PDA

Bekijk Volledige Versie : Roofvogel aanvallen

Madi
30-07-2006, 12:09
Hallo heeft er iemand ervaring met aanvallen van roofvogels op de voliere
zoja wat kan ik er tegen doen.
want nu functioneren mijn goulds als kwartel op de grond en dat is toch niet de bedoeling.

Bedankt Dirk

M.Pieper
30-07-2006, 15:09
dubbel gaas, schrikdraad kriskras over het dak en het dak dichtmaken met bv golfplaten.

Madi
30-07-2006, 17:19
dubbel gaas, schrikdraad kriskras over het dak en het dak dichtmaken met bv golfplaten.

jammer genoeg vallen ze niet alleen aan via het dak maar ook aan de voorkant,
dus als ik dit dicht maak zie ik niet veel vogels meer.

groetjes Dirk

Ton Koek
30-07-2006, 22:46
Bij sommige tuincentra kun je een zogenaamde heksenbol kopen. Dit is een soort reuzenkerstbal van spiegelend glas/kunststof.
Zet die op je volière en de rovers blijven weg.

tropic
31-07-2006, 16:09
Een goedkope en afdoende oplossing zijn gewone fietsreflectoren. Neem de gele of liefst de witte en plaats deze schuin naar boven op het dak van je voliere, zodat de zon erin schijnt en naar de hemel toe weerkaats. Plaats er enkele en liefst in enkele verschillende richtingen, zodat er steeds eentje is die zonnestralen vangt.
De roofvogels zulllen niet meer aanvallen.
Sukses met het leuke werkje;)

Madi
31-07-2006, 20:40
Bij sommige tuincentra kun je een zogenaamde heksenbol kopen. Dit is een soort reuzenkerstbal van spiegelend glas/kunststof.
Zet die op je volière en de rovers blijven weg.

Dit lijkt me wel wat maar ik probeer eerst toch met fiets reflectors.
maar toch wel bedankt voor de tip

Groetjes Dirk

Madi
31-07-2006, 20:41
Een goedkope en afdoende oplossing zijn gewone fietsreflectoren. Neem de gele of liefst de witte en plaats deze schuin naar boven op het dak van je voliere, zodat de zon erin schijnt en naar de hemel toe weerkaats. Plaats er enkele en liefst in enkele verschillende richtingen, zodat er steeds eentje is die zonnestralen vangt.
De roofvogels zulllen niet meer aanvallen.
Sukses met het leuke werkje;)

Dit lijkt me wel wat want het valt niet zo op voor ons
zelf ,

Bedankt voor de tip

Groetjes Dirk

girlits
31-07-2006, 22:34
Als je reflectoren gebruikt moet wel de zon schijnen je kunt ook spiegels op de voliere leggen of een plastic oehoe op je hok zetten maar het beste is een gangpad voorlangs zetten

Madi
01-08-2006, 22:16
Als je reflectoren gebruikt moet wel de zon schijnen je kunt ook spiegels op de voliere leggen of een plastic oehoe op je hok zetten maar het beste is een gangpad voorlangs zetten

hallo girlits

dat gang pad zou het beste zijn maar de buren vinden het niet leuk als ik altijd door de tuin loop.
spiegels gaan buiten volgens mij niet erg lang mee met al dat water .

Dirk

tropic
01-08-2006, 23:39
:rolleyes:
:cool: Spiegels geven slechts op één punt een weerkaatsing, dus waardeloos, terwijl reflektoren dit op vele verschillende punten uit nog meer verschillende hoeken doen. De zon moet er zelfs helemaal NIET voor schijnen, want bij gewone lichtsterkte is er al meer dan voldoende weerkaatsing.
Wat je oehoe betreft heb je gelijk, die schrikt ook af, maar je moet er van houden om zo'n plastic uil op je kooi te hebben zitten;
Betreffende de spiegels, als je ze toch absoluut wil gebruiken kan je ze behandelen met vernis, zo zijn ze waterbestendig, maar wel minder reflektie.
Madi, het zicht zal je normalerwijze met deze reflektoren niet bederven aangezien de meeste hoogtes van een voliere boven de 2 meter is, als je ze daarop lichtjes schuin naar de hemel plaatst gaan ze aan je gezichtsveld ontsnappen. Gewone aluminiumfolie is ook al een oplossing, die wel veel minder resultaat geeft en veel minder lange levensduur heeft.
Trek zelf je conclussies wat voor jou het interessantst lijkt.
Alvast succes

rob 2
02-08-2006, 12:01
Beste Madi de blanke heksenbol die Ton beschrijft voldoet prima omdat de roofvogels zich zelf zien naderen van alle kanten omdat deze rond zijn.Daar schrikken ze schijnbaar van een bol op elke hoek heipt het beste,bij dubbel gaas houden de aanvallen niet op en worden de vogels nog verstoord groeten Rob.;)

Geert
04-08-2006, 10:30
Zelf heb ik enkele jaren last van een sperwer gehad .
Ik heb toen zo`n gekleurde windmolentje (van de kermis)op de volière gezet en dat heeft goed geholpen.:rolleyes:

Groeten Geert

Birdfarm
05-08-2006, 08:27
maar de buren vinden het niet leuk als ik altijd door de tuin loop.

:confused: