Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe kanarie

    Goede middag vogelvrienden .Zo ik heb een nieuwe kanarie.Waar ik de andere had gekocht die hadden geen pop meer .Dus heb de nieuwe pop uit schagen moeten halen z,n 16 km hier vandaan .Maar het was de moeite waard het is een groengelekuif kanarie .Ben er heel blij mee .Maar ze zit nog steeds op de grond ,maar moet zeker wennen denk ik
    vriendelijke groetjes Whisky

  • #2
    veel plezier met je nieuwe kanarie
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #3
      Gloster

      Hallo Whiskey,

      Een leuke Glosterkanarie is nooit weg. Gefeliciteerd met je aanwinst. Enige opmerkingen toch;
      De kuif van de vogel lijkt me wat fors uitgevallen. Is niet zo erg voor een huis, tuin en keukenvogeltje. Echter; we kijken van de bovenkant op het vogeltje en zien zijn oogjes niet. Dat betekent dat de vogel ook niet naar boven kan kijken. Vaak zie je deze vogels dan ook op de bodem zitten, ze durven de sprong naar boven niet gemakkelijk te maken. Misschien is het een optie om de kuifveertjes wat "in te korten". Wat knippen dus. Ook moeten de nagels van je aanwinst nodig geknipt worden. Zo kan hij zich maar moeilijk vasthouden.

      Veel plezier met je vogel!

      Groet,

      Rob.

      Opmerking


      • #4
        zo dat is echte raad

        Oke ik heb de vogetjes gewoon voor in huis .En inderdaad zit hij het liefste op de grond .Kan ik de nageltjes bij de dierenarts laten knippen durf ik zelf niet zo goed .Maar wel bedankt voor het goede advies .
        En plezier heb ik zeker met mijn kanarie,s

        Opmerking


        • #5
          Beste whisky,

          Zou de foto iets kleiner kunnen maken??
          De foto is zo groot dat het hele opmaak van de website weg is.

          Hou de foto op maximaal 800 pixels breed.

          Alvast bedankt!

          Peter.

          Opmerking


          • #6
            oke zal me best doen ,wat betreft de foto.
            Maar kan ik de nagetjes bij een dierenarst laten knippen ?
            vr gr Whisky

            Opmerking


            • #7
              Nagels knippen.

              Zeker kan je bij de dierenarts de nagels van je kanarie laten knippen. Het lijkt me wel een prijzig gebeuren. Misschien kan je eens informeren bij de plaatselijke vogelclub (er is er zeker een in Alkmaar, maar bv. ook in Schagen) of men je daar even wil leren dat klusje zelf te klaren.

              Voor adressen kan je misschien in het plaatselijke verenigingsblad een blik werpen, anders moeten we er hier ook kunnen uitkomen.

              Groet,

              Rob.

              Opmerking


              • #8
                oke

                Ja ik zal zoeken naar vogelclub hier in Alkmaar
                Bedankt hoor .

                Opmerking


                • #9
                  Dierenwinkel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door whisky
                  Maar kan ik de nageltjes bij een dierenarts laten knippen ?

                  Probeer eens bij jouw dierenwinkel. Is gewoon goede service.
                  Ik heb jaren in een dierenwinkel gewerkt en knipte de nagels
                  van vogels tot en met papegaaien maar ook katten en honden.
                  En uiteraard gratis.

                  greetzzz

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                    Zeker kan je bij de dierenarts de nagels van je kanarie laten knippen. Het lijkt me wel een prijzig gebeuren. Misschien kan je eens informeren bij de plaatselijke vogelclub (er is er zeker een in Alkmaar, maar bv. ook in Schagen) of men je daar even wil leren dat klusje zelf te klaren.

                    Voor adressen kan je misschien in het plaatselijke verenigingsblad een blik werpen, anders moeten we er hier ook kunnen uitkomen.

                    Groet,

                    Rob.
                    Hallo Rob,

                    Je kunt ze zelf best wel knippen hoor gewoon met een grote nagel knijper steeds een puntje er af halen,als je ziet dat je bij het rose bent dan ben je te ver dus er iets vandaan blijven hoor,je kunt dit zelf best wel het zal vaker moeten gebeuren en dan kun je ook niet naar iedereen toe lopen,probeer het gewwon er kan weinig mis gaan hoor.

                    groetjes petra

                    Opmerking


                    • #11
                      nagels

                      ik heb een stok er in hangen voor nogels daar kunnen ze dan op gaan zitten en dan worden de nagels ook kleiner en ze kunnen er met de snavel bij en zo

                      gr roy (vogelfreak)
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo Whiskey,

                        Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om de stap te zetten om zijn nagels te knippen.

                        Ik doe het 1 a 2 keer per jaar. Ik moest het ook leren had het ook nog nooit gedaan en de zweet druppels lopen van je kop af.

                        Maar ik heb een manier gevonden ik doe het als het donker is, ik zet de kooi in een kleine afgesloten ruimte zodat als hij ontsnapt niet ver weg kan, dan doe ik het licht uit en ga snel met mijn hand in de kooi zijn ogen zijn dan nog niet aan het donker gewend en hij zal makkelijker te pakken zijn. Dan doe ik het licht aan en knip zijn nagels met een nagelknipper bij. Zet hem weer in zijn kooi en zet de kooi weer op zijn plek met de doek eroverheen zodat hij gelijk kan gaan slapen zodat hij minder gestrest is.
                        Opmerking zijn kooi staat in de achterkamer waar het eigenlijk 's avonds altijd wel donkerder is, er branden daar geen directe lampen. En dan gaat er ook nog een doek overheen.

                        Succes met het knippen van zijn nagels.

                        Jeroen

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo Whiskey

                          Je kunt ook speciale tangetjes kopen, voor de nageltjes en eventueel de snavel.
                          Deze hebben een plaatje aan de zijkant waardoor je niet in het leven kan knippen.
                          Ik heb deze ook vorig jaar gekocht en kost ongeveer 6 euro, en werkt prima.

                          Groetjes Norwich

                          Opmerking


                          • #14
                            beste kanarieliefhebber

                            Een nageltje knippen is echt heel eenvoudig te doen, Er zit een bloedadertje in de nagel. Hou de nagel maar eens tegen het licht, dan kun je deze goed zien. Blijf er een klein stukje voor met het nagelschaartje en knippen maar.
                            Wees niet zo bang.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              nieuwe aanwinst???

                              dag whisky,

                              heb je nu man en pop met een kuifje???
                              met deze kan je dan niet kweken,

                              Opmerking

                              Working...
                              X