PDA

Bekijk Volledige Versie : Witwangbuulbuul

Edwin
25-07-2006, 20:15
Hallo allemaal,

Ik ben een poosje in het gelukkige bezit geweest van een koppel witoorbuulbuuls (Pycnonotus leucotis). Helaas heeft de pop een aantal weken geleden om onverklaarbare reden het loodje gelegd. Het koppel zat bij spitstaartamadines die nogal wat eivoer (met gedroogde insecten erin) voorgeschoteld kregen ivm jongen. Ik heb het sterke vermoeden dat de overleden pop zich de laatste tijd vooral hieraan tegoed heeft gedaan ipv het universeel/ insectenpaté mengsel te eten.
Weet iemand of dit zou kunnen of dergelijke ervaringen heeft.

Tot slot, mocht iemand nog een popje of een koppeltje hebben zitten en overweegd hier afscheid van te nemen, dan houd ik me aanbevolen.

groet, Edwin

Arjan
30-07-2006, 12:01
Eerst maar weer eens vragen om welke vogel het gaat want de witwang en de witoor worden zo vaak door elkaar gehaald en ik ben bang dat dat er nooit uitgaat. In 95 % van de gevallen gaat het echter om de witoor buulbuul.
Om het eenvoudig te houden er staat een foto van de witoor op dit forum in het onderwerp witwang van Antje.
Als je daar even op kijkt dan weten wij zeker waar we het over hebben.

Edwin
30-07-2006, 14:12
Het gaat inderdaad om de witoorbuulbuul (Pycnonotus leucotis) en niet om de witwang (Pycnonotus leucogenys).

Goed dat je me er op attent maakte.

Blijft mijn vraag over het overlijden van mijn pop en mijn zoektocht naar een nieuwe pop !!!

Arjan
30-07-2006, 16:19
Ik heb 6 jongen zitten dus daar zal heus wel een popje tussen zitten.