Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Viedingssuplementen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Viedingssuplementen.

    Hoi beste vogelliefhebbers,

    is er onder jullie iemand die ervaring heeft met het toedienen van voedingssuplementen buiten het mengen onder eivoer of in het drinkwater ?

    Graag een reactie.
    Hartelijk dank

    tjiep.

  • #2
    Hoe anders?

    Het woord suplement zegd het al. Bijvoegsel of aanvulling
    Dus alleen onder het voer cq eivoer of in het water. Ik zou niet weten hoe anders.

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      Voedingssupplementen

      Oorspronkelijk geplaatst door tjiep
      Hoi beste vogelliefhebbers,

      is er onder jullie iemand die ervaring heeft met het toedienen van voedingssuplementen buiten het mengen onder eivoer of in het drinkwater ?

      Graag een reactie.
      Hartelijk dank

      tjiep.

      Ik zelf vind deze voedingssupplementen een klein beetje onzin. Geef een goed eivoer en goede zaad en af en toe wat fruit of groente dan heb je naar mijn mening niks anders nodig.
      Groet Goudvink

      Opmerking


      • #4
        Suplement

        Beste tjiep, bedoel je hoe je het toediend of welke je toediend?

        Greetings Lucky

        Opmerking


        • #5
          voedingsupplementen

          Je moet uit kijken wat er in die suplementen zit, zie maar in de topsport.
          Straks geef je je vogels nog anabole. ha ha.
          Ik geef de kanaries buiten het gewone voer nog eivoer met wat extra vitamines van orlux.
          En om de dag een stukje sinasappel of appel, en eventueel een stukje sla.
          De goudvinken geef ik ook veel groen onkruid uit eigen tuin, zaadknoppen van de paardenbloem.
          Worteltjes vinden ze ook lekker.
          Ik heb hop bij de voliere staan, daar eten ze de groene uitlopers graag van (bijna alle vogels, zelfs de jap en zilveroornachtegalen)

          Opmerking


          • #6
            voedingsupplementen

            Als je de geringe reacties ziet zou je bijna denken dat bijna niemand het gebruikt, keek ik op de laatste paar bondsshows dan liepen er heel wat met emmers tegelijk te sjouwen en toch komen weinig mensen er vooruit dat ze het gebruiken. Als het zoooo goed is dan kom je hier toch vooruit.
            Maar helaas komen deze mensen zich zelf weer tegen en komen ze er na veel geld achter dat wondermiddelen niet bestaan!
            De natuur echter wel, want die bestaat al vele honderden miljoenen jaren, gebruik dit eens meer en je zult zien dat dit de enige goede is.

            Opmerking


            • #7
              "supplementen" - ja, "supplementen" - neen ??

              Lijkt me altijd prettig als we binnen dezelfde taal ook dezelfde terminologie gebruiken.
              "Voedingsupplementen" gebruiken ook wij op ons hok veelvuldig.
              Naast drink/badwater en een seizoens-aangepaste zachtvoerbereiding en speciaalzaadmengeling, gebruiken wij verder ondermeer ook, seizoensgericht :

              (verplaatst naar de rubriek "voeding")

              Lester Lievens
              Erpe-Mere
              Ivan Lievens
              http://natuurgould.be/

              Opmerking


              • #8
                je bent hier op een kanarieforum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                Opmerking


                • #9
                  Waarmee je bedoelt ......?
                  dat kanaries best geen natuurlijke voedingssupplementen krijgen....?


                  Worst case scenario :
                  Stel, lieve "kanarie", dat vanaf morgen jouw vogels door Lievens-senior met de bovenstaande voeding verzorgd worden....
                  Ivan Lievens
                  http://natuurgould.be/

                  Opmerking


                  • #10
                    natuurgould

                    In de eerste plaats krijg ik steeds meer de indruk dat je hier bent om jezelf zoveel mogelijk te promoten. Daar vind ik op zich niets mis mee, zolang het maar niet om jezelf te verrijken of om commerciele doeleinden gaat. Dit wilde ik zo maar even kwijt, is gewoon een idee.
                    Wat ik je wilde vragen is het volgende, als je nu je vogels (eender welke zaadeters) zoveel mogelijk wilde onkruidzaden plukt en voert, in rijpe en halfrijpe toestand, krijgen ze dan niet alles binnen wat ze nodig hebben zonder toevoeging van.....
                    Ik bedoel dat niet alleen wat vogelmuur en herderstasje, maar werkelijk een zo uitgebreid en gevarieerd mogelijk aanbod.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo mannen,
                      Allereerst Kanarie: dit is een vogelcafé waar iedere vogelliefhebber zijn verhaal of vraag kwijt kan of je nu parkieten,uilen, tropische vogels of kanaries etc. hebt, we zijn allemaal vogelliefhebbers!!!!
                      En daar is volgens mij dit vogelcafé voor bedoeld.

                      En,Tropic zo'n reactie vind ik niet netjes!!!
                      Lester heeft door diverse signalen te geven ons,Hollanders,proberen wakker te schudden met zijn orthomoleculaire aanpak nou daar is niets mis mee!!
                      Laat iedereen in zijn waarde en pak mee wat je horen wilt zoniet even goede vrienden!!

                      Groetjes,Mirjam

                      Opmerking


                      • #12
                        Myriam,

                        Jammer dat je niet goed leest, maar dat is dan ook mijn verantwoordelijkheid niet.
                        Nergens zeg ik dat de werkwijze van lester fout zou zijn, ik stel hem gewoon een vraag.
                        Ik wist niet dat jij de woordvoerder voor lester moest zijn. Heb in andere topics al eens ondervonden dat jij je zeer graag profileert als diegene die in andermans naam moet spreken,,maar dit terzijde.
                        Als je mijn openingszin leest, denk ik dat ik iedereen duidelijk in zijn waarde laat, ik probeer gewoon signalen te geven van een andere zender, ook alweer om de minder goed gelovigen wakker te houden.
                        Maar voor mij echt geen probleem, koop en voer jij maar poedertjes, ik wil je zeker niet in je waarden aanvallen, laat dit duidelijk zijn.
                        Aan moderator RobK zou ik willen zeggen helemaal geen last te ondervinden van die katterige reakties. Ik kan me gelukkig nog verdedigen, maar je moet er dan wel bijnemen dat dit soms ook een klein beetje minder beleefd wordt.
                        Vanop dit forum weet ik intussen dat myriam geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken, maar geen probleem, even goede vrienden.

                        Opmerking


                        • #13
                          2 maten en 2 gewichten door beste Rob.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mirjam

                          .....................En,Tropic zo'n reactie vind ik niet netjes !!!.................
                          Groetjes,Mirjam
                          ================================================== =================
                          Na lezing van uw bericht kreeg ik een "katterig" gevoel. Vandaar de aanpassing en de vraag om in volgende bijdragen wat meer genuanceerd te blijven.

                          RobK, moderator kanarieforum
                          .

                          ================================================== =================
                          Oorspronkelijk geplaatst door tropic

                          Myriam,
                          .............waarop jij dan met je grote bek antwoord.
                          .............Maar voor mij echt geen probleem, ..............................
                          .............maar je moet er dan wel bijnemen dat dit ook een klein beetje minder beleefd wordt.

                          Beste Rob-moderator,

                          hoe "genuanceerd" is het gedrag van iemand die weggestoken achter een alias/bijnaam/schuilnaam en totaal niet gehinderd door platte onwetendheid, noch enige beleefdheidsnorm, eventjes komt stampen en schimpen, en vervolgens de "verdachte" verzoekt om hulp voor een vraag ? Truly nice.
                          Hoe genuanceerd is vervolgens het gedrag van diezelfde persoon die zelf zonder blozen aangeeft onbeleefd te zijn ..?(tegenover een vrouw nota bene???).

                          De vraag hierboven is louter retorisch.
                          Wil u aub even onze bijdragen op "uw kanarieforum" schrappen ?
                          Dank u wel.

                          Lester Lievens
                          Erpe-Mere
                          Ivan Lievens
                          http://natuurgould.be/

                          Opmerking


                          • #14
                            Lester,

                            Aan de beschuldiging dat ik met twee maten zou meten ligt geen enkel feit ten grondslag. Verwerpelijk en onjuist dus. Ook aan u het verzoek om voortaan de normaal geldende beleefdheidsnormen in acht te nemen.

                            Dit kanarieforum is niet "mijn kanarieforum" maar "ons kanarieforum". We zijn dus eigenlijk bij elkaar te gast. Gedraagt ieder zich als zodanig krijgen we geen problemen.
                            Mocht u echter toch uw bijdragen van dit kanarieforum verwijderd willen zien moet u zelf aan het werk. Mijn uurloon kunt u niet betalen.

                            RobK, moderator kanarieforum.

                            Opmerking


                            • #15
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X