Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over muziek bij kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraag over muziek bij kanaries

    hallo vogelvrienden

    ik heb nog niet zolang vogels en ben al veel bij kwekerd wezen kijken
    en wat me nu steeds op valt dat er een radio aan staat met muziek
    ik vergeet het telkens te vragen omdat ik altijd zovel te vragen heb dat ik dat vergeet
    zou iemand mij kunnen vertellen wat de uitwerking is muziek voor de kanaries
    en waarvoor het dient en ook of het 24 uur aan moet blijven
    ik wacht in spanning af of iemand mij dat kan vertellen ben er heel nieuwschierig na groetjes Wim

  • #2
    ik heb hem gemiddeld 2 uur per dag aanstaan.(overdag)
    zo dat ze aan andere geluiden kunnen wennen
    http://members.home.nl/maurice.pieper

    Opmerking


    • #3
      Bij kwekers is het inderdaad meestal bedoeld om ze aan allerlei geluiden te laten wennen.
      Op een tentoonstelling is ook veel geluid (in elk geval heel veel geklets, daarom alleen al is een tentoonstelling zo leuk ) en als de vogels al wat gewend zijn worden ze niet zo bang van een beetje herrie.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Klopt inderdaad, ik heb graag dat m'n vogels aan wat geluid gewend zijn.
        Komt er nog bij dat m'n vogels in een ruimte zitten waar regelmatig mensen in en uit lopen.
        Als m'n vogels geen geroezemoes om zich heen hebben, schrikken ze veel meer als er weer eens een deur opengaat.

        Groeten, Serinus.
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          Muziek bij Vogels

          Zelf heb ik al jaren vogels en in mijn vogelhok staat geen radio. Er zijn kwekers die de radio de hele dag aan hebben staan. Ik denk dat een radio met muziek voor de kweker zelf een stukje amusement is, als hij in zijn hok bezig is.
          Het argument dat vogels rustiger worden door muziek, gaat er bij mij niet zo in. Mijn vogels zijn ook rustig, dit bereik je door selectie en niet te voorzichtig om te gaan met je vogels, door iedereen buiten het hok te houden. Iedereen mag in het hok, dus de vogels wennen hierdoor aan bewegingen en geluiden.

          Heb je een oude radio, dan kan het natuurlijk geen kwaad deze bij je vogels te zetten, maar dat dit een wet van "meden en perzen" is, nee.

          Mijn vogels hebben in ieder geval nog nooit mooier geshowd, gezongen of vrolijker gekeken, door muziek. Daarnaast welke muziek moet je dan laten horen, de stampmuziek van tegenwoordig, klassieke muziek of bekende hits.

          Opmerking


          • #6
            vogelmuziek

            Wat dacht je van de vogeltjesdans
            Ik denk maar zo als je zelf van muziek houd ,en het prettig vind om muziek bij je vogels te laten spelen .doe je het toch lekker .
            Ik zelf denk dan ,dat ze het gezellig vinden .
            gr Whisky

            Opmerking


            • #7
              Muziek Bij Vogels

              Beste Kanarievrienden!
              Ach ik denk,dat het geen kwaad kan een zacht muziekje.
              Bij ZANGKANARIES echter absoluut geen muziek!
              vr.groeten van
              Antoni
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                muziek bij kanaries

                Als bij mij het licht aan gaat, gaat de radio ook aan. Zodat er altijd geluiden zijn. ook gaat er om de zoveel tijd een afzuiger aan, die ook het nodige geluid veroorzaakt. Ik heb wel het idee, dat het helpt de vogels te laten wennen aan geluiden. En ook rammel ik regelmatig, tegen kooien en vluchten aan.

                groet ferry.
                zo vrij als een vogel

                Opmerking

                Working...
                X