Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groene Kakelaars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Groene Kakelaars

    Kan iemand mij meer info geven over de Groene Kakelaar? Op internet kan ik hier maar heel weinig info over vinden, maar ik vind ze verschrikkelijk mooi.
    Ik weet dat ze universeel voer eten, maar kunnen ze in een gezelsschapsvoliere? Hoe gedragen ze zich tijdens de broedperiode? Zouden ze gehuisvest kunnen worden achter kunsstof gaas? Hoe komen ze de winter door? Vorstvrij of verwarmd nachthok?
    Vast bedankt!!

  • #2
    Zoeken op de wetenschappelijke of de Engelse naam levert wel heel wat hits op, mogelijk ook een paar nuttige.
    Phoeniculus purpureus
    Green Wood Hoopoe

    Zo te lezen maken ze wel aardig wat kabaal, ze heten niet voor niets kakelaars...
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ik denk dat deze vogels uit afrika komen , dus winterhard ?

      Opmerking


      • #4
        Hallo,
        Groene Kakelaars komen inderdaad uit Afrika. Prachtige vogels, ik heb er ook belang bij en heb ze ook te koop gezien voor een redelijke prijs. Zeer agressief zijn ze niet, maar wel lawaaierig, dat is jammer, want sommige buren houden daar niet van..........Ik ken deze vogels heel goed, ze vreten insecten die ze tussen de boomschors uit halen met hij lange, dunne snavel. beetje fruit lusten ze ook wel.
        Zelf heb ik Roodsnavel tokken en baardvogels en die vreten grotendeels inecten etc, maar ze krijgen bij mij iedere morgen ook appel en geweekte hondebrokken, meelwormen en af en toe sprinkanen. Tovo universeel dan natuurlijk ook. Maar zorg voor de juiste hoeveelheden, anders ligt er s'avonds alleen nog appel en brokjes en de rest is niet op. in alles zit wel iets wat ze nodig hebben, vandaar een beetje forceren wat ze eten moeten. (dit zeg ik omdat ze in het wild zelf kiezen wat ze vreten willen en de verscheidenheid aan voedsel is veel meer dan wij ook maar bieden kunnen.)

        Maar zoals gezegd, ze kunnen een kabaal maken hoor! ik kan eventueel wel even een geluidje opsturen. De tokken beginnen bij mij rond 5:30 s'morgens, en het is niet bepaald zacht, maar prachtig. de kakelaars ook, harder misschien, maar ik durf niet te veel soorten te houden die zo lawaai maken, want aan ruzie heb je niks..

        Zoek maar op google onder de naam: Redbilled Woodhoopoe (green woodhoopoe is de andere naam, maar bekender onder de naam redbilled)


        mail maar even als u iets meer wilt weten, of heeft u ze al gekocht?

        Opmerking


        • #5
          kakelaars

          Bedankt, jullie hebben me erg geholpen. Ik denk toch dat we ze aan gaan schaffen, maar eerst een stukje van de voliere afschermen zodat ze nog niet bij de rest komen te zitten.
          Groetjes,
          Antje

          Opmerking

          Working...
          X