Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schaduwnet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Schaduwnet

    Ik ben op zoek naar schaduwnet voor over mijn voliere. Wie weet hoe of dat eruit ziet en hoe of waar je dat kan kopen of bestellen??

    Ik heb geprobeerd ze een zonnehoedje op te zetten maar ze zitten niet stil

  • #2
    De meeste tuincentra verkopen deze.
    Het zijn vaak dikke netten, soms in "camouflagekleuren".

    Als je toevallig een wilg in de buurt hebt, verse wilgentakken met blad helpt ook prima.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Marijke
      Ik ben op zoek naar schaduwnet voor over mijn voliere. Wie weet hoe of dat eruit ziet en hoe of waar je dat kan kopen of bestellen??

      Ik heb geprobeerd ze een zonnehoedje op te zetten maar ze zitten niet stil
      Hoi Marijke,

      Ik weet niet of je er golfplaaten op heb liggen,dan kun je er temperzon op spuiten is er zo weer af te wassen.

      Je kunt ze ook insmeren met zonnebrand creme.

      Groetjes Petra.

      Opmerking


      • #4
        Petra,

        En waar vind je temperzon, als de zonnebrandcreme op is??

        Opmerking


        • #5
          Tuincentrum?

          Oorspronkelijk geplaatst door tropic
          En waar vind je temperzon,
          In een tuincentrum?
          Word in de bloemen teelt gebruikt om kassen wit te kalken. Als het nat is(regen) laat het meer licht door dan als het droog is (zon).

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Ik heb alle tuincentra's hier afgebeld maar geen schaduwnet of kalk te krijgen. Er staan hier wel wilgenbomen maar om daar nu een hele bos van takken van lengtes van 2 m. af te snoeien heb ik een beetje moeite mee.

            Ik denk dat ik bij een tuincentra hier in de buurt eens even ga rond kijken of ik op een idee kan komen. Heb zelf ook aan een rietenmat gedacht.

            Zonnebrand is ook wel een heel goed idee, maar zitten ze toch nog te knijpen tegen de zon

            Opmerking


            • #7
              Schaduwdoek.

              Hallo,ik zou toch noch eens even verder kijken om ergens schaduwdoek te krijgen wand dit span je eenmalig er boven en je hebt er geen om kijken meer naar. Het werkt perfekt. Je kunt het, het hele jaar zitten laten. Heb het zelf sinds 3 jaar op de voliere.

              Is er bij jouw geen "Hornbach" of "Intra Tuin" in de buurt deze hebben schaduwdoek in hun assortiment.

              Groeten Lucky

              Opmerking


              • #8
                schaduwgaas is inderdaad gemakkelijk te krijgen bij diverse tuincentra. Ik heb het zelf ook en het werkt perfect. Ik gebruik het tussen de vluchten van de goudvinken voor privacy en om de wind enigsins te breken.

                Ook kan je het wat duurdere windbreekgaas gebruiken wat men ook in de bouw gebruikt op steigers.
                Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,

                  Je kan ook bij een bouwmaterialenbedrijf gaan kijken. Steigerdoek hebben hun, dit zijn de groene netten die wel eens op steigers ziet. Zijn niet duur en werkt prima.
                  vr gr Wil

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door petra
                    Hoi Marijke,

                    Ik weet niet of je er golfplaaten op heb liggen,dan kun je er temperzon op spuiten is er zo weer af te wassen.

                    Je kunt ze ook insmeren met zonnebrand creme.

                    Groetjes Petra.
                    Hallo Marijke,

                    Ik weet niet waar je woont,maar in kesteren is het te krijgen wandt je kunt er best moeilijk aan komen. ik zal je het nummer van die mensen wel geven misschien willen ze het wel voor je op stuuren.

                    Dat is van Binsbergen nummer 0488-481343.

                    groetjes petra.

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt voor jullie reactie en tips.
                      Zelf woon ik in flevoland maar wie weet sturen ze het op of kan ik het combineren met een dagje uit.

                      Opmerking

                      Working...
                      X