Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rode kardinaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rode kardinaal

    Ik heb een rode- kardinaalman,heeft plotseling binnen een paar dagen een kale kop gekregen. de pop en mijn andere vogels hebben het niet, naar mijn weten heb ik geen last van luizen of mijt.ze worden om het half jaar behandeld met anti -luchtpijp-mijt. wat kan dit zijn??komen de veren weer terug?? wat kan ik er tegen doen??
    met vriendelijke groet cubavink.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door cubavink
    Ik heb een rode- kardinaalman,heeft plotseling binnen een paar dagen een kale kop gekregen. de pop en mijn andere vogels hebben het niet, naar mijn weten heb ik geen last van luizen of mijt.ze worden om het half jaar behandeld met anti -luchtpijp-mijt. wat kan dit zijn??komen de veren weer terug?? wat kan ik er tegen doen??
    met vriendelijke groet cubavink.
    Het kan zijn dat de pop de man heeft geplukt, kardinalen zijn niet de vriendelijkste vogels. Normalerwijze werkt het middel anti luchtpijp mijt ook tegen vedermijt, dus zal het dit waarschijnlijk ook niet zijn. Een keer extra behandelen kan echter geen kwaad.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      rode kardinalen zijn erg gevoelig aan schimmel. Je kunt dit behandelen met imaverol. 2x per week wat oplossen in lauw water en de plaats behandelen met een wattendopje . Het gaat duren totdat de vogel in de rui valt vooraleer hij zijn pluimpjes terugkrijgt .

      Opmerking


      • #4
        Heb je last van katten bij jouw voliere vooral s'nachts, dan vliegt de vogel in paniek vaak tegen het dakgaas met gevolg een kale kop. Je ziet dit ook vaak met zogenaamde nachttrekkers, vogels die het trekgedrag volgen en daardoor s'nachts tegen het dakgaas vliegen (amerikaanse kleurvinken en ook kardinalen)


        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          Zwartkop

          Hoe is het met de kardinaal ? groeit zijn kopje weer dicht,

          Groetjes,
          Zwartkop[

          Opmerking

          Working...
          X