PDA

Bekijk Volledige Versie : baardmannetjes

imezilstra
30-07-2006, 11:45
Ik heb een koppel baardmannetjes gekocht, het zijn insecteneters.
Nu heb ik gehoord dat ze s winters overgaan op zaad, is dit met gekweekte vogels ook de bedoeling, en zoja vanaf welke maand moet je ze dan zaad bij geven.
mvg. Ime

girlits
03-08-2006, 20:38
Ik ben zelf al een aantal jaren in het bezit van 2 stel baardmannetjes.Ik geef ze het hele jaar eivoer waardoor ongeveer tien procent sijsenvoer bij door zit ,hierbij een goede insectenpate.Eind augustus geef ik ook los sijsenvoer.Wat ze ervan eten weet je eigenlijk nooit omdat ze net als kippen in hun voer krabben en het meeste weggooien.Ik ken ook wel mensen die hun vogels van sept. tot maart alleen maar sijsenvoer geven en daar gaat het ook wel goed.Als je ze een paar rietpluimen geeft vermaken ze zich ook prima mee groet eddie

ferdy
20-08-2006, 17:00
Laatst een artikel gelezen in het tijdschrift van de vogelbescherming dat insecteneters in het algemeen pas aan het begin van het broedseizoen overgaan op insecten omdat de spiermaag dan kleiner wordt om ruimte te maken voor de gesachtsorganen die dan weer groter worden.
Als je dit gegeven omkeert zal dus na het broedseizoen de verandering weer omgekeerd plaatsvinden.

epiduro
03-10-2006, 09:53
Misschien kun je hier wat meer informatie vandaan halen

http://www.cultuurvogels.nl/index.php?dir=kweekverslagen&page=baardmannetjekweekverslag

Gr. Leon