Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parelhalsamadines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Parelhalsamadines

    Beste mensen,

    Mijn 1e keer dat ik de stoute schoenen aantrek en om hulp vraag. Ik heb sinds medio vorig jaar een koppel parelhalsamadines. De winter hebben ze doorgebracht in een broedkooi en aangezien de broeddrift aanwezig was, ze voorzien van een nestkastje. 2 nestjes met jongen gehad, welke helaas na een aantal dagen dood waren. Geen overbodige controles uitgevoerd (1x om te kijken of de eitjes bevrucht waren en 1x om te zien of er jongen waren). Man en pop zaten dusdanig vast op het nest, dat je er vanaf moest duwen bij wijze van spreken. Het probleem, ze voerden amper tot niet. Naast gekiemde zaden kregen ze ook levend voer (buffalo wormpjes) eivoer en beyers zaadmengsel.
    Nu zitten ze in de voliere, wederom op eieren (1 bevrucht) en ik wil toch graag een dat jong op de stok krijgen. Wie heeft suggesties....

  • #2
    slecht voeren

    wat een enkele keer nog wel eens wil helpen als ze niet voeren, is het geven van veel vogelmuur. het lijkt vaak dat ze hierdoor een soort braak stimulans krijgen en dan wel voeren. het is het proberen waard.

    Opmerking


    • #3
      Ander voedsel aanbieden;

      He ellen is het voor jou mogelijk om verse graszaden te plukken.Dit wil net als vogelmuur wel eens helpen het voeren op gang te helpen in de vrije natuur word het door veel vogels gebruikt.Ik ken zelfs iemand die Cake voerd als vogels de jongen slecht voeren,ga als er jongen zijn iets meer soorten voedsel aanbieden lost het probleem misschien wel op groetjes Rob.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          parelhalsamadine

          Het is nog steeds erg jammer dar er weinig van deze vogels gekweekt wordt. Maar het is wel frappant dat er sommige mensen zijn die al zoveel mutanten hebben en hier op dit forum geen advies geven over de kweek. Latenook hun eens reageren, anders wordt het ook voor deze soort eerdaags te laat en dat zou toch vreselijk zonde zijn.

          Opmerking

          Working...
          X