Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vitamines voor kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vitamines voor kanaries

    Wie gebruikt er vitamines voor kanaries, wat gebruiken jullie, en wat is jullie ervaring met vitamines (wel of niet doen)
    mvg ime

  • #2
    hallo,

    Ja ik gebruik ook vitaminen meestal van comed uit belgie maar ook wel eens van bogena wel goed spul allebei maar of het nodig is ik twijfel wel eens zit natuurlijk al veel in het eivoer maar tijdens de rui geef ik iets anders door het eivoer dit is murium van comed en het is fantastich spul, maar ook wel vitaminen door het water 1 x per week.

    mvgr.

    kanarie
    Bijgevoegde Bestanden

    Opmerking


    • #3
      Ik geef regelmatig vitamines aan al mijn vogels, maar wel in natuurlijke vorm.
      Ik voer appel, sinaasappel, verse grassen, paardenbloem, muur, in de winter ook boerenkool en witlof.
      Binnenkort ook "namaakmiereneitjes" voor extra eiwit en weer andere bouwstoffen.

      Ze doen het er goed op, komt geen flesje aan te pas.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Vitamine

        Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
        Wie gebruikt er vitamines voor kanaries, wat gebruiken jullie, en wat is jullie ervaring met vitamines (wel of niet doen)
        mvg ime

        Hallo Imezilstra
        Ik persoonlijk denk niet dat je erg veel hebt aan extra vitamine's. Het kan natuurlijk geen kwaad om te geven maar ik denk dat als je goede zaad en goed eivoer geeft je ook alle vitamine geeft. Zeker als je ook nog regelmatig wat fruit of groente zoals witlof of koolsoorten aan je vogels geeft je vogels alle vitamine binnen krijgen die ze nodig hebben. Ruihulp of iets anders geef ik zelf nooit wat dat betreft laat ik de natuur zijn gang gaan en dat is me tot nu toe heel goed bevallen. Mijn vogels komen altijd goed door de rui. Je moet er maar eens goed over nadenken Succes.
        Groet Goudvink

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Ik geef regelmatig vitamines aan al mijn vogels, maar wel in natuurlijke vorm..........................
          .................................................. Binnenkort ook "namaakmiereneitjes" voor extra eiwit en weer andere bouwstoffen.

          Ze doen het er goed op, komt geen flesje aan te pas.
          Hallo,
          Kan iemand mij zeggen wat "namaakmiereneitjes" zijn ?
          Wat is het, waarvoor wordt het gebruikt ?
          Dank je wel.

          Lester



          .
          Ivan Lievens
          http://natuurgould.be/

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                O, je was me al voor ton, sorry.

                Greetzzz

                Opmerking


                • #9
                  Ivan Lievens
                  http://natuurgould.be/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink
                    .....Zeker als je ook nog regelmatig wat fruit of groente zoals witlof of koolsoorten aan je vogels geeft je vogels alle vitamine binnen krijgen die ze nodig hebben........laat ik de natuur zijn gang gaan en dat is me tot nu toe heel goed bevallen............ Je moet er maar eens goed over nadenken...
                    Goudvink
                    Wijze woorden, goudvink (al gebruik ik liever je voornaam)
                    Industrieel aangemaakte en gecoatede vitamines hebben een wezenlijk verschillende chemische structuur dan (pro)vitamines uit natuurvoeding en "natuurpaketten" (zoals bvb stuifmeel, spirulina, chlorella, kelp/kombu, biergist,...). Vele fokkers ontgaat het tevens dat "vitamines uit flesjes" zich vrij gemakkelijk laten overdoseren. Dit geldt globaal voor alle vetoplosbare componenten, en met name ook voor het wateroplosbare B12, cyanocobalamine, de enige vitamine gekoppeld aan een metaal.
                    Het is een algemene vaststelling dat vaak wordt vergeten dat "een klein beetje teveel" van deze stoffen, meestal symptomen van "veel te weinig" of idd gebreksverschijnselen verhevigt. Jawel, hypervitaminose (of vitamine"vergiftiging") bestaat wel degelijk.

                    Deze risico's en andere ontloopt de fokker die natuurlijke vitaminecomplexen uit de bovenvermelde natuurpakketten gebruikt.
                    Bovendien geven voedingselementen die in zijn geheel worden opgenomen altijd een extra duwtje in de goede richting; de spijsvertering wordt doeltreffender ondersteund. Voedingsproducten waar zoveel mogelijk van de totale, oorspronkelijke plant of vrucht in is verwerkt, zijn biochemisch het meest evenwichtig in hun verhouding aan voedingsstoffen. Deze stoffen helpen elkaar bij de vertering.

                    Zo ontgaat het bvb een aantal fokkers dat "simpele groenten" zoals idd witloof en koolsoorten als savooi, spruitjes en broccoli doorgaans (onder meer) een vrij mooie fractie inuline-voedingsvezel bevatten. Deze niet verteerbare voedingsvezel, samen met o.a. pectine (uit o.a. appel) en nog andere hydrolyseerbare voedingsvezel (uit o.a. haver), ondersteunt niet enkel de darmperistaltiek, maar werkt epitheelstuwend en helpt bij de vernieuwing van een sterk darmslijmvlies, absoluut noodzakelijk ter vrijwaring van protozoaire infecties ter hoogte van het darmmilieu. Bovendien vormt deze (voor het vogellichaam onverteerbare) inuline-vezel een ideale voedingsbodem voor nuttige bacteriën van de bifido-species in het laatste gedeelte van het spijsverteringstraject.
                    Subspecies van ondermeer bifidobacterium bifidum, bif. longum en bif. lactis
                    gedijen optimaal bij deze voorwaarden en scheiden in hun stofwisselingsproces fracties zuren en andere stoffen af die de algehele weerstand en lichaamsparaatheid van de vogel vergroten tegenover mogelijke ziekteverwekkers.

                    Conclusie :
                    Voeding hoeft liefst geen onoverzichtelijk kluwen van potjes en flesjes te zijn, waarbij elkeen de draad verliest.
                    Van Lievens-senior heb ik altijd al de volgende uitspraak onthouden :
                    "Wonderenmiddelen uit potjes en flesjes bestaan niet."
                    Hou voeding simpel. En tevens zo natuurlijk mogelijk.
                    Afwisseling en regelmaat, met accenten naar piekprestaties toe.
                    Da's meestal goed genoeg.

                    Lester Lievens
                    Erpe-Mere
                    Ivan Lievens
                    http://natuurgould.be/

                    Opmerking


                    • #11
                      spruitjes en andere koolsoorten

                      louter ter vergelijking :
                      Zijn er liefhebbers aanwezig die regelmatig spruitjes of andere koolsoorten verstrekken? Aan welke vogels ? En hoe worden deze aangeboden?
                      vr.gr.
                      Lester Lievens
                      Ivan Lievens
                      http://natuurgould.be/

                      Opmerking


                      • #12
                        Vooral in de winter geef ik regelmatig wat boerenkool, zo uit de eigen volkstuin. Ik geef gewoon wat losse blaadjes, vooral de kanaries en chinese groenlingen lusten het graag.
                        Spruitjes heb ik nog nooit geprobeerd.
                        Ton.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Nog iemand die koolsoorten zoals savooi, spruitjes, of broccoli verstrekt?

                          Verder zoals Ton ook liefst vermelden aan welke vogels.
                          Dan kunnen we straks es vergelijken welke vogels een uitgesproken voorkeur voor koolsoorten hebben (en welke niet)

                          vr.gr.
                          Lester
                          Ivan Lievens
                          http://natuurgould.be/

                          Opmerking


                          • #14
                            The proof of the pudding is in the eating

                            Opmerking


                            • #15
                              Welk voeding?

                              In welk voedsel zit genoeg vitamines voor kanarie's?
                              Want ik heb 1 kanarie in een kooi en wil hem natuurlijk wel genoeg vitamine's geven
                              IKk geef hem gewone kanarievoer met eivoer en grit

                              Wat kan ik hem nog meer geven voor voeding?
                              En hoevaak moet dat

                              Alvast bedankt

                              Groetjes

                              Opmerking

                              Working...
                              X