Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veermijt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Veermijt

    Hallo collega kwekers,

    Hebben jullie ook zo'n last van veermijt bij de vogels ik in ieder geval wel en niet zo'n beetje ook al een paar keer ingespoten maar helpt nog niet, ik hoorde hier ook nog van een kweker in het dorp die het ook zo erg had waar kan ik het nou het beste mee doen al veel geprobeerd maar niets helpt!!!!!

    mvgr,

    Kanarie

  • #2
    Kanarie,

    Laat de komende weken je vogels regelmatig baden in badwater met een beetje soda er in.( 1 teelepel op 5 liter is ruim voldoende)
    Succes er mee.

    Opmerking


    • #3
      mijn vader heeft er ook last van gehat.
      toen zij iemand anders dat varen blat goed helpt moet je het aan de andere kant van het gaas hangen als waar de vogels vliegen.
      het helpt er goed hij was er snel vanaf.

      gr, coen

      Opmerking


      • #4
        Verenmijt

        Hallo!
        Wat ik me even afvraag. Weet je zeker,dat het verenmijt is?
        Is niet altijd goed vast te stellen.Vooral niet omdat de kanaries in de rui
        zijn.
        In deze periode elke dag eivoer verstrekken.
        En natuurlijk elke dag vers badwater.
        Succes en vriendelijke groeten van
        Antoni
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Verenmijt

          Hallo Kanarie je zou de vogels in kunnen smeren met vlooien poeder voor honden.Doe het al jaren in de nesten tegen bloedluis en heb bij het sexen van mijn vogels van de dierenarts gehoord dat ze geen verenmijt meer constateerde,wat in het verleden wel eens het geval was.Het is de moeite van het proberen waard groeten Rob.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kanarie
            Hallo collega kwekers,

            Hebben jullie ook zo'n last van veermijt bij de vogels ik in ieder geval wel en niet zo'n beetje ook al een paar keer ingespoten maar helpt nog niet, ik hoorde hier ook nog van een kweker in het dorp die het ook zo erg had waar kan ik het nou het beste mee doen al veel geprobeerd maar niets helpt!!!!!

            mvgr,

            Kanarie
            Hallo,

            Ga bij de dierenarts een middel halen voor luchtpijpmijt (ivomectine oplossing) dit werkt ook voor vedermijt. 2 druppels op de huid op de rug.
            vr gr Wil

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kanarie
              Hallo collega kwekers,

              Hebben jullie ook zo'n last van veermijt bij de vogels ik in ieder geval wel en niet zo'n beetje ook al een paar keer ingespoten maar helpt nog niet, ik hoorde hier ook nog van een kweker in het dorp die het ook zo erg had waar kan ik het nou het beste mee doen al veel geprobeerd maar niets helpt!!!!!

              mvgr,

              Kanarie
              Hallo Kanarie,

              Weet je wat ook helpt gewoon badzout voor duiven in het water doen,
              kost iets van 4 euro doe je zeer lang mee doe het zelf al jaren en nooit geen last.

              kun je zo bij de dieren winkel halen.

              Groetjes petra.

              Opmerking


              • #8
                Ik doe met regelmaat een dopje azijn in het badwater, dit werkt ook erg goed. Je kan eventueel ook Prioderm Lotion gebruiken met een kwastje onder de veren smeeren.

                Veel succes

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ejbregman
                  Je kan eventueel ook Prioderm Lotion gebruiken met een kwastje onder de veren smeeren.
                  Kijk daar mee uit, kan je vogels kosten als je teveel doet.
                  Voor een vogel ter grootte van een kanarie is 4 druppels op de huid dodelijk.

                  Opmerking


                  • #10
                    Na 5 jaar weer gereageerd op een oud topic, geweldig
                    http://wiggel.skyrock.com/

                    Opmerking

                    Working...
                    X