Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graag jullie mening?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • graag jullie mening?

    Vandaag zag ik bij een van mijn goulds een kaal plekje komen op zijn kop.
    wat kan ik daar het beste aan doen voordat het zo'n griezel wordt.

    Groetjes Petra.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door petra
    Vandaag zag ik bij een van mijn goulds een kaal plekje komen op zijn kop.
    wat kan ik daar het beste aan doen voordat het zo'n griezel wordt.

    Groetjes Petra.

    Behandelen met een middel tegen luchtpijpmijt, verkrijgbaar bij de dierenarts
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Akosua
      Behandelen met een middel tegen luchtpijpmijt, verkrijgbaar bij de dierenarts

      Als je zoiets aanbeveeld zou het wel aardig zijn om ook even te vermelden waarom dat middel te gebruiken.

      Ik heb geen goulds, en weet er dus weinig van, maar ben er nog niet helemaal achter wat een kaal plekje op de kop met luchtpijpmijten te maken heeft.
      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

      Opmerking


      • #4
        Er zijn verschillende soorten mijt. Mijt eet de huid en de veren op, vandaar de kale plekjes.
        Mijt kan effectief bestreden worden met ivermectine (ivomec).
        Deze werkzame stof zit ook in anti-luchtpijpmijt van Bogena. De stof dringt volledig in de huid en werkt zeer goed terwijl de vogel er (normaal gesproken) goed tegen kan.
        Elke goede dierenwinkel mag dit ook verkopen tegenwoordig. Het is een beetje een universeel middel geworden tegen veel vormen van mijt, zelfs bij knaagdieren wordt het met succes gebruikt.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Hallo,

          Ton heeft de vraag al beantwoord. Ik ben er namelijk via collega kwekers achter gekomen dat het middel tegen luchtpijpmijt (ivomectine) ook goed werkt tegen vedermijt. Kale koppen bij goulds. 2 druppels op de blanke huid van de rug en na een paar weken zie je de resultaten.
          vr gr Wil

          Opmerking


          • #6
            Ivermectine.

            Beste allemaal,
            Even mischien een tipje van de sluier oplichten
            0,12 ivermectine [ivomec] een flesje anti luchtpijpmijt 10 ml, van Bogena Kost Eurie 4.80
            0.12 ivermectine {ivomec] een flesje Parasite ex voor Postduiven 50 ml kost Eurie 8.70.
            Waarom de HH duivenmelkers 4 maal zoveel krijgen als wij vogelliefhebbers voor een paar eurie's ??.
            Trouwens een druppeltje op de bovenstuit bij een vogel heeft een extra werking op elke mijt.
            Doe UW voordeel Dames en HH.
            Ger
            Oh pardon bij dat spul van de duiven wel het druppelaartje van de vogels gebruiken !!!!!!!

            Opmerking

            Working...
            X