Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Europese appelvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Europese appelvinken

    Hallo allemaal,

    Wie kan mij vertellen of Europese appelvinken bij andere vogels gehouden kunnen worden, of ze een enigszins aantrekkelijke zang hebben, wat ze normaliter (dus buiten de broedtijd) eten en of het rustige vogels zijn (of kunnen worden) ?

    groet, Edwin

  • #2
    Eur. Appelvinken

    Hallo Edwin , dit zijn niet de makkelijkste vogels. In de verzorging gaat het wel makkelijk daar het echte "alleseters" zijn. Een goed wildzang mengsel met toevoeging van wat grovere zaden volstaat als basis voedsel. Ook kun je ze buiten de broedtijd in een gemengde voliere goed houden. Maar als je er mee wilt kweken wordt de zaak anders. Tijdens de broedtijd worden ze erg onverdraagzaam. Zowel tegen mekaar als tegen medebewoners. Er zijn bij mij enkele keren zowel man als pop door de ander gemollesteerd. Soms met dodelijke afloop. Dus zorg voor schuilplaatsen. Bij komend probleem is dan ook nog dat veel van deze vogels en dan vooral vogels die in Belgie gekweekt worden handopfok is. Daar ze anders relatief schuw zijn cq blijven. Dit is mijns inziens ook niet kweek bevorderend.
    Maar het is een wonderschone vogel die het proberen waard blijft.
    Mocht je besluiten tot aankoop wens ik je veel plezier met deze mooie vogels.

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      wie kan me vertellen wat op dit moment de prijs is voor een koppel appelvinken. Ik heb namelijk geen idee.

      bvd, Edwin

      Opmerking


      • #4
        Niet vergeten dat de vogels ook correct geringd moeten zijn, niet zomaar een ringetje maar de geregistreerde.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Niet vergeten dat de vogels ook correct geringd moeten zijn, niet zomaar een ringetje maar de geregistreerde.
          Zeer goed Ton dat was ik vergeten maar is wel erg belangrijk.

          De prijs van deze vogels is hier ongeveer €65,- per stuk. Heeft natuurlijk met de kwaliteit te maken.

          Greetings Lucky

          Opmerking

          Working...
          X