Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenbroed goulds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • buitenbroed goulds

    Hallo,

    zou iemand mij kunnen vertellen wie er buiten met goulds kweekt? Ik zou ze graag buiten willen houden, ook in de winter. Ik heb begrepen uit diverse reacties dat je dan buitenbroed moet hebben, willen ze de winter door kunnen komen.
    Alvast vriendelijk dank!
    Mvg,
    Evert

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door evert
    Hallo,

    zou iemand mij kunnen vertellen wie er buiten met goulds kweekt? Ik zou ze graag buiten willen houden, ook in de winter. Ik heb begrepen uit diverse reacties dat je dan buitenbroed moet hebben, willen ze de winter door kunnen komen.
    Alvast vriendelijk dank!

    Hallo Evert,

    Je hoeft geen buitenbroed te hebben om ze buiten te kunnen laten in de winter, wel gezonde sterke vogels (geen meeuwen kweek)
    Ik heb ze zelf ook buiten gehad in de winter, zaten gewoon in de sneeuw. Ze moeten wel beschut kunnen zitten en in een licht verwarmd nachthok ter beschikking hebben. (ca 5 graden heb ik het nachthok) Broeden deden vrij vroeg in het jaar(april) jongen werden zonder problemen groot. Ik had ze toen tussen allerlei nachtegaal soorten zitten en lijsters.

    Indien je goulds neemt van natuurbroed (geen mutaties zijn iets zwakker) zou je ze nu naar buiten moeten zetten om te laten wennen. Dan zal het geen problemen geven.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door evert
      Hallo,

      zou iemand mij kunnen vertellen wie er buiten met goulds kweekt? Ik zou ze graag buiten willen houden, ook in de winter. Ik heb begrepen uit diverse reacties dat je dan buitenbroed moet hebben, willen ze de winter door kunnen komen.
      Alvast vriendelijk dank!
      Hallo Evert,

      Ben ook voor het eerst begonnen met koudkweek, heb er wel voor gezorgd dat ik ze wel van iemand heeft gekocht die koudkweek heeft,momenteel heb ik al jongen vogels er van op stok zitten, als je wil kan ik je het adres wel geven van die mevrouw ik heb ze vroeg tijdig bij haar besteld is een zeer goed betrouwbaar adres en heeft erg mooie vogels.

      ook op de site van de gould leer je erg veel.

      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        Hoi allemaal,

        bedankt voor jullie reacties.
        Ik denk dat ik het nachthok eerst ga isoleren en dan volgend voorjaar het eens met een koppeltje ga proberen. Als de vogels alleen bij erge kou naar binnen gaan, is het verwarmen van het nachthok op 5 graden niet echt nodig, lijkt mij. Misschien beter van niet omdat ze dan met te grote temperatuursovergangen te maken krijgen.
        Mvg,
        Evert

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            koudkweek

            Hallo

            www.gouldamadine.net/kijk hier eens op daar staat alles over de gouldamadine in het forum ook over koudkweek bij het forum kun je in de zoekfunctie koudkweek intikken en je krijgt dan alle informatie die je nodig hebt,zelf kweek ik al jaren met gouldamadines en begin in oktober met kweken en dan in broedkooien de temp in mijn vogelhok is rond de 16 graden,kweek zuiver natuurbroed dus in mijn hok geen meeuwen.Nu 2 koppels buiten in de voliere bij roodkopamadines en schlegel astrildes en ze zijn aan het nestelen dus afwachten wat ze gaan doen.
            maar als je echt wil kweken met vogels die geheel onverwarmt zitten dan moet je vogels halen bij een echte koudkweker die dit al jaren doet dan kun je zeker zijn dat je goede vogels hebt en als lid van de speciaalclub gouldamadines kan ik je wel aan adressen helpen van pure koudkwekers.

            m.vr.gr Harry
            m.vr.gr. Harry

            Opmerking


            • #7
              Hallo Mirjam,

              Hoe is bij jou de belichting in het nachthok,wat voor soort lichtbron,en hoe veel uuren laat je het branden.

              zijn er inmiddels al veel jongen bij je uit gekomen.

              groetjes petra.

              Opmerking


              • #8
                hoi evert mijn ervaring met goulds is dat ze weldegelijkvan buiten moeten komen als je ze buiten wilt houden ik heb eerst ook maar gewoon goulds gekocht omdat iedereen zei dat ze het wel zouden redden dus niet gingen allemaal dood heb ze nu van een mevrouw die ze buiten kweekt zonder ook maar een verwarmd nacht hok te hebben en dat gaat prima het verschil is heel duidelijk deze zijn veel levendiger dan da eerste dus denk goed na wat je doet m. vr. gr geert 4

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Geert4,
                  Dat jouw "gewone goulds" dood zijn gegaan hoeft helemaal niet aan de temperatuur te liggen hoor!!
                  Mijn "buiten goulds"moeten in de winter naar binnen om te eten en als het erg koud wordt s'nachts jaag ik ze naar binnen en het nachthok hou ik dan op 10graden.
                  Ik heb mijn goulds geruild en verkocht aan "koudbroeders"en die hebben het daar de afgelopen winters ook overleefd!!het ligt er maar net aan wat je ze aanleerd dus soms moet je voor je vogels de beslissing nemen om ze naar binnen te "jagen"als het dus een erge koude nacht wordt.
                  Ook heb ik voor binnen ,goulds bij een kweker gekocht die al binnen een week dood gingen dus pech kun je altijd hebben.
                  Mijn vogels drinken allemaal uit drinkflesjes(hamsterflesjes)maar voor de zekerheid hangt er in het nachthok wel een gewone drinkfles want stel je voor dat er wat flesjes verstopt raken en ze niet kunnen drinken dan gaan ze ook dood , het heeft trouwens wel even geduurd voor ze allemaal uit die flesjes dronken hoor!!Van valkparkiet tot goudbuikje drinken nu uit die flesjes het is maar net hoe of je het ze leerd en als je een vogel hebt die het kan dan volgt de rest vanzelf.
                  Succes ermee,Mirjam

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo,

                    Ik sluit me bij Mirjam aan, het ligt er niet aan dat de goulds buiten worden gekweekt. Ik heb ze jaren door elkaar gebruikt binnen en buiten vogels zonder ooit problemen te hebben. Het is wel belangrijk ze in de zomer in de buitenvoliere te zetten om ze te laten wennen. Goede sterke vogels aanschaffen is belangrijker dan buiten of binnenkweek. De binnenkweek begint vroeger met kweken voor de tentoonstellingen, buitenkweek vogels zal je zelden of nooit op een tentoonstelling tegen komen.Het verschil is het kweekmoment. Mijn buiten vogels gingen bij erg koude nachten wel het nachthok in en bleven hier ook vaak als het overdag erg koud was.
                    vr gr Wil

                    Opmerking


                    • #11
                      ik wil niet veel zeggen maar koudkweek houd volgens mij in dat er helemaal geen verwarming is dus ook in de winter niet en een hok op tien graden houden is dan ook in mijn ogen geen koud kweek
                      geert 4

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo Mirjam,

                          Je hebt gelijk een nachthok met een min. temperatuur van ca 5 graden is het minste wat ze nodig hebben. Natuurlijk ook uit weer en wind kunnen gaan zitten.
                          vr gr Wil

                          Opmerking


                          • #14
                            ik heb een goede adres en daar is ook geen verwarming aan wezig vandaar dat ze nog leven en ik heb nooit gezegt dat ze aan weer en wind over geleverd zijn ze hebben geen verwarming en dat is toch heel wat anders ze hebben wel een nachthok waar ze in kunnen als ze dat zelf willen en een gedeeltelijk overkapte voillere

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo Geert4,
                              Kijk zo krijg je misverstanden!! Jij hebt niet goed gelezen wat ik je geschreven heb.
                              Ik heb niet gezegd dat jij ze aan weer en wind overleverd!!!!
                              groetjes,Mirjam

                              Opmerking

                              Working...
                              X