetten maar het beste is een gangpad voorlangs zetten
                  hallo girlits

                  dat gang pad zou het beste zijn maar de buren vinden het niet leuk als ik altijd door de tuin loop.
                  spiegels gaan buiten volgens mij niet erg lang mee met al dat water .

                  Dirk

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                    Als je reflectoren gebruikt moet wel de zon schijnen je kunt ook spiegels op de voliere leggen of een plastic oehoe op je hok zetten maar het beste is een gangpad voorlangs zetten

                    Opmerking


                    • #11
                      Beste Madi de blanke heksenbol die Ton beschrijft voldoet prima omdat de roofvogels zich zelf zien naderen van alle kanten omdat deze rond zijn.Daar schrikken ze schijnbaar van een bol op elke hoek heipt het beste,bij dubbel gaas houden de aanvallen niet op en worden de vogels nog verstoord groeten Rob.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          altijd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Madi
                          maar de buren vinden het niet leuk als ik altijd door de tuin loop.

                          Opmerking

                          Working...
                          X