PDA

Bekijk Volledige Versie : bloedluis

twietie
30-07-2006, 12:09
wil de bloedluis met roofmijten gaan bestrijden zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.
gr twietie

petra
30-07-2006, 19:08
Hallo Tweetie,
Weet je ook wat helpt gewoon coca-cola in de naadjes spuiten van de hokken,
Hoorde het van een keurmeester van kippen had zelf ook kippen en het ook

uitgetest helpt echt hoor.:confused:

Groetjes petra.

kingfisher
12-08-2006, 16:45
Hallo Tweety of tweetie? ik heb het met die roofmijten geprobeerd en tot nu toe zijn de bloedluizen weg.
Het was voor mij het eerste jaar dat ik er weer last van had sinds 15 jaar.
Ik heb het een maand geleden toegepast en het gaat goed moet ook wel zeggen dat ik op het moment nog maar een nest heb liggen en verder niets meer.
mvg,
Kingfisher
wil de bloedluis met roofmijten gaan bestrijden zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.
gr twietie

louis polane
19-09-2006, 20:20
Probeer gewoon regelmatig knoflookpoeder door het eivoer te doen, je zult zien dat het helpt tegen bloedluis. Een mespuntje op een bak eivoer is voldoende.

Eric Tillemans
14-04-2007, 21:48
Dit broedseizoen gebruik ik ook roofmijt. Ik ben er zeer over te spreken.
Ik heb er uitzetbakjes bij besteld en in iedere broedkooi 1 bakje gehangen.
In de bakjes doe je wat vochtig potgrond en het strooisel met de roofmijt. Na enkele dagen krioelt t gewoon van de roofmijt. In de nesten etc. Je ziet ze dus gewoon ook overdags dit vaak in tegenstelling tot de bloedluis. Je moet wel om de 2 dagen ff checken of de potgrond nog vochtig is anders ff wat druppels water erop. En bloedluis? Ik zie er geen enkele meer. Ik merkt het ook aan de jonge postuurkanaries, ze groeien echt als kool en wat ik het grootste voordeel vind is geen chemische en giftige middelen meer gebruiken die vaak toch niet afdoende helpen. Met het schoonmaken van de kooien dach ik eerst ik zal de hele handel wel ermee weggooien maar niets is minder waar. Na een check een uur na de schoonmaak zijn ze nog steeds te zien. Je zult er wel wat weg hebben gegooid. Mijn foef is om de emmer met houtsnippers die ik weg gegooid heb even dicht bij de broedkooien in de buurt zetten. Je ziet de beestjes min of meer ook uit de emmer komen.
Ik ben er dus erg tevreden over en zal dit volgend seizoen wederom gaan inzetten. Ik draai nu overigens nog steeds op de eerste dosis roofmijten en ze lijken zichzelf goed te vermenigvuldigen. Maar hier is dus wel dat vochtige potgrond in t bakje voor nodig.