Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dode jongen bij catharinaparkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • dode jongen bij catharinaparkieten

    Ik had bij een koppel catharina's 3 jongen. Ze zijn allemaal binnen een week dood gegaan. Ik zat zelf te denken aan bloedluis, omdat de pop zich zelf ook geplukt heeft, maar ik kan bijna geen mijten vinden. Bij een ander koppel met 3 jongen heeft de pop ook zich zelf en de jongen geplukt. Ook daar hetzelfde verhaal. Heeft iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door wil
    Ik had bij een koppel catharina's 3 jongen. Ze zijn allemaal binnen een week dood gegaan. Ik zat zelf te denken aan bloedluis, omdat de pop zich zelf ook geplukt heeft, maar ik kan bijna geen mijten vinden. Bij een ander koppel met 3 jongen heeft de pop ook zich zelf en de jongen geplukt. Ook daar hetzelfde verhaal. Heeft iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn

    Hallo
    Bloedluis hoeft inderdaad niet dodelijk te zijn(ligt aan de hoeveelheid bloedluizen). Het probleem ligt vaak in het gebrek aan ervaring. Hoe legsels hebben deze koppels al gedaan??
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3
      Plukken en opeten van veren ligt soms aan gebrek aan vitamine A.
      Geef de vogels om de dag wat wortel en ze kunnen zelf voldoende vitamine A aanmaken.
      Soms helpt het.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Beide koppels zijn inderdaad voor het eerst aan het broeden. Maar waarschijnlijk is het toch bloedluis, alleen kan ik ze dus niet goed vinden. Nog bedankt voor de tip Ton, ik ga het meteen proberen. Mijn valkparkieten waren ook al aan het plukken (ook voor het eerst aan het broeden!), dus misschien is het inderdaad een tekort aan vitamine A.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking

          Working...
          X