Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer zijn jonge goudvinken zelfstandig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wanneer zijn jonge goudvinken zelfstandig?

    Ik heb nu jonge goudvinken van 22 dagen die al door het hok vliegen. Wanneer kunnen deze bij de ouders vandaan?

    Welk voer kan ik ze na het weghalen bij de ouders het beste geven? Ik lees verderop nl. dat teveel levend voer niet goed is.
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

  • #2
    Jongen apart

    Alex het is verschillend wanneer ze zelfstandig zijn,ligt er vaak aan of er nog een ronde komt zo niet voeren de ouders vaak langer door.Als je merkt dat ze zelf veel naar de zaadbakken gaan kunnen ze gescheiden worden van de ouders.Je voer is goed anders had je de jongen niet zou wel geleidelijk het levend voer minderen en zeker de eerste 14 dagen scherpemaagkiezel over het zaad strooien, mijn ervaring is dat de jongen dit niet zelf zoeken of opnemen waardoor ik veel problemen had.Nu ik het zo doe heb ik nog geen jongen verspeeld hoop dat je er wat aan hebt groeten Rob.

    Opmerking


    • #3
      Hier heb ik zeker wat aan. Ik laat ze denk ik zitten tot ze een dag of 30 zijn net als mijn andere vogels. Het zaad dat ik voer staat in het binnenhok en hier tref ik regelmatig al enkele van de jongen aan dus ik neem aan dat ze het eten.

      Het levend voer (buffalo's en meelworm) was vanmorgen voor het eerst niet op. dus daar voeren de ouders al minder van neem ik aan.
      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

      Opmerking

      Working...
      X