Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag voor Louis Polane

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vraag voor Louis Polane


  • #2
    propolis

    De druppels van de Imme zijn net als al het andere wat je van de Imme kunt kopen op natuurlijke basis dus vrij van chemicalien en dus puur natuur.
    maar ook met natuurlijke produkten is het niet de bedoeling om maar alles te geven voor allerlei ditjes en datjes ,geef de vogels alleen wat wanneer het echt noodzakelijk is.anders krijg je alleen maar vogels die volgestouwd worden met allerlei middeltjes die ze eigenlijk niet nodig hebben op dat moment ,zijn er echter problemen dan kun je produkten op natuurlijke basis geven en niet langer dan noodzakelijk anders krijgen we maar zwakke vogels die alleen maar wat willen doen als ze volgestouwd zijn met allerlei vitaminens.

    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      propolis wekelijks geven

      propolis is een natuurlijke antibiotica, maar is tevens conditie versterkend het verhoogt de weerstand, vooral bij mensen die vatbaar zijn voor allerlei kwaaltjes zoals verkoudheid en dergelijke. je vogels worden minder vatbaar voor allerlei ziekten, dus een paar dagen per week geven heeft alleen maar gunstige werking. je moet dergelijke produkten lang geven omdat natuurprodukten langzamer werken dan chemische.
      appelazijn brengt de Ph waarde van de krop omlaag, dit is belangrijk omdat de krop melkzuur bac. bevat. het meeste leidingwater heeft een te hoge Ph waarde waardoor de melzuur bac. worden kapot gemaakt, met het gevolg en slechtere spijsvertering. dus leiding water geven met Ph van 5 tot 6 Ph is prima, daarbij heeft zuurder drinkwater een bac. dodende werking op bvb coccidiose en andere bac welke in het maag-darmkanaal werkzaam zijn.
      het meeste water in de natuur heeft nl ook een lage Ph waarde, ons leiding water heeft een hoger waarde omdat basis water minder agressies voor de leidingen is, doorvoor is die Ph waarde verhoogt. dus eigenlijk onnatuurlijk!
      maar als je advies wilt aannemen van andere mensen die je dit alles afraden, ik vind het prima, even goede vrienden, maar laten ze dit dan wel motiveren met net zo iets dergelijks als ik het mijne gemotiveerd heb. beter meerdere dagen tien druppels per liter dan veel in eens omdat ze het anders niet lekker vinden en slecht opnemen.

      Opmerking


      • #4
        Antibiotica

        Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
        maar als je advies wilt aannemen van andere mensen die je dit alles afraden, ik vind het prima, even goede vrienden, maar laten ze dit dan wel motiveren met net zo iets dergelijks als ik het mijne gemotiveerd heb.
        Hier heeft mirjam niets aan. Mirjam vraagt 15 dagen terug aan jou en je reageert nu pas, met een waarschuwing voor een ander reply.
        Jouw motivatie geeft aan wat propolis doet en wat appelazijn doet maar je geeft niet aan wat mirjam nou moet doen. Of geef je nu aan dat mirjam de propolis en appelazijn tegelijk kan gebruiken? Is uit jouw antwoord niet echt duidelijk.

        [quote]propolis is een natuurlijke antibiotica[quote]
        [quote]bac. dodende werking op bvb coccidiose en andere bac welke in het maag-darmkanaal werkzaam zijn[quote]
        Wij weten allemaal dat wij voorzichtig moeten zijn met antibiotica, dat wil zeggen altijd de kuur afmaken en nooit te lang gebruiken om resistentie tegen te gaan. Zo raar was het antwoord van de gebbinkjes niet, graag van jou enige motivatie omtrent jouw uitspraak.

        Greetzzz

        PS. Denk aan leestekens (hoofdletters) etc. word het leesbaar.

        Opmerking


        • #5
          mans genoeg zelf

          volgens mij is ze mans genoeg zelf om te zien of ze hier wat aan heeft. en je zelf overal mee willen bemoeien staat een beetje raar. om voor haar te willen praten en denken.
          daar heeft volgens mij dus niemand wat aan!
          zo'n late reaktie is omdat ik het niet gezien heb deze vraag en ik zit de laatstetijd flink in de lappen mand en heb daar ik niet altijd zin heb om alles te lezen (te veel pijn.

          Opmerking


          • #6
            natuurlijke middelen vooor de vogels

            Hallo LOUIs,
            ik heb niets tegen natuurlijke middelen voor allerlei kwaaltjes bij vogels maar ik ben er tegen om gewoon dagelijks van alles te geven wat de vogels op dat moment niet nodig hebben.
            Ik kweek al meer dan 30 jaar vogels en geef de vogels een enkele keer wat bv 3 dagen in de maand een eetlepel appelazijn op 1 liter water en daarna 2 dagen vitaminen om het te kort wat de appelazijn heeft afgebroken weer aan te vullen.
            verder voer ik de vogels met apv superieur van konacorn en iedere dag een bakje onkruidzaad verder hebben ze de beschikking over mineralen en afgekookte eierschalen (7 MIN). en mijn vogels houden zich hier prima bij.

            m.vr.gr. Harry
            m.vr.gr. Harry

            Opmerking


            • #7
              Nogmaals een vraag voor louis

              Hallo Louis,
              Sorry maar ik wil alleen maar het beste voor mijn vogels en wil zeker niemand kwetsen en al helemaal geen "ruzie"
              Het enige wat ik wil is een beetje zekerheid en..
              Zou jij mij a u b willen vertellen hoe of ik het beste het water aan kan bieden met appelazijn en propolis en eventuele vitamines??
              Vrijdag gaan wij op vakantie en mijn vriendin komt dan 2maal per dag hier om al mijn vogels te verzorgen nu ververs ik 3maal per dag mijn eivoer omdat ik bang ben dat het anders bederft(er zit n l koolvis door)heb je hier misschien ook een oplossing voor of moet ik maar gewoon kant en klaar eivoer geven zonder al die toevoegingen(vis,wortel,rozebottels,kokosolie,mari adistel megabactin en megabactol en cometaves)
              Heel vervelend dat je zo'n pijn hebt hopelijk gaat het snel weer wat beter met je.
              Groetjes,Mirjam

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  toevoegingen

                  het water aanzuren is niets anders dan het water in de natuur imiteren. 90% van het water in de natuur is van zichzelf licht zurig. gewoon kraanwater geven met een hogere Ph is onnatuurlijk. met uitzondering van meren in Afrika, daar heeft het water een Ph van 8,5. veel vogels mn de kleinere soorten drinken daar vaak uit regen plassen, maar ook dauwwater. het voordeel van iets aangezuurd water is dat er mindervlug schadelijke bac. in groeien.
                  propolis is gewoon een voedingsstof wat door bijen gemaakt is en doordat er boomhars in zit heeft dit met de stoffen door de bijen verzameld een bac doden de werking. dit regelmatig geven ongeveer 2 dagen in de week is voldoende. maar hier geldt dat je dit produkt niet kunt overdoceren. en we weten allemaal dat produkten van bijen alleen maar goed zijn en nooit een negatieve uitwerking hebben op mens en dier.
                  als je geen jongen hebt, zou ik een maal per dag eivoer geven. heb je wel jongen zou ik volstaan met twee maal per dag. vindt je dit risico te groot met het oog op bederf kun je ook in je vakantie tijdelijk droog commercieel eivoer geven, beter wat dan niets.
                  je ziet iedereen heeft zijn eigen methode, er is er geen een het zelfde, gebruik van deze informatie wat jij denkt dat bruikbaar voor je is.
                  prettige vakantie toegewenst!

                  Opmerking


                  • #10
                    Beste Mirjam.

                    Laat Louis hier inderdaad maar eens een antwoord op geven,dit lijkt me hoog nodig.
                    En Beste Tropic,zoals eenieder op dit forum mag ook Louis een eigen mening hebben,dat die vaak niet in het straatje van een ander past is wat anders.Maar het is wel zeer onderhoudend,op dit forum. en nog ook eens leerzaam.We gaan als we ooit eens een vogeltje nodig hebben liever naar zulke mensen,dan weten we teminste waar we aan toe zijn.Je kunt ook naar de ander kant switcen,de ZG groten, de meepraters overal waar ze komen, die aldoende Jaarlijks meer als 3 a 400 jongen kweken,en er U een paar verkopen inclusief het antibiotica kuurtje om ze zg te laten wenen aan Uw milieu.
                    De kampioenen die op deze manier worden gecreerd,zijn naar onze persoonlijke mening,verworden tot Comercanten,die onze vogel liefhebberij geen dienst bewijzen.Dat jong liefhebbers vak in de netten verstrikt raken van zulke heren,en dan op een forum als dit komen aan kachelen met hun probleem,dan is de waarheid soms hard,en onverbiddelijk.
                    Louis van harte beterschap.
                    Ger.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Tropic,
                      Mijn eivoer maak ik zo:eerst neem ik 7 eetlepels eivoer van de witte molen daar gaan 2.5 maatschepjes aves opfok in een eetlepel koolvis(15 minuten gekookt)4rozebottels(in het najaar geplukt in een "schoon" park en ingevroren) dan kokosolie en een eetlepel mariadistel(iets fijn gemalen) 3maal in de week megabactin (1koffielepel )en megabactol(1 theelepel)en een fijngeraspte wortel en als ik het mijn vogels aanbiedt strooi ik er wat tropisch zaad(v himsbergen voor prachtvinken) wat buffelo's (ontdooit) en wat cometaves erover en af en toe gaat er ook nog wat knoflookpoeder over.
                      Al mijn vogels eten het goed en soms gaat er i p v megabactol en megabactin sti-ho-dru door.Misschien wel veel maar mijn vogels wachten me al op als ik ermee aankom!!!
                      Verder zit er in mijn zaadsilo's onkruidzaad,japanse millet,wildzangzaad met witzaad en prachtvinkenzaad van van himsbergen en parkietenzaad(zonder zonnebloempitten)
                      In een houten plankje heb ik allemaal gaatjes geboord en daar staat mijn gierst in.
                      Dan nog eierschalen(15minuten gekookt en 1minuut in de magnetron)
                      Op de bodem ligt een dikke laag anticoccidiose hokkorrel welke ik regelmatig verschoon( want de ontlasting kun je er zo afhalen)nou en natuurlijk 2 kleine bakjes fonio paddy.
                      Dat is het!!MIjn man zegt wel eens een 5 sterren hotel!!
                      In het water zit dus 3 achtereenvolgende dagen per week appelazijn in 1 dag een vers uitgeperst teentje knoflook voor de hamsterflesjes door een zeefje gedaan en sinds kort propolis 10druppels op 1 liter .
                      Voor mijn 2 valkparkieten(maar alle tropen die ik heb eten het) heb ik op een plank een bord staan met een boterham(vezel) een halve mandarijn of grapefruit en een stuk komkommer half doorgesneden.
                      Een heleboel maar ze eten er allemaal van!!
                      Nou dat was of is het.
                      Groetjes maar weer en Louis nog bedankt ,Mirjam

                      Opmerking


                      • #12
                        vijf sterren hotel

                        mag ik bij je komen eten?
                        je voert zeer uitgebreid, het ziet er prima uit! en wat erg belangrijk is, dat je vogels het goed eten. als iedereen z'n vogels zo verzorgt zullen er verder weinig problemen ontstaan. daarnaast is het belangrijk dat je heel veel plezier in je liefhebberij hebt, en daarom is het toch te doen. hobby's moeten een ontstressende werking hebben. was iedere liefhebber maar zo als jij.
                        voorop moeten de vogeltjes staan en tt spelen is leuk maar moet nooit de hoofdmoot vormen.
                        ik vind dat je heel goed bezig bent!

                        Opmerking


                        • #13
                          Lijkt mij wel wat erg "rijke" voeding. Zijn al je vogels niet moddervet?
                          Ik zou zeker af en toe de kleur van de buik controleren, geel is veel te vet.

                          Als je vogels het er goed op doen (kweken, gezond zijn en lang leven en zo ) zal het wel goed zijn, maar als ik zo verzorgd werd groeide ik dicht.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo Louis,
                              Bedankt voor je advies zo zie je maar weer je bent nooit te oud om te leren!!
                              Groetjes,Mirjam

                              Opmerking

                              Working...
                              X